Harde korst krijgen op Pandan-cake

01-06-2010 15:21 5 berichten
Alle reacties Link kopieren
Beste mensen,

Ik heb nu 2x een pandan-cake gemaakt die heerlijk was, alleen miste ik de krokante korst... Het korstje wat er nu omheen zit is wel bruin van kleur, maar gewoon heel zacht.. Heeft iemand een idee hoe je hier een lekkere krokante korst omheen krijgt? In de pandan-cake gaat kokosmelk, 7 eieren en de pandan mix. Geen Boter dus.. Alleen de vorm (tulband) invetten met magarine...

Iemand een idee

Thanks!!
Als de bovenkant gestold is even invetten met (gesmolten) boter?
Winter is the season in which people try to keep the house as warm as it was in the summer, when they complained about the heat.
Heee dat is een goed ideee! Maar zakt de boel dan niet gelijk in?

Het zijn voornamelijk opgeklopte eieren en als ik dan de oven open doe.... ;P

Maar mocht iemand nog meer ideeen hebben.. graag (rondom harde korst zou helemaal lekker zijn natuurlijk)
Is alweer lang geleden maar ik volgde eigenlijk altijd gewoon het recept van het zakje op. Precies zoals op de beschrijving stond. Ook heeeeel lang kloppen zodat ie lekker luchtig wordt.

Misschien moet je hem nog iets langer laten staan in de oven? dat hij dan wat harder wordt?
pandancake is Indisch, net als spekkoek en kruidcake. Die hebben allemaal geen korst maar zijn zacht.

Als je toch wil proberen een krokante korst te krijgen moet je m misschien in een ruimere vorm doen. Als de cake scheurt is het "dakje" kapot en komt de groene binnenkant eruit en blijft stollen waardoor het niet kan "korsten"

succes ermee en... welkom op t forum

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven