hartige taarten

22-01-2012 16:43 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik vind hartige taarten zo lekker...

maar heb het zelf nog nooit gemaakt, heeft iemand een lekker recept.
Is je Google stuk?
Ik wilde het net zeggen: Google?
http://www.hartigetaart.nl/
jawel, tuurlijk heb ik google. maar die zegt er niet bij of het lekker,makkelijk is. waarom reageren jullie eigenlijk als jullie het een dom topic vinden?

en nog bedankt voor jou reactie!
Vulling van wat je maar lekker vindt. Mengsel van 4 eieren, klein bekertje crem fraiche , pepr, zout, evt kruiden, kaas. Bodem van croissantdeeg of hartige taartdeeg, beetej bestrooien met paneermeel, vulling erin, eimengsel erboven op. 30 min 180c

Ik maak zelf vaak met gehakt en broccoli, of met zalm en prei.
hartige taart pakket,creme fraiche,hamblokkies,prei,champignons,mjammie,krijg er zin in!
Oja met zuurkool, ananas en rookworst is ook lekker.
Maakt eigenlijk niet uit wat je erin gooit, als je het maar een lekkere groente vindt.

Kan ook echt heel weinig misgaan met zo'n taart vind ik altijd

@Ramiaatje, ik vind een taart met croissantdeeg dan weer nooit zo;n succes, ik pak altijd bladerdeegvellen
Luister nou maar gewoon naar wat ik zeg!
bloemkool of broccoliquiche

1)3 eieren loskloppen,

2)pakje slagroom erbij,

3)kuipje zachtekruidenkaas erbij

4)italiaanse,gedroogde tuinkruiden,peper,zout.

5)100 gr zelfrijzendbakmeel erbij,

de bloemkool/broccoli instukjes snijden en ff voorkoken of stomen.

in de siliconenvorm doen met het mengsel.

45 min bakken op 170gr heteluchtoven.

nr 1 tmt 5 is de basis van allerlei andere quiche,s.
Quiche met spinazie, geitenkaas, gedroogde tomaatjes en pijnboompitjes.
Deeg zelf maken is het lekkerst, maar bij gebrek aan grijpbaar voorraadje daarvan in de vries wil ik nog wel eens grijpen naar hartige taart deeg. Bladerdeeg en croissantdeeg vind ik persoonlijk niet lekker.

Vulling hier is of een samenraapsel van wat er maar in de koelkast te vinden is (en al dan niet op moet), of een vaste favoriet;

- gehakt (even geruld in pan),

- zak chinese roerbakgroente (gooi er zelf vaak nog meer paprika in en een rode ui), even kort door de wok.

- 3 of 4 eieren losklutsen

- deeg in bakvorm

- gehakt en groente mengen met 3 of 4 eetlepels ketjap gemengd door een zakje nasikruiden

- mengsel in bakvorm gooien, eieren erover en bakken maar.

Beetje atjar en/of satésaus erbij en klaar.

Ook favoriet hier; boerenkool met gebakken uitje.

Eigenlijk kun je van alles doen of laten, je eigen smaak en fantasie als leidraad nemen. Zoals je al ziet is voor het deeg ook nogal wat variatie qua smaak en mogelijkheden. Gewoon gaan uitproberen wat jou bevalt. Desnoods maak je in eerste instantie een hele kleine met restjes om te kijken wat je lekker vindt alvorens een grote te maken.
when you wish upon a star...
Momenteel is de spruitjes-versie hier favoriet. Spruitjes, rode ui, spekjes en geraspte kaas. Lekker.
quote:fienne1205 schreef op 22 januari 2012 @ 16:49:

jawel, tuurlijk heb ik google. maar die zegt er niet bij of het lekker,makkelijk is. waarom reageren jullie eigenlijk als jullie het een dom topic vinden?

Maar wat IK lekker en makkelijk vind, hoef jij toch niet lekker of makkelijk te vinden?
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:fienne1205 schreef op 22 januari 2012 @ 16:49:

en nog bedankt voor jou reactie!

Sjonge, wat dacht je van een beetje dimmen?

Als je google hebt, gebruik hem dan ook. Dan zul je verwezen worden naar recepten, waar echt vaak bijstaat hoe moeilijk het is en meestal staan er ook nog reacties bij van anderen die het recept gemaakt hebben.

Maarja, dan moet je google wel eerst geprobeerd hebben hè.
quote:Splinter02 schreef op 22 januari 2012 @ 17:33:

[...]

Sjonge, wat dacht je van een beetje dimmen?

Als je google hebt, gebruik hem dan ook. Dan zul je verwezen worden naar recepten, waar echt vaak bijstaat hoe moeilijk het is en meestal staan er ook nog reacties bij van anderen die het recept gemaakt hebben.

Maarja, dan moet je google wel eerst geprobeerd hebben hè.Waarom zou TO? De eetpijler lijkt me ook heel geschikt om te vragen naar en vragen te stellen over recepten.
Ik heb geen recept, maar 1001 variaties op quiche:

met gefruitte courgette en gerookte zalm

met spinazie, bacon en kruidenkaas (wel wat meer ei bij deze versie toevoegen)

met spinazie, walnoten, blauwschimmelkaas

met gehakt, paprika, knof, courgette, ui en kaas

met 3 kleuren geroosterde paprika, olijven, verse kruiden en dan bovenop halve cherrietomaatjes

met uitgebakken plakjes salami, roomkaas pijnpitjes en wat rucola

...
tja, wat anderen al zeggen: wat jezelf maar lekker vindt:

Prei, spekjes, kaas

Spinazie, geitenkaas

geitenkaas, honing en peer

ui en kaas (evt spekjes)

prei, ham, kaas
quote:Soley schreef op 22 januari 2012 @ 16:45:

Is je Google stuk?Computeren ? waarom ? gooi je pc eruit en ga naar de bibliotheek Wat een onzin, ze stelt maar een vraag hoor om er gezellig ervaringen te wissellen poeh poeh!!
quote:flip123456789 schreef op 22 januari 2012 @ 16:46:

Ik wilde het net zeggen: Google?dit is het forum eten... dus als ik een vraag heb dan vraag ik die vraag gewoon. en sorry als ik een beetje bot ben geweest.
TO wil je alsjeblieft stoppen om alle oude topics te uppen?
quote:Blackdress schreef op 22 januari 2012 @ 18:09:

TO wil je alsjeblieft stoppen om alle oude topics te uppen?

Ik moet zeggen, ik heb een idee wie deze TO is. Het is een beetje bijzonder om zelf een topic te openen voor een makkelijk toetje en vervolgens zelf de hele middag overal linken te posten.

Moet je doen hoor als je dat wilt, maar als je het goed gevolgd hebt dan is het een en het ander een beetje vreemd.

Maar wel leuk dat je al zo je weg hebt gevonden als "nieuwe" forumster.

Succes met je topic over het zoeken van een makkelijk toetje.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Wij hebben net deze gegeten en het was echt in 1 woord Heerlijk!!

Aardappelpizza

Hoofdgerecht voor 4 personen

1 kg aardappelen, geschild en gehalveerd

zout en versgemalen peper

100 ml olijfolie

500 gram tomaten, ontveld, in blokjes

1 teentje knoflook

125 g bloem

3 eieren

1 ui, geraspt

100 g salami, fijngehakt

1 blikje ansjovisfilets

150 g zwarte olijven, in plakjes gesneden

1 theel. oregano of tijm, gedroogd

100 g geraspte belegen kaas

quichevorm ø 24 cm, ingevet

Bereiden:

Verwarm de oven voor op 200ºC. Kook de aardappelen met zout gaar. Verwarm 50 ml van de olijfolie en laat daarin de tomaten met peper, zout en geperste knoflook langzaam inkoken tot een dikke saus. Pureer de gare aardappelen en roer er de bloem, losgeklopte eieren en een snufje zout door. Maak er een luchtige puree van. Druk de puree in de quichevorm en strijk ze met de achterkant van een natte lepel glad. Bestrijk de pureebodem met de tomatensaus en leg daarop de ui, salami, reepjes ansjovis en olijven. Strooi daarover de oregano of tijm en de geraspte kaas. Sprenkel de rest van de olijfolie over de pizza. Bak de aardappelpizza 30-35 minuten in het midden van de oven.

Tip:

Salami kan worden vervangen door fijngehakte gerookte spekblokjes of reepjes ontbijtspek.

Vervang de ansjovis door tonijn.
Ah goed dat ik dit topic tegenkom! Ik heb net een hartige taart gemaakt met tomaten, boursin, parmezaanse kaas en mozzarella. Maar....hij was echt kletsnat! Ik had er wat meer tomaten ingedaan dan moest, maar toch, hij was wel echt heel erg klef. Iemand een idee hoe ik dit kan voorkomen, hij was wel lekker namelijk!!!
@ Lisanne

Voortaan het vocht en de pitjes van te voren scheiden van het vruchtvlees en dan alleen het vruchtvlees gebruiken.

Vleestomaten zijn in dit geval misschien ook wat geschikter om te gebruiken.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven