guacemole vraagje

06-08-2011 17:26 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gister 2 avocado's gekocht met een zakje aanmaakpoeder. Kom ik thuis lees ik dat zure room ook een eventuele optie is om erdoorheen te doen. Nou heb ik dat niet standaard in huis, weet iemand of er ook een beetje yoghurt doorheen kan? Heb zooo geen zin om voor zo'n klein booschapje de deur uit te gaan. Of is het zonder zure room ook goed te eten?

Alvast bedankt!!
Kan ook prima yoghurt doorheen, maar zonder is het ook best lekker. Gewoon even proeven zou ik zeggen!

Oja, en een zakje aanmaakpoeder? Waarom maak je het niet helemaal zelf? Rood pepertje, zout en peper, limoensap, tomaat en koriander. Heerlijk!
Ik doe altijd gewoon avocado prakken, met halve tomaat, knoflook, pepertje en nooit room of iets dergelijks doorheen. Soms snij ik een klein uitje erdoorheen en al zeker niet een aanmaakpoeder zakje er doorheen. Zo is het veel lekkerder
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
-
Het kan prima zonder, met yoghurt of met een beetje mayo.

Wat ik in mijn studententijd vaak deed was 1 avocado met 1 blikje mais, de mais proef je helemaal niet, maar dan heb je veel meer voor maar heel weinig geld extra.
Ik maak het nooit met een zakje, maar met een sjalotje, teen knoflook, tomaat en wat tabasco en limoensap. Gebruik er eigenlijk nooit zure room bij, het is er wel lekker bij, dat wel. Yoghurt zal ook wel gaan, denk ik. Kwestie van proeven dus.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Wat anderen al zeggen: poeder weggooien,

en dan peper, knoflook, tomaatje, uitje, limoensap en de avocado's zelf natuurlijk.

Lekker!!
Thanks! Tja ik weet het... Een aanmaakzakje, maar wil gewoon snel en simpel, heb bijna nooit veel verschillende ingredienten in huis, omdat ik weinig thuis eet, dan kan ik straks weer veel weggooien. En dat voor 1 bakje guacemole :-)

Ik ga het eerst wel zonder yoghurt proberen en dan kan het er altijd nog doorheen!
Ik heb gewerkt in een Mexicaans restaurant, en wij deden het zo:

avocado's prakken

tomaat (zonder hart), ui, koriander erdoor in kleine stukjes

flinke teen knoflook

beetje limoensap (niet teveel)

afsmaken met zout en peper.

Hoe ik het altijd heb begrepen, is dat yoghurt of zure room er doorheen doen alleen maar is om het goedkoper te maken. Avocado's zijn duur, zure room / yoghurt goedkoop, daar heb je het al :-) bovenstaande recept vind ik persoonlijk het lekkerste, je hebt dus echt niks anders nodig!
Beetje yoghurt en/of mayo kan prima. Ik heb altijd een lepeltje yogonaise erdoor.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Bij nader inzien toch maar de ingredienten nog even snel gehaald!! Jammie jammie! Thanks
Ik doe er ook nooit room etc door,maak hem exact zo als memorytapes.
Ik maak er liever een salsa fijn, dus fijnhakken ipv prakken. En zonder room of yoghurt, zonde. En al helemaal zonder zakje.
quote:Raspberry26 schreef op 06 augustus 2011 @ 17:38:

Thanks! Tja ik weet het... Een aanmaakzakje, maar wil gewoon snel en simpel, heb bijna nooit veel verschillende ingredienten in huis, omdat ik weinig thuis eet, dan kan ik straks weer veel weggooien. En dat voor 1 bakje guacemole :-)

Ik ga het eerst wel zonder yoghurt proberen en dan kan het er altijd nog doorheen!

Gewoon dat zakje gebruiken, je hebt het nu toch en de volgende keer maak je het zelf. Je hebt nu een heleboel recepten.

Ik doe zelf nooit koriander in de guacemole en neem crème fraîche in plaats van zure room.

Als je er tomaat in doet haal dan wel even de zaadjes er uit, dan wordt het minder nattig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven