hartige taart invriezen/bewaren

20-02-2010 12:19 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zondag zou een vriendin komen eten en ik heb dus alles gekocht om deze hartige taart te maken:

http://www.ah.nl/recepten ... q=courgette%2C+bladerdeeg

Alleen is er wat tussen gekomen en komt die vriendin zondag waarschijnlijk niet meer. Kan gebeuren . Maar aangezien ik het een heel lekker recept vind wil ik de taart zondag toch maken. Maar ik heb ingredienten voor meer dan 1 persoon. Kan ik het beste de hele taart maken en alles wat over is invriezen of alleen de vulling invriezen? En hoe lang zou zoiets goed blijven in de koelkast?
Ik denk dat je 'm wel helemaal kunt invriezen. Gewoon punten snijden.
Dank je, dat is ook lekker makkelijk.
Kan heel goed. En dat punten snijden vind ik een heel goed idee! Ik vroor altijd gewoon de rest in, of de hele taart. ?En dan zit je na het ontdooien nog met veel over als je alleen bent.

Dat ik daar niet eerder op gekomen ben!
Ik vries al jaren hartige taarten en hartige broodjes in. Altijd in punten en porties, en die goed van elkaar scheiden met bv een laagje plasticfolie. Zo makkelijk, altijd een warme lunch of snack bij de hand
Bedankt voor alle antwoorden. Nog een kort vraagje...normaal gooi ik alles wat ik opwarm in de magnatron. Maar dit is natuurlijk lekkerder uit de oven. Hoe kan ik dat het beste doen? Eerst ontdooien en dan? Op een lage temperatuur en daarna hoger? Of meteen op een hoge temperatuur?
Ik vries ook regelmatig hartige taart in. Gaat prima!

Als ik het opwarm doe ik het in de oven. Meestal op ongeveer 180 graden en ik zorg er dan voor dat de taart ontdooit is op dat moment. Als er kaas op de taart zit dek ik wel de ovenschaal af met aluminiumfolie om te voorkomen dat de kaas aanbrandt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven