Hoe lang siroop bewaren

21-03-2011 16:35 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand hoe lang je limonadesiroop geopend kan bewaren in de koelkast? Ik heb nu siroop van Slimpie die al een tijdje openstaat in de koelkast maar ik weet ioet of het kan bederven of hoe snel ik het moet opmaken. Iemand een idee?
Dat staat hier rustig een jaar... nog nooit iemand ziek van geworden.
Geen idee maar ik vind het al heel wat dat je siroop in de koelkast zet,zelfs op school zetten ze m gewoon in de kast...
Had laatst toevallig siroop die niet goed meer was, kon je ook echt ruiken, dat het wat ging gisten al. Staat er geen uiterste datum op? Volgens mij kun je daar wel een beetje vanuit gaan.
quote:Biekkie schreef op 21 maart 2011 @ 16:46:

Geen idee maar ik vind het al heel wat dat je siroop in de koelkast zet,zelfs op school zetten ze m gewoon in de kast...

Op school gaat de siroop er misschien ook wat sneller doorheen dan thuis.

Verder: volgens mij kan je siroop in de koelkast heel lang bewaren. Bij ons heeft er geloof ik ook wel eens een geopende fles staan overwinteren in de koelkast. Daar stond wel een beperkte houdbaarheid na openen op, maar er was niets aan de hand.

Als het niet goed meer is ruik of proef je het meteen denk ik altijd. Maar ik ben nooit erg strikt met houdbaarheidsdata en word eigenlijk ook nooit ergens ziek van geloof ik.
Poeh, heb ooit weleens een fles gehad van vakantie. Die stond er wel een jaartje of 2 hoor! En niet eens in de koelkast. Merk het vanzelf als ie niet meer goed is Zeker met dat soort dingen ben ik heel makkelijk.
Hier gaan die flessen er vrij snel doorheen, maar volgens mij kun je ze inderdaad wel behoorlijk lang bewaren, ik vermoed gewoon tot de datum die erop staat.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Ik ga er a. altijd vanuit dat je het wel ziet/ruikt als iets bedorven is en b. dat je van de meeste voedingswaren nou niet meteen doodgaat áls je het al enigszins bedorven zou eten. Ik denk niet dat limonadeschimmel dodelijk is, hooguit erg vies.
Siroop zit zó boordevol suiker dat het prima lang bewaard kan worden..

De beste manieren om iets te bewaren is niet voor niets

véél zout

véél zuur

of véél suiker..
En tóch (geheel off topic) heb ik afgelopen weekend bedorven suiker geproefd. Zum kotsen werkelijk waar.. Zo zuur en goor was het geworden.
quote:schorpioentje29 schreef op 21 maart 2011 @ 16:35:

Weet iemand hoe lang je limonadesiroop geopend kan bewaren in de koelkast? Ik heb nu siroop van Slimpie die al een tijdje openstaat in de koelkast maar ik weet ioet of het kan bederven of hoe snel ik het moet opmaken. Iemand een idee?Ik heb die siroop ook en het staat op het etiket: "na opening 30 dagen houdbaar in de koelkast". In Slimpie zit overigens geen suiker maar alleen zoetstoffen. Ik denk trouwens zelf dat het in de koelkast veel langer houdbaar is dan die 30 dagen dus ik zou gewoon even proeven of het nog goed is, merk je het vanzelf.
quote:Ishetdanechtzomoeilijk schreef op 21 maart 2011 @ 18:05:

En tóch (geheel off topic) heb ik afgelopen weekend bedorven suiker geproefd. Zum kotsen werkelijk waar.. Zo zuur en goor was het geworden.Was het geen geleisuiker? Had ik een keer namelijk, per ongeluk in de thee, citroenthee!
@Eefje, nee, het zat in een grote pot die al jaren en jaren daarvoor wordt gebruikt. Ik denk dat het komt doordat hij als hij bijna leeg is weer aangevuld wordt, en het onderste dus altijd erin blijft. (helemaal leegmaken en schoonmaken voor het vullen is natuurlijkbeter).

Gelukkig is het niet mijn suikerpot..

Het gekke was, dat het wel normaal rook!
Nou drie maanden staat ie hier wel open.

Nooit ziek van geworden, nooit iets raars geproeft.
Op zaterdag help ik tamme dieren weer het beest in zichzelf te vinden.
Er staat toch houdbaarheidsdatum op? Mijnsiroopflessen zijn wel maanden open en niet in de koelkast bewaard (wist niet eens dat dat moet).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven