Hoe eet jij een sinaasappel?

12-01-2012 12:36 66 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik dacht 2 kilo perssinaasappels te kopen, helaas zat ik weer eens niet op te letten en zijn het 'normale'!

Heb er nu al 2 op door ze te schillen en de partjes te eten als een grote mandarijn..

Daar vind ik alleen geen r**t aan :p

Hoe eet jij je sinaasappel? Ik wil ze niet weggooien namelijk dus ben opzoek naar leuke opties

(ja ik ben ziekkig thuis dus ik verveel me ook :p)
Internagelaktisch
Met mijn mond.
Joh!
Internagelaktisch
Alleen als je alleen bent (want niet charmant en knoeit ontzettend): in de schil in partjes snijden, en dan 'uitzuigen'.
Uitlepelen als een grapefruit? Met zo'n krom mesje?

Ik ben trouwens vaak nogal mierenneukerig met die dingen, ik ga m helemaal ontleden want wil niet al die velletjes opeten.

Beterschap!
Ik zou de gewone sinaasappel persen.
Maaique, een sinaasappelsalade zou nog wat kunnen zijn! Daarvoor pel je de sinaasappels (zou 2 p.p rekenen) en snij je ze met een scherp mes in hele dunne plakken. Die leg je dakpansgewijs op een bord, beetje peper uit de molen er over en gescheurde blaadjes munt. Dan besprenkelen met witte balsamico of een andere beetje zachte azijn. Lekker als bijgerecht bij bijv merguez-worstjes of couscous.
Pimpelmeesje, ik ben sowieso altijd alleen haha, en dat klinkt wel als een leuk spelletje..

In hoeveel stukjes snij je hem dan?

In 4e lijkt me nogal groot
Internagelaktisch
nee, kleiner, uit elke helft 4/5 stukjes
Nike, daar zijn ze toch niet voor? Waarom bestaat er anders een verschil?

Beestjes, dat klinkt heel lekker !! Als ik me er toe kan zetten om boodschappen te doen zal ik ff kijken

(ik heb ook iets aan mn schouder dus weet niet of dat gaat lukken op de fiets met boodschappen)
Internagelaktisch
Ik pak de sinaasappel vast in het midden en snij met een scherp mesje vanaf de kruin boven naar beneden de schil eraf (heb je minder vellen!). Dan kun je ze zo wegslurpen. Maak er meestal een fruitsalade van met meloen en druiven oid.
quote:pimpelmeesje67 schreef op 12 januari 2012 @ 12:38:

Alleen als je alleen bent (want niet charmant en knoeit ontzettend): Vergeet die stank niet!
Ik zou ze gewoon uitpersen, ik haat dat gepriegel met die velletjes.
Grief is just love with nowhere to go
quote:Maleficent schreef op 12 januari 2012 @ 12:42:

Ik zou ze gewoon uitpersen, ik haat dat gepriegel met die velletjes.koop dan gewoon sinaasappelsap
Ai da's minder Maaique. Dan zou ik ze ook gewoon uitpersen, kan nl wel, is alleen minder qua sap-opbrengst.
quote:daydream schreef op 12 januari 2012 @ 12:42:

[...]

Vergeet die stank niet! Stank? Welke stank?
Ja kan dat? Ik ben echt een sukkel hoor op dat gebied..

Ik heb er heel veel dus kan ik er vanavond mooi een glas verse jus van maken :D

Of bestaat er zoiets als 'teveel' sinaasappel? Heb er al 2 op
Internagelaktisch
Salade van maken met witlof en casuwnootjes

Met een kroot met kop en komt er af snijden en dan grofweg de schil en het witte (a la mastershef/ jamie oliver) er af, din door de helft en dan in dunne plakken snijden.
Volgens mij zijn perssinaasappelen goedkoper en kun je die niet gewoon eten (weet niet waarom) en de gewone sinaasappelen kun je wel persen, maar er komt minder sap uit.

Alleen als je alleen bent (want niet charmant en knoeit ontzettend): in de schil in partjes snijden, en dan 'uitzuigen'.Zo maakte mijn moeder dat vroeger voor ons. En als ie dan op was en je had alleen de schil over, dan maakte we er met een mesje tandjes in en deden we de schil in onze mond.
Ah, beterschap!

Ik heb voor het eerst in tijden (overal in de aanbieding he ook sinaasappels gekocht. Navels. Ze zijn erg lekker, maar inderdaad pellen als een mandarijn en dan partjes losscheuren en eten. Meestal kliederboel. (ik snij eerst 2x rondom in en probeer ze flink te rollen in mijn handen, maar daar ben ik geen ster in.)
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Oh da's ook lekker Maja

En ja hoor Maaique, pers die handel maar gewoon uit. Ennnn alles wat je teveel aan vitamine C binnen krijgt, plas je toch gewoon weer uit. Zit natuurlijk wel ook suiker in.

Alleen als je alleen bent (want niet charmant en knoeit ontzettend): in de schil in partjes snijden, en dan 'uitzuigen'.Die ook ja, maar dat is een enorme knoeiboel!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Gewone sinaasappels zijn goedkoop dan de pers variant hoor?

Ik had nu 2 kilo voor 1,29 en 2 kilo pers is 1,79 geloof ik.. (in de aanbieding neem ik ze altijd mee)
Internagelaktisch
Als sap (en dan die kant en klare versgeperste uit het versvak van de AH)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven