groetensoep
woensdag 5 januari 2011 om 17:49
Hallo even een vraagje ik wilde zelf groente
soep maken van soepvlees en een kruidenbuiltje.
Nu is het soepvlees tot 6-1 houdbaar maar het duurt zo lang voor het vlees zacht is dat ik hem morgen pas eet.
Hoe lang kan ik de soep bewaren als hij vanavond klaar is?
Ik koel hem af in een bak koud water.
En moet ik de boullion af laten koelen vet eraf scheppen en groentes erin gaarkoken of kunnen de groentes er gewoon bij als het vlees gaar is?
soep maken van soepvlees en een kruidenbuiltje.
Nu is het soepvlees tot 6-1 houdbaar maar het duurt zo lang voor het vlees zacht is dat ik hem morgen pas eet.
Hoe lang kan ik de soep bewaren als hij vanavond klaar is?
Ik koel hem af in een bak koud water.
En moet ik de boullion af laten koelen vet eraf scheppen en groentes erin gaarkoken of kunnen de groentes er gewoon bij als het vlees gaar is?
woensdag 5 januari 2011 om 18:13
woensdag 5 januari 2011 om 18:25
De groenten kunnen er bij als het vlees gaar is, de vermicelli net zo. En het vet eraf halen? Als je soepvlees hebt gebruikt is er vrijwel geen vet, da's mager vlees. En het gebruiken van een kruidenbuiltje is prima maar vergeet de bouillonblokjes niet. En natuurlijk proeven tussendoor.
Nog een tip: Een snelkookpan is heel handig voor het maken van soep waar rundvlees in gaat. Ook voor het garen van stoofpeertjes en runderlapjes. Supersnel klaar en heerlijk!
Nog een tip: Een snelkookpan is heel handig voor het maken van soep waar rundvlees in gaat. Ook voor het garen van stoofpeertjes en runderlapjes. Supersnel klaar en heerlijk!
woensdag 5 januari 2011 om 18:28
woensdag 5 januari 2011 om 18:39
De soep kun je wel een paar dagen eten.
Ik trek bouillion van vlees en schenkel. Deze laat ik afkoelen en schep dan het vet af. Meestal maak ik zo'n 3 liter. Een gedeelte vries il in, de rest eet ik op.
Ik maak dan een pan soep, mocht die niet in een keer opgaan, dan warm ik in de dagendaarna net zoeveel soep op als ik nodig heb. Zoep kun je wel een paar dagen bewaren.
Ik trek bouillion van vlees en schenkel. Deze laat ik afkoelen en schep dan het vet af. Meestal maak ik zo'n 3 liter. Een gedeelte vries il in, de rest eet ik op.
Ik maak dan een pan soep, mocht die niet in een keer opgaan, dan warm ik in de dagendaarna net zoeveel soep op als ik nodig heb. Zoep kun je wel een paar dagen bewaren.
woensdag 5 januari 2011 om 19:08
quote:Dahlia74 schreef op 05 januari 2011 @ 18:39:
Ik maak dan een pan soep, mocht die niet in een keer opgaan, dan warm ik in de dagendaarna net zoeveel soep op als ik nodig heb. Zoep kun je wel een paar dagen bewaren.Zoep wel ja. Soep daarentegen....
Ik maak dan een pan soep, mocht die niet in een keer opgaan, dan warm ik in de dagendaarna net zoeveel soep op als ik nodig heb. Zoep kun je wel een paar dagen bewaren.Zoep wel ja. Soep daarentegen....
woensdag 5 januari 2011 om 19:33
vrijdag 18 maart 2011 om 19:48
En ik nu pas jou berichtje Annelize.
Recept groetensoep:
Een ui fruiten in wat olie.
Boulionblokjes met water en een kruidenbuiltje (waar dat voor dient weet ik niet want na een uurtje trekken nog geen andere smaak dan water)
Dan soepvlees lekker wat uurtjes laten sudderen.
Als het vlees gaar is voeg je gesneden groentes toe zoals wortel, prei chapions kortom wat je lekker vind.
Voeg tot slot sliertvermecelli toe.
Je kan ook lettervermecelli nemen en een groet schrijven met de letervermecelli en deze toevoegen
Het is wel een kunst te lezen wat voor groet er op je bord ligt.
Recept groetensoep:
Een ui fruiten in wat olie.
Boulionblokjes met water en een kruidenbuiltje (waar dat voor dient weet ik niet want na een uurtje trekken nog geen andere smaak dan water)
Dan soepvlees lekker wat uurtjes laten sudderen.
Als het vlees gaar is voeg je gesneden groentes toe zoals wortel, prei chapions kortom wat je lekker vind.
Voeg tot slot sliertvermecelli toe.
Je kan ook lettervermecelli nemen en een groet schrijven met de letervermecelli en deze toevoegen
Het is wel een kunst te lezen wat voor groet er op je bord ligt.