Herman of Jamie?

04-08-2013 11:20 11 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil een aantal nieuwe kookboeken kopen via marktplaats, maar er zijn zoveel kookboeken dat ik niet weet welke ik zou moeten kopen!

Vind het leuk om naar Herman en Jamie te kijken op televisie!

Mijn vraag welke kookboeken hebben jullie op de plank staan?

Wij lusten eigenlijk alles, en willen ook van alles uitproberen!
quote:fasjon schreef op 04 augustus 2013 @ 11:20:Ik wil een aantal nieuwe kookboeken kopen via marktplaats, maar er zijn zoveel kookboeken dat ik niet weet welke ik zou moeten kopen! Wij lusten eigenlijk alles, en willen ook van alles uitproberen! Ga eerst kookboeken uit de bieb testen voordat je ze echt aanschaft?
Jamie is wel leuk. Ik heb veel kookboeken op de plank. Helaas zijn de kookboeken van vele koks erg duur. Die zijn evt. leuk te vragen voor een verjaardag of kerst.

Het is maar wat je zoekt qua kookboek. Evt. kan je van te voren in de bieb kijken of het kookboek je iets lijkt voordat je het koopt.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Ik heb een aantal boeken van Herman. Ik vind dat er niet echt alledaagse recepten instaan. Er moeten allerlei moeilijke ingredienten in. Maar ach, veel kun je ook vervangen. Wel staan er leuke verhalen bij over eten en koken. De gerechten zijn puur en bourgondisch.

Hoe het met de boeken van Jamie zit weet ik niet, maar ik kook wel eens een gerechtje van hem aan de hand van een recept van internet of vanaf tv. Ik vind hem met makkelijkere, alledaagse spullen koken. Hij is ook bourgondisch en puur ingesteld, maar de gerechten zijn iets verfijnder.
Ik eet wel vlees af en toe maar heb zelf heel veel plezier gehad van kookboeken met vegetarische recepten. Juist omdat je dan zoveel kennis opdoet over het bereiden van groentes etc. Heb een boek met internationale recepten en daar al veel inspiratie uitgehaald. Ga meestal naar zo'n witte boekhandel, zijn ze niet zo duur en daar heb je ontzettend veel keuze. Als ik al een boek zou kopen van een kok dan is het van Nigella.
Ik ben meer van Nigella. Heldin op bakgebied, zie haar fantastische bakboek: hoe word ik een goddelijke huisvrouw? Loooovvvvveee that book!
NIgella is ook leuk.

Ik heb verder een basiskookboek, die antwoord geeft op prangende vragen als: hoe trek je bouillon. Zo'n boek vind ik wel onmisbaar, omdat een gewoon standaard recept voor tomatensoepe vaak lastiger te vinden is dan een recept voor italiaanse pomodorisoep met gefrituurde courgettereepjes.

Verder wat van die kleine kookboekejs die een thema behandelen (indisch, cake, pastarecepten)
Gordon
Nigella EN Rudolph. 2 bak-toppers!

Jamie voor de BBQ en kookgerechten.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Ik vind Herman beter geschikt als leraar culinair. Hij doet het uitstekend betreft begeleiden/opleiden van mensen.
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven