Hoe krijg ik een groter bereik op sociale media?

10-04-2019 16:08 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi!

Ik ben net begonnen met mijn eigen onderneming en ik maak handgemaakte bonbons en patisserie. Na een lastige periode bij het bedrijf waar ik werkzaam was heb ik besloten om het zelf te gaan proberen! Het bedrijf zat in zwaar weer en is dan ook ophouden te bestaan. Het was wel een perfecte leerschool om het chocoladevak te leren en ik kan nu ook zeggen dat ik klaar ben om zelf te produceren en te ondernemen. Maar het is natuurlijk niet eenvoudig om zomaar jou producten aan de man te brengen, ik lever nu wel aan verschillende klanten maar ik wil het bereik graag nog groter maken en ook op sociale media. Wie heeft er tips om ook op sociale media snel te groeien? Mijn instagram is [...] en ik zou het super vinden als iemand mij nog een duwtje de goede richting in kan geven!
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 10-04-2019 22:07
Reden: Spam verwijderd.
1.32% gewijzigd
Life_is_sweet schreef:
11-04-2019 09:36
Ik maak homemade taarten/lekkernijen en 85-90% verkoop ik online. In elke stad en dorp zitten bakkers en toch verstuur ik 85% van mijn lekkers per post naar klanten in heel Nederland en ook Belgie (dit brengt nog hogere verzendkosten met zich mee). Ze betalen er ook nog eens verzendkosten bij, 4,50 voor een brievenbuspakketje en 7,50 voor pakketpost. Ze zouden net zo goed iets lekkers bij de bakker in hun stad kunnen kopen. Daarbij heb ik klanten buiten mijn woonplaats die speciaal langskomen om iets lekkers op te halen.

Het gaat erom dat je je onderscheid van wat anderen doen. Ik maak geen standaard lekkernijen. Mijn lekkernijen zul je niet bij een andere bakker of in een supermarkt vinden en daarmee onderscheid ik me. En dan kun je prima online lekkernijen verkopen. Er zijn ook best een aantal bedrijven die lekkers/bonbons/chocola per post versturen. De klant hoeft de deur niet uit en wordt netjes thuisbezorgd en dat is ook een stukje gemak.

Ik betaal en vraag ook nooit om positieve reviews en stuur ook nooit gratis lekkernijen naar instagrammers op. Wel krijg ik veel aanvragen voor gratis lekkers in ruil voor een positieve review maar daar kan ik niets mee. Als mij al een positieve recensie beloofd zonder dat er geproefd hebt dan kan ik dat totaal niet serieus nemen.

Doe mij eens een PB met je Insta :)
Alle reacties Link kopieren
@Star, mijn bericht blijft hangen in postvak uit dus denk dat het niet aankomt. Ik zal het straks nog eens proberen.
2e poging is volgens mij wel gelukt.
Ik volgde vroeger altijd https://instagram.com/howsweeteats?utm_ ... e4igkfvbrx. Ze is nu meer hartig gaan doen, maar ik vind haar foto’s er altijd leuk uitzien. Maar zij doet het om recepten te delen, niet de producten.
Online kun je trouwens heel veel tips vinden over het fotograferen van eten met je telefoon, hier een paar voorbeelden:
https://www.houtcuisine.nl/over-houtcui ... -foto-tips

https://www.savoredjourneys.com/take-go ... our-phone/

Ik denk dat als je er eventjes voor gaat zitten en er wat aandacht aan besteed je dat echt heel snel gaat zien.
En dan consequent elke dag iets nieuws plaatsen.
Voor je het weet word het een gewoonte die hooguit een kwartiertje per dag kost.
Alle reacties Link kopieren
@Lindy's, los van hoe je website en instagram eruit ziet en hoe je meer bereik kan krijgen, vind ik het moedig dat je de uitdaging aangaat en voor jezelf begonnen bent. Het zal niet makkelijk zijn en het is hard werken als kleine zelfstandige.
Houdt er ook rekening mee dat het tijd kost om je bedrijf op te zetten, een klantenkring op te bouwen en bekendheid te krijgen. Dat is iets wat ik zelf erg onderschat heb.
Ik zie op je insta dat je in elk geval een mooie werkruimte hebt dus mogelijkheden genoeg om lekker aan de slag te gaan.
Misschien zou je eens kunnen kijken of winkels/lunchrooms jouw bonbons en patisserie zouden willen verkopen. Zo zit hier op het winkelcentrum een kaasboer die ook luxe bonbons verkoopt, noten- en theewinkels die chocola verkopen en het vaak leuk vinden om met plaatselijke ondernemers samen te werken.
En je daarnaast op de verkoop voor particulieren richten. Kijk eens of je de bonbons zo kan maken dat ze door de brievenbus passen zodat je het kan versturen als doosje vol lekkers en is ook leuk als cadeautje. Dit doe ik zelf ook maar dan met taartjes/lekkernijen en daar is veel vraag naar.
En je kunt evt ook op kleine marktjes gaan staan. Zo is er dit weekend Festival Zoet in Almere (in het najaar is er nog een editie in Drente), daar zou je mooi bekendheid kunnen krijgen.

Heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Hartstikke bedankt voor alle reacties! Daar kan ik zeker mee aan de slag, positief en negatief alleen maar goed om van te leren. Ik ga mijn uiterste best doen om mijn droom waar te maken en om zoveel mogelijk mensen te bereiken met mijn bonbons!
Alle reacties Link kopieren
Life_is_sweet schreef:
11-04-2019 10:29
@Star, mijn bericht blijft hangen in postvak uit dus denk dat het niet aankomt. Ik zal het straks nog eens proberen.
2e poging is volgens mij wel gelukt.
Oh in dat geval wil ik ook wel pb :D
Alle reacties Link kopieren
Zanahoria schreef:
12-04-2019 14:05
Oh in dat geval wil ik ook wel pb :D

Ik heb je een bericht gestuurd. Maar het blijft hangen in postvak uit. Als je mij even een berichtje stuurt dan kijk ik of het kan beantwoorden. Zo lukte het gisteren ook.
Alle reacties Link kopieren
Life_is_sweet schreef:
12-04-2019 16:50
Ik heb je een bericht gestuurd. Maar het blijft hangen in postvak uit. Als je mij even een berichtje stuurt dan kijk ik of het kan beantwoorden. Zo lukte het gisteren ook.
Ik heb hem goed ontvangen, leuk, dankjewel!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven