Hartige gerechten in tulbandvorm ? (+ tips buffetgerechten)

22-11-2019 18:36 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga een warm/koud buffetje maken (of brunch kan ook nog).

Nu kwam ik dit ideetje tegen op Facebook en ik vind het wel leuk bedacht:
https://www.facebook.com/buzzfeedtastyg ... 511450348/
Eigenlijk zijn het een soort burrito’s in een tulbandvorm.

Welke hartige gerechten zou je nog meer in zo’n tulbandvorm kunnen maken? Ik vind de manier van presenteren zo wel leuk eigenlijk !

Andere tips voor buffetgerechten ook welkom!
(het wordt in elk geval een soepje, diverse broodjes en smeersels, kerststol, mini saucijzen-/kaasbroodjes, kaas/luxe vleeswaren/visplankje, zoetwaren, wraps, fruitsalade, huzarensalade oid, warm aardappelgerecht, 2-3 vleesgerechten (weet nog niet wat), wat zoets (minimuffin, macarons etc).
Olijvenbrood kan prima in een tulband. Je smeert de tulbandvorm in met olijfolie uiteraard, voor een knapperig korstje.

Olijvenbrood. Je weet wel, dat brood, dat voor 8 euro per stuk wordt verkocht in hippe zaken, terwijl je het prima zelf kan maken.

Voor de luie praktische kok: gebruik een potje olijfplakjes. Eenvoudiger kan niet.
Alle reacties Link kopieren
De knoflooktaart van Yotam Ottolenghi!

Hij heft zowieso Veela hartige tartan, quiches en groentenplaattaart. Success gegarandeerd!

Top mijn favourite:
Knoflooktaart
Aardappel tartin
Paprika plaattaart met Ei of feta

Heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik lust geen olijven ;) . Niemand van het gezelschap trouwens.

Die knoflooktaart ga ik even opzoeken !
Ooooit (járen terug) een keer knoflooksoep gemaakt, was ook lekker. Die taart klinkt ook lekker.
Alle reacties Link kopieren
Kook aardappelen kruimig. Snipper uien (een beetje grof mag), en bak die samen met spekblokjes aan in een pan. Niet helemaal uitgebakken uiteraard.

Laat de aardappelen afkoelen, prak die tot kruim, en meng de uien en spekjes daar doorheen. Doe er ook een rauw ei doorheen (eigenlijk net zoals je door gehakt doet). Kneed het geheel tot een gladde massa en doe het in een beboterde tulbandvorm. Laat het op die manier garen. Kruiden, zout en peper, wat dan ook, kun je tijdens de bereiding naar smaak toevoegen.
Time for the real me to emerge, Possum! Get out the gladiolas!
Alle reacties Link kopieren
Wat vind je hiervan?

https://www.libelle-lekker.be/bekijk-re ... ebook_page


Ik heb het ooit gemaakt met tomatensaus en puree, dus als hoofdgerecht. Maar volgens mij kan het ook gewoon in plakjes als hapje.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven