Grote Indische supermarkt? Waar?

03-08-2011 20:08 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Wij plannen een Indisch feest, maar hier (België) zijn niet echt veel Indische supermarkten/winkels te vinden (ik weet er zelfs geen). Weet iemand ergens in Nederland een (grote) Indische supermarkt? Ik zoek naast ingrediënten ook snuisterijen en dergelijke om de boel wat aan te kleden. Waar in Nederland maakt mij niks uit. Mocht ik er geen vinden, is het alternatief een voorraad inslaan in Londen dus ik ben best bereid om een halve dag in de wagen te zitten.

Bedankt!
Is zoiets niet via google te vinden? Als ik even snel kijk zie ik dat er meerdere in België te vinden zijn.. Weet natuurlijk niet of deze bieden wat je zoekt..
Ik ken alleen een wat grotere aziatische winkel. Die zit in Utrecht, op de Croeselaan.

Ben er zelf een keer binnen geweest en ze hadden er een heleboel. Maar of ze ook dingen hebben om de boel aan te klesen weet ik niet.

Verder zal elke stad wel aziatische toko´s hebben, Ff googlen en dan vind je er genoeg
De "chinese boot" naast de euromast in Rotterdam is een redelijk grote aziatische toko/supermarkt. Ik ken er geen een die groter is! Google maar even. Succes : )
http://www.pasarmalamasia.nl
xotus
anoniem_118262 wijzigde dit bericht op 16-10-2011 18:08
Reden: daarom
% gewijzigd
In Eindhoven zit een grote toko. Oriental.
Moet het echt Indisch zijn of is Aziatisch in het algemeen ook goed?

In dat geval heb je in Eindhoven Amazing Oriental vlakbij het PSV stadion en op de Woenselse markt de Sang lee superstore.
http://www.amazingoriental.com/

Deze keten zit door heel Nederland.

(bijv. ook in Eindhoven, Breda en Maastricht)
Dolfje, die bedoel ik! Super fijne winkel! Doe daar zelf altijd m'n Aziatische boodschappen, en naar Sang Lee ga ik voor de lekkere hapjes
sang lee superstore in eindhoven heeft veel.
Ik wissel Sang Lee en Amazing Oriental meestal af,bij Amazing Oriental kan je makkelijker de auto kwijt(zeker in het weekend).

Sang Lee gaan we heen als we ook naar de markt gaan en naar de Turkse winkel.
Ik werk vlakbij Sang Lee, dus tussen de middag een Martabak, Lemper of Spekkoek is zo gehaald. Oriental ga ik naartoe als ik de voorraad Indische ingredienten moet aanvullen.
Bedankt voor de snelle reacties! Ik zoek echt wel Indische dingen, geen Indonesische, Thaise..., maar ik kan er natuurlijk best wel eens een dagje van maken en langs enkele van jullie suggesties passeren.
quote:the4ofus schreef op 03 augustus 2011 @ 20:38:

Bedankt voor de snelle reacties! Ik zoek echt wel Indische dingen, geen Indonesische, Thaise..., maar ik kan er natuurlijk best wel eens een dagje van maken en langs enkele van jullie suggesties passeren.

Je bent dus op zoek naar Indiase producten aankleding etc, maar dat is helemaal niet duidelijk zo.

In het Nederlands staat Indisch voor afkomstig uit Nederlands- Indië. De Indische keuken is de Indonesische keuken, niet die van India. Misschien kun je beter even je OP aanpassen.
Indisch en Indonesisch is hetzelfde. Indie is de oude, koloniale naam. Bedorl je misschien de keukenvan India? Dan snap ik je opmerking over Londen ook beter, want daar wel, maar in NL niet zo gangbaar.
Is de zwarte markt in Beverwijk niet iets?

www.debazaar.nl
De chinese boot waar ik het over had is ook van de amazing oriental keten En inderdaad, als men het over de Indische keuken heeft wordt er Indonesisch bedoeld. Stamt nog uit de tijd van de kolonie. Maar bij amazing oriental kan je ook veel producten, kruiden/specerijen en andere ingredienten vinden die in de Indiase keuken gebruikt worden. Al zal het aanbod in Londen groter zijn.
Op de zaterdagmarkt in Eindhoven ( Woenselse Markt) staan verschillende kramen met orientaals eten, kruiden etc. Ook Indiaas.
quote:Green_ schreef op 03 augustus 2011 @ 20:21:

http://www.amazingoriental.com/

Deze keten zit door heel Nederland.

(bijv. ook in Eindhoven, Breda en Maastricht)

Ik ben in Beverwijk bij die zaak geweest en een hele fijne winkel.

Ze hebben wel een kleine afdeling servies maar niet heel veel. Zie de website. Mocht je richting Amsterdam gaan, t.o. de Macro zit een grote winkel maar ik ben er al jaren niet meer geweest dus wat ze nu hebben weet ik niet maar vast op internet te vinden.

Succes.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Als je Indiase producten zoekt kun je beter naar een Britse supermarkt, bijvoorbeeld Tuckerbox in Leiden. Zij hebben ook een webshop.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
In Brussel Centrum zit een grote aziatische supermarkt. Ik was zooooo blij dat ik die ontdekte toen ik er woonde!
Klopt, ergens op of bij de Kiekenmarkt toch? Hele leuke winkel. Maar inderdaad, dat is allemaal Chinees/Thais/Indisch gericht en niet erg indiaas. Als je toch plannen richting Londen had, is dat misschien wel de beste optie..
quote:liselore schreef op 03 augustus 2011 @ 20:16:

xotusJa die dus. Weet niet of er meer van zijn, ken zelf alleen Delft. Daar brengen we regelmatig zo 2 uur door.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven