Hoe pimp jij jouw aardappel anders?
dinsdag 5 februari 2013 om 14:26
quote:bubbelwijn schreef op 04 februari 2013 @ 22:51:
Bedoel je die glazen potten van aardappel anders? Ik wist eigenlijk niet dat die nog bestonden. At het tijdens mijn studententijd, weet ik niet meer wat ik er toen bij deed.
Ik ben pas echt een beetje leren koken sinds dit forum.Bedoel idd die potten! Ben gek op uitgebreid koken maar af en toe ook eens lekker makkelijk! En vriendlief is er gek op
Bedoel je die glazen potten van aardappel anders? Ik wist eigenlijk niet dat die nog bestonden. At het tijdens mijn studententijd, weet ik niet meer wat ik er toen bij deed.
Ik ben pas echt een beetje leren koken sinds dit forum.Bedoel idd die potten! Ben gek op uitgebreid koken maar af en toe ook eens lekker makkelijk! En vriendlief is er gek op
dinsdag 5 februari 2013 om 18:53
@Orzoo, ik maakte laatst ook een opmerking over Aardappel anders hier op het forum en toen werd me verteld dat er geen conserveringsmiddelen in zitten en dat het allemaal natuurlijke ingrediënten bevat.....ik heb het alsnog niet aangedurfd maar misschien stelt het je gerust
'It's better to be absolutely ridiculous, than absolutely boring'
dinsdag 5 februari 2013 om 18:55
quote:Orzoo schreef op 05 februari 2013 @ 18:39:
En bedankt dat je het zo noemt kuzu. Orzoman heeft 2 potten gehaald en ik heb beloofd te proeven voordat ik het openlijk smerig noem...
Die met bacon/ui vind ik nog wel gaan,die maak ik zo nu en dan voor zoon klaar..
Spinazie met een gekookt eitje erbij,vissticks en zoon is helemaal gelukkig..
En bedankt dat je het zo noemt kuzu. Orzoman heeft 2 potten gehaald en ik heb beloofd te proeven voordat ik het openlijk smerig noem...
Die met bacon/ui vind ik nog wel gaan,die maak ik zo nu en dan voor zoon klaar..
Spinazie met een gekookt eitje erbij,vissticks en zoon is helemaal gelukkig..
dinsdag 5 februari 2013 om 21:49
Volgens het linkje zitten er parabenen in, als ik mij niet vergis zijn dat conserveermiddellen, en niet het natuurlijke soort, volgens mij.
Nou heb ik daar zelf niet zo'n moeite mee, maar die sauzen uit een potje vind ik vaak niet zo lekker.
Je kunt ook gewoon crème fraîche een beetje loskloppen en op smaak brengen.
Ook heel makkelijk.
In ovenschotels met aardappel doe ik ook wel eens om en om laagjes aardappel en groente, plakjes courgette en champignions bijvoorbeeld, of paprika of spercieboontjes (alle groentes kunnen er wel in eigenlijk.)
Net wat ik heb, verschillende soorten kaas ertussen is ook lekker.
Soms gebruik ik een mengsel van ei en room of kwark als saus, dan word het meer een käseauflauf dan een gratin.
Eigenlijk vind ik een gratin dauphinois het lekkerst, dus gewoon met room en verder geen kaas of groente.
Nou heb ik daar zelf niet zo'n moeite mee, maar die sauzen uit een potje vind ik vaak niet zo lekker.
Je kunt ook gewoon crème fraîche een beetje loskloppen en op smaak brengen.
Ook heel makkelijk.
In ovenschotels met aardappel doe ik ook wel eens om en om laagjes aardappel en groente, plakjes courgette en champignions bijvoorbeeld, of paprika of spercieboontjes (alle groentes kunnen er wel in eigenlijk.)
Net wat ik heb, verschillende soorten kaas ertussen is ook lekker.
Soms gebruik ik een mengsel van ei en room of kwark als saus, dan word het meer een käseauflauf dan een gratin.
Eigenlijk vind ik een gratin dauphinois het lekkerst, dus gewoon met room en verder geen kaas of groente.