High Tea Terschelling

11-05-2011 09:30 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ha allemaal!

Binnenkort gaan mijn ouders twee weken naar Terschelling op vakantie. Ik wil ze graag een high tea kado geven en ben aan't googlen naar leuke hightea-bestemmingen, maar kan niets vinden, dus ik roep jullie hulp in

Zijn er leuke plekken waar je kunt hightea'en op Terschelling? Ik ben niet zozeer op zoek naar sjiek en duur, maar meer naar sfeervol, pittoresk, bijzonder, ludiek zeg maar. Iemand ideetjes?
Ik zie wel een afternoon tea bij het strandhotel.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Ik heb ooit een high tea gedaan bij het Strandhotel van Formerum. Erg lekker en een superplek met uitzicht op zee. Het is een tijdje geleden dus weet niet of het nog bestaat en of ze het nog steeds doen,maar was zeker een aanrader.
Ah okee, jullie hebben het over dezelfde. Ik was vergeten te melden dat ik die inderdaad wel had gevonden. Ik zie alleen 'afternoon tea', verder niet zoveel informatie. Als ik verder echt niets kan vinden, zou dat wel een optie zijn, maar ik hou van keuzemogelijkheden
quote:Erwt schreef op 11 mei 2011 @ 10:03:

Ah okee, jullie hebben het over dezelfde. Ik was vergeten te melden dat ik die inderdaad wel had gevonden. Ik zie alleen 'afternoon tea', verder niet zoveel informatie. Als ik verder echt niets kan vinden, zou dat wel een optie zijn, maar ik hou van keuzemogelijkheden Ik kon er ook verder niks over vinden. Misschien even bellen naar vvv.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
VVV is wel een goed idee ja. Maar gaan ze tijdens Oerol ErWt? Dan is het natuurlijk overal wel takkedruk, weet niet of dat bijdraagt aan de lekker rustig High Teaen-ervaring... Wat ik trouwens wel een prettige plek vond, hoewel wat poenig, was Paal 8. Kan me voorstellen dat ze daar ook wel zoiets serveren.
Poenig is niet de juiste sfeer voor mijn ouders Moos

Ja, ze gaan tijdens Oerol, maar ook een ruime week daar aan voorafgaand. Dat doen ze omdat ze juist ook gewoon een lekker rustige eiland-week willen, met fietsen, boekjes lezen, strand enzo. In die week leek mij een hightea dan dus wel een goed plan. Ik had jouw tip (De Koffiepot) ook gevonden inderdaad, misschien bel ik vanmiddag even.

VVV is ook een goed plan. Zo'n goed plan dat het eigenlijk best dom is dat ik daar niet zelf aan gedacht heb
Ah juist, dat scheelt. Heel verstandig van je ouders

Paal 8 heeft niet zozeer een poenige sfeer, als dat er wel een duur hotel aan vast zit, dus er komen wat meer poenige mensen dan gemiddeld. Maar kneuterig/charmant is het sowieso niet. Wat dat wel is, is de Koegelwiek in Hoorn, heel lief tentje met Iers geinspireerde kaart, maar die zullen ook wel geen high tea doen denk ik.
Vond zelf de rustende jager een mooie plek om te zitten, maar weet niet of ie er nog zit en of je er high tea kunt doen. Heb menig vakantie op terschelling doorgebracht, mooie plek!

Misschien kun je ze voor vertrek in Harlingen dat kado doen (of bij terugkomst) als je op terschelling niets kunt vinden....
Moos, zit Paal 8 niet aan dat hotel vast dat hierboven al genoemd is als tip (Strandhotel)?

Bij, op zich een goed idee, ware het niet dat mijn ouders de boot al gereserveerd hebben (vanwege Oeroltijd) en 's ochtends vertrekken en op de terugwerk ook niet op 'hightea'-tijd aankomen.
Nee Paal 8 is een sandton hotel. Ik was er een paar weken geleden. Als het mooi weer is, kan je er lekker buiten zitten maar het ligt wel vrij ver van het centrum. Gaan ze er met de auto heen of hebben ze alleen een fiets? Want de ligging is wel belangrijk misschien. De rustende jager zit er nog steeds, daar heb ik ook lekker buiten gezeten, is ook wel gezellig. Wat zoeken ze? Moet het buiten het centrum liggen of juist niet?
Hmm da's jammer!

Ow en bijzonder ludiek; zus is laatst met man blijven overnachten in een hoge kraan uitkijkend over de zee... met glazendak enzo. Maar wat dat kost???
In het centrum van midsland zat het witte huuske, kon je lekker eten in ieder geval (uitzicht op de kerk) maar geen idee of het nog bestaat.
Ze gaan wel met de auto, maar gebruiken deze eigenlijk alleen voor het vervoer van tent en spullen. Verder fietsen ze het hele eiland over. Ik denk dat de ligging van een leuke hightea daarom niet zoveel uitmaakt....
Nee, aan de prijzen te zien is het Strandhotel absoluut niet hetzelfde als Paal 8

En er is ook wel een zaakje in Midsland met waanzinnig gebak/pattisserie enzo waar je ook lekkere koffie kunt drinken, daar zou misschien wel iets te regelen zijn, maar dat is weer zo'n tentje waar het niet echt gezellig zitten is. En ik weet natuurlijk niet meer hoe dat heet.

Ik zou de Koffiepot toch even bellen als ik jou was ErWt, misschien kunnen ze wel iets leuks bedenken ook al doen ze niet standaard aan high tea, zo'n soort tent is het wel. En de ingredienten om iets leuks mee te doen hebben ze wel in huis, aangezien ze lunch en diner voeren volgens mij.
Ha!

Een paar weken later is het me toch nog niet gelukt om een hightea op Terschelling te vinden, ook de VVV kan me niet helpen. Alternatief plan: een leuke lunch dan?

Iemand daarvoor dan tips? Ik zoek een leuke lunch in een cafeetje/restaurantje, met als kernwoorden: ludiek, grappig, sfeervol, bijzonder. (dus niet: sjiek en duur enzo ).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven