Hoe maak je zelf nasikruiden?

01-08-2008 20:24 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie heeft er een recept voor nasikruiden?

Mijn vriend en ik zijn namelijk uitgegeten op de zoutpapjes van Knorr en Honig. Veel te overheersende smaak en zó zout dat we de hele avond water lopen te drinken.
MR, durf het bijna niet te vragen, maar eh... was het lekker?
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Hey Jasmine,

Oei, sorry voor mijn late reactie, geen bericht is goed bericht, zal ik er maar van maken ;)

Het was heerlijk meid, jouw recept gaan we zeker vaker eten !!!!

Ik ging bij de nasi nog even wat garnalen bij bakken, mjammie, en nog ijsbergsla erbij, komkommer erbij, kroepoekje voor de kids !!!! Was heerlijk, meid, ik zou zeggen, kom een keertje langs om het te proeven !!! Maar jij weet dondersgoed dat het lekker smaakt !!! Als je nog meer lekkere tips hebt, ik ben een en al oor !!!

hartelijke groetjes mr
Ha MR, gelukkig dat jullie het zo lekker vinden! Het is ook zo makkelijk en vlot klaar.

Meer lekkere tips? Mag ik je dan doorverwijzen naar Mylene? Die plaatst hier altijd de meest verrukkelijke dingen.

Ik heb maar een paar recepten geplaatst hier op eten.

Iets met gebakken rijst, spek, ei, doperwten. Ook al zo'n snel recept en even denken, oh ja o.a. ook een recept met wraps.

Je hoort het al, ik ben van de snelle makkelijke maaltijd.
Those dresses and skirts make you look so gloriously girlie, my darlings.
Opzich is het merk Faja Lobi bijv. al een stuk minder zout dan een standaard pakkie van knorr.

Met 1 pot kan je 4 pannen nasi maken geloof ik. Maar ik maak er veel meer mee, omdat je er echt niet zo veel van nodig hebt, zeker niet als je er zelf veel door doet zoals ik.
Zo ! En dan kunnen we nu weer allemaal normaal doen....
Hi Jasmine,

Dat vind ik ook erg prettig, snel en (s)makkelijke maaltijden,

vooral op de dagen van, druk, druk ,druk .......

Ik zal even zoeken naar Mylene,

maar weer even on topic, wat gesneden verse selderie (dat is een groene kruid) aan het eind van de nasi bereiding......
En vooral belangrijk.... De rijst moet koud zijn, liefst van de vorige dag. En inderdaad selderij,heerlijk.
Is oude topic, maar vond een mengsel wat ik hier even wil neer zetten voor later. En hebben anderen er misschien ook nog wat aan. Bij een Turkse, Indonesische en zo winkels hebben ze soms ook mengsels met minder zout en weinig peper.

Nasi-kruiden

1 theelepel Ui

1 theelepel Knoflook

1 theelepel Gember

1 theelepel Cayennepeper

1 theelepel Laoswortel (Galanga)

1 theelepel Korianderzaad

1 theelepel Garam Masala (kerrie)

1/4 theelepel Kentjoer (lijkt op gember)

en volgens wikipedia kan je ook laoswortel vervangen door gember.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven