Het supermarkt wijntopic

24-04-2008 09:34 73 berichten
Ik heb geen verstand van wijn. Er is te veel, te veel verschillend. Als ik in de super voor het schap sta kies ik een leuk etiket uit.

Maar soms zit daar hele lekkere wijn tussen. Dat gebeurt jullie vast ook. Misschien kunnen we die kennis hier uitwisselen.

Dus, heb je laatst wijn bij de super gekocht die lekker was. Geef hier op bij welke supermarkt en hoe de wijn heet.



Deze wijn vind ik erg lekker:



Bij de C1000

Chardonay

het merk is volgens mij Harvey (of zo)

Er staat een postzegel met een koalabeer op het etiket.



Smaak: Fris, droog met een beetje een salmiacnasmaak.
Alle reacties Link kopieren
Koop gewoon de supermarkt wijngids, dan ben je al meteen een heel stuk op weg met lekkere wijnen uit de supermarkt.
Freedom is just another word for nothing left to lose - Janis Joplin
Alle reacties Link kopieren
ik werkte in een supermarkt en je kunt daar aan de uitstalling zien welke wijnen veel verkocht wordt. de hardlopers staan meestal op pallet, de minsten staan 1 doos breed.



maar smaken verschil uiteraard!
Belle73 schreef op 24 april 2008 @ 09:39:

Koop gewoon de supermarkt wijngids, dan ben je al meteen een heel stuk op weg met lekkere wijnen uit de supermarkt.


Ja, en als ik naar de film wil kan ik de recensies in de krant lezen. Maar dan lees ik ook liever het topic "welke film heb je het laatst gezien en wat vond je er van".

Ik waardeer jullie mening nu eenmaal meer dan die van een of andere vinoloog die een boek schrijft. Ik heb het idee dat wijnkenners andere criteria hebben dan gewone mensen.
De AH huismerk rosé en zuid-afrikaanse wijnen vind ik zalig!
Bambi schreef op 24 april 2008 @ 09:58:

De AH huismerk rosé en zuid-afrikaanse wijnen vind ik zalig!


AH huismerk rosé, Check!

Kijk die zou ik dus nooit uit mezelf uit het schap trekken.
Alle reacties Link kopieren
witte wijn ,

piesporter michelsberg van de appie heijn 2.70 of 2.90 dat weet ik niet meer precies. hoe dan ook leuk prijsje

gezellig fruitig licht zoet wit wijntje klein beetje bubbels. echt een gezellig zomers wegdrinkertje zonder hoofdpijn.

absoluut de moeite van het proberen waard!



http://www.lekkerwijntje.nl/wijnen/wijnill/etiket/etiket1014.jpg http://www.winebeersupermarket.com/photos/4003301007118P.jpg
Alle reacties Link kopieren
Mijn slobberwijn is de licht zoete rose van het huismerk AH (2,99 voor een liter).



Heerlijk is de Ernest & Julio Gallo (californische wijn) die heb je in rood, wit en rose.



Die ook heerlijk is en niet zo duur is La Chasse du Pape bij Dirk van de broek.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Appie heijn huismerk zuid afrika adviseer ik altijd als mensen advies vragen voor verjaardagswijntjes.

niet te missen, niet te moeilijk (gezien de koeienletters!)

goed geprijst. altijd lekker. geen hoofdpijn.

niet echt byzonder, maar wel gezellig.
De Norton's van AH. Wit, rood en rosé.
Alle reacties Link kopieren
Leopards leap van appie heijn vind ik ook erg goed !

lekker krachtige rode wijn, rond vol van smaak met een stevige afdronk.

de rose, is ook erg goed maar wel voor mensen die van een pittig wijntje houden.

http://www.cwimporters.com/images/leopard/badge.jpg
Alle reacties Link kopieren
absoluteEinstein schreef op 24 april 2008 @ 10:00:

[...]



AH huismerk rosé, Check!

Kijk die zou ik dus nooit uit mezelf uit het schap trekken.
Even goed kijken want AH heeft 2 rose, de ene (die ik altijd neem) is "lichtzoet, mild, soepel", de andere is droge rose. Je vergist je snel want het etiket is hetzelfde.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Celeone schreef op 24 april 2008 @ 10:05:

De Norton's van AH. Wit, rood en rosé.




allemaal gedronken ! haske lekker !!

vooral de rosé viel erg bij mij in de smaak !
Alle reacties Link kopieren
mylenevalerie schreef op 24 april 2008 @ 10:03:

Heerlijk is de Ernest & Julio Gallo (californische wijn) die heb je in rood, wit en rose.

Helemaal eens met MV. Vooral de rose, die ook nog eens een prachtige kleur heeft.

http://www.majesticinfrance.co.uk/Assets/Majestic/Client/products/F/-/3/F-33023_p.jpg
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
Alle reacties Link kopieren
ik vind dat je bij de vomar byzonder weinig goede wijn kan vinden!

bij de appie ben ik er lovend over.

aldi wijn sla ik over .... en andere supermarkten kom ik te weinig



ik sla overgens nu alle wijn over .... X-D
Alle reacties Link kopieren
Yamuna schreef op 24 april 2008 @ 10:06:

Leopards leap van appie heijn vind ik ook erg goed !

lekker krachtige rode wijn, rond vol van smaak met een stevige afdronk.

de rose, is ook erg goed maar wel voor mensen die van een pittig wijntje houden.

[afbeelding]
http://www.raisinsocial.net/filestore/images/estates/Leopards%20Leap%20PinShiraz%202004.jpg
Alle reacties Link kopieren
Oh Le Chat Noire (herkenbaar aan een minikatje aan een touwtje om de fles) vind ik ook heerlijk.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
Moet wel lachen, ben slecht in namen dus heb nu die flessen uit het wijnrek gehaald en hier om mijn pc heen staan hahahahah. Waar je wel niet trek in hebt op de vroege ochtend.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
mylenevalerie schreef op 24 april 2008 @ 10:09:

Oh Le Chat Noire (herkenbaar aan een minikatje aan een touwtje om de fles) vind ik ook heerlijk.
lijkt verdacht veel op cato negro die heeft ook een katje om de fles hangen .... blegh !
Alle reacties Link kopieren
Yamuna schreef op 24 april 2008 @ 10:13:

[...]



lijkt verdacht veel op cato negro die heeft ook een katje om de fles hangen .... blegh !
Kan ook zijn dat ik die bedoel. Vind je die niet lekker? In Venezuela kon je die bijna alleen maar krijgen. Hier koop ik hem niet zo vaak, ja laatst omdat je er een gratis pluchen kat bij kreeg die ik wilde hebben. Maar vond het geen nare wijn.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Alle reacties Link kopieren
mylenevalerie schreef op 24 april 2008 @ 10:18:

[...]





Kan ook zijn dat ik die bedoel. Vind je die niet lekker? In Venezuela kon je die bijna alleen maar krijgen. Hier koop ik hem niet zo vaak, ja laatst omdat je er een gratis pluchen kat bij kreeg die ik wilde hebben. Maar vond het geen nare wijn.
met een sloot cola er overheen is ie best naar binnen te gieten !
Kaapse pracht van de Aldi vind ik lekker.



Laatst een lekkere Duitse wijn bij de Spar gekocht.
C1000 huismerk witte wijn vond ik vroeger ook erg lekker.

Kwam ook goed uit de Kassa-test.
Alle reacties Link kopieren
Rosé d'Anjou! Die is zoooooooo lekker :-d
Alle reacties Link kopieren
J.P Chenet. Droge witte en de rosé...voortreffelijke slobberwijntjes en kosten geen hol... :cheers:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven