Heteluchtoven

16-08-2011 09:20 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft raad voor mij?

Voor mijn nieuwe woning ben ik op zoek naar een oven. Deze kan niet ingebouwd worden en ik heb een budget van ¤ 1.000,-.

Heb al wat rondgekeken, maar zie door de bomen het bos niet meer.

Ik bak veel (vlaaien, taarten, klein gebak e.d.) en bereid ook vaak gerechten in de oven.

Heb twee vragen:

- Kan een inbouwoven (want dat zijn de meeste ovens toch) ook los geplaatst worden? Bijv. op een keukenkastje of op en vaatwasmachine?

- Weet iemand een goede oven die binnen mijn budget valt?

Bedankt!!
Een inbouwoven kan je niet op een tafeltje zetten. Wel is het zo dat van elk inbouwexemplaar meestal ook een niet-inbouwexemplaar verkrijgbaar is. Dus een oven met gelijke functionaliteit. Niet inbouw is meestal goedkoper.

Kijk eens op www.kieskeurig.nl Dit is voor mij vaak een eerste oriëntatiepunt.
Wij hebben een inbouwoven 'los' bovenop de koelkast staan.

Man heeft er wel een soort kastje omheen gemaakt (een simpele withouten omhulsel waar we hem in hebben geschoven)

Dus het kán wel als je wilt.
En, wat belangrijk is als je gaat zoeken en uitkiezen...

neem je favoriete ovenschalen mee en kijk of ze passen...

Ik heb dat niet gedaan bij mijn heteluchtoven, en ben tot de conclusie gekomen dat de binnenmaten kleiner zijn als vroeger, waardoor ik continue op moet passen dat mijn broden niet tegen het verwarmingselement van de gril aan komen...

Ook kon je vroeger op 2 niveaus je bakplaten zetten (hoog en laag) en dat is bij mij ook niet mogelijk.

Voor de rest ben ik heel content met mijn oven, maar het blijft wel opletten...
Vergeet niet, een “Ja, maar..” is eigenlijk een “nee, want...”
Wij halen onze keukenapparatuur meestal hier http://www.budgetplan.nl/keukenapparatuur/ovens, erg goedkoop!
Ik was circa een jaar geleden op zoek naar een vrijstaande heteluchtoven/magnetron. Na een zoektocht op kieskeurig.nl kwam ik uit bij de Samsung combi CE137NM.

Ik gebruik 'm veel om te bakken en te bereiden en ik ben tevreden. Hij kost maar rond de 137 euro. Er is ook een variant met meer functies, die heet niet NM maar NEM. Die kost rond de 230 euro.
Wat een reacties al! Bedankt!

Een combimagnetron is geen optie. Uit ervaring weet ik dat het mij niet voldoende biedt voor wat ik wil bakken.

Maar hoe zit het dan met inbouwovens? Die kun je dus wel in een kastje plaatsen? Is een Ikea-kast voldoende?

Heb net even op de door jullie genoemde websites gekeken. Staan mooie dingen tussen!! Hebben jullie nog een bepaalde voorkeur voor een merk?
Wellicht niet wat je wil maar misschien toch een optie:

Wij hebben een combi-oven. Daar kan ik alles mee wat ik met een normale oven ook zou kunnen maar heb ik nog een extra magnetron-functie (bij een combi-magnetron is het net andersom).
Wat is het verschil tussen een combi-oven en een combi-magnetron?
quote:Majo1979 schreef op 16 augustus 2011 @ 11:17:

Een combimagnetron is geen optie. Uit ervaring weet ik dat het mij niet voldoende biedt voor wat ik wil bakken.Ik zou niet weten wat je bij die Samsung CE 137 NEM die ik noemde tekort zou komen. Dat er een magnetronfunctie op zit is mooi meegenomen, maar verder is het een volwaardige heteluchtoven. Ik vind het niet zo leuk dat je bij de term magnetron al meteen afhaakt zonder even te bekijken wat voor oven het eigenlijk is. Had ik net zo goed niet naar m'n oven hoeven lopen om over te typen welke ik heb, en had ik ook niet voor je op hoeven zoeken wat ze momenteel kosten.
Het is misschien een hele domme vraag, maar waarom kan je een inbouwoven/magnetron niet los neerzetten? Zijn de zijkanten dan niet afgewerkt o.i.d.? Ik kan me er geen voorstelling bij maken
Waarom ben je zo gefixeerd op een inbouwoven als je'm niet wilt inbouwen?

Bunnerbobbelien, klopt, er zit gewoon geen afgewerkte buitenkant aan. Vrij onhandig en het ziet er zo slordig uit

Ik zou gaan voor een fornuis met fullsize oven eronder (en zelfs dat redt je makkelijk voor onder de 1000 euri) maar daar heb je aan je OP te zien geen plek voor?
Oh sorry, slecht gelezen, je zegt al dat er mer keus is in inbouwovens. Maar t lijkt me toch een betere optie om een stand alone te doen hoor, daar is toch ook keus zat in..

Als ik jouw budget had zou ik lekker naar een mooie keukenzaak gaan en me uitgebreid laten voorlichten over de diverse modellen en wat ze allemaal al dan niet doen.
@ majo: wat java zegt...
Ik heb in 2006 een SMEG-fornuis gekocht (oven is hetelucht met pizzafunctie): een heel strak,modern model en ik ben nog altijd heel blij met deze aanschaf. De oven kostte iets rond de 800 EUR. Ik bak cakes, macarons, taarten, brood, stoof- en ovenschotels in het ding. Gaat allemaal heel goed.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven