Hoe vul je oudejaarsavond in voor ongeveer 15 personen?

07-10-2019 13:27 37 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi,

De titel zegt het al, hoe vul je dat in, eet technisch gezien dan. De letterlijke invulling zit wel goed daar is het gezelschap wel naar maar gezien het een lang samenzijn is zit ik me af te vragen hoe je dat op eetgebied een beetje handig aanpakt.

Het hele gezelschap zal zoals het er nu uitziet vanaf 16:00 tot zeker 03:00 en misschien nog wel later samenzijn.

Is het dan praktisch om echt een eet moment te hebben zoals een gezamenlijk diner of buffet of serveer je steeds kleine dingetjes.

En als iemand ideetjes heeft voor de letterlijke invulling zijn die ook zeer welkom, hectisch jaar achter de rug dus beetje inspiratieloos maar wil het wel graag met deze fijne mensen afsluiten.Ik vind in de keuken staan heerlijke ontspanning en red me daar ook goed maar ben niet van de zeer culinaire hoogstandjes.

Mijn dank is alvast groot voor de inspiratie :)
Geniet van vandaag want je weet nooit of morgen je gegeven is...
Zo'n zin in oliebollen nu. Al die voedseltopics. Net al over yoghurt, ook zin in!

#cravings
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat dingen als saté en kippenpootjes wel voor iedereen lekker zijn en goed bij je oosterse thema passen.
Lading kroepoek oid, loempiaatjes, viskoekjes, een pan rendeng, sambal eitjes, pisang goreng...
Alle reacties Link kopieren
BBQ en klaar....vuurkorven er bij. Kinderen rommelen met rotjes of op de Wii. Vrouwen kletsen aan tafel. Mannen “ koken” natuurlijk. Het is altijd zo 12 u.
Alle reacties Link kopieren
meisjeviva33 schreef:
07-10-2019 14:37
Ben op zich wel van een thema pakken als in een oosters buffet dan ofzo met sowieso een goedgevulde nasi en bami en daar allerlei gerechten omheen, beetje rijsttafel idee.

Ohhh, lekker. Mag ik oud & nieuw bij jou komen vieren? :lol:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Lijkt me prima idee
Alle reacties Link kopieren
Is dat wel leuk zo'n lange zit? Misschien kunnen ze halverwege naar een ander adres switchen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Of als dat niet kan, met z'n allen ergens heen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Gewoon n buffet. Is al eerder aangegeven hier aan het begin.
Makkelijk.warm en koud. Veel.kun je al van te voren maken. Op zo.n avond zou ik zelf niet de hele avond willen koken.
Maar jij schreef dat je het leuk vindt .dus je kan alle kanten op.
Eerlijk gezegd doe ik het zelf al jaren. Met Kerst en met oud en nieuw. .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren
Naatje2000 schreef:
07-10-2019 15:51
Ik denk dat dingen als saté en kippenpootjes wel voor iedereen lekker zijn en goed bij je oosterse thema passen.
Lading kroepoek oid, loempiaatjes, viskoekjes, een pan rendeng, sambal eitjes, pisang goreng...

Denk dat er nog een goede ajam ketjap of ketjap balletjes bij komen dan en iets in een zoetzure saus, nog even bekijken wat.
saté en kippenpootjes komen er sowieso, bergen mini loempia voor de kids en die sambal eitjes vind ik ook een goede, thnx voor de inspiratie
Geniet van vandaag want je weet nooit of morgen je gegeven is...
Alle reacties Link kopieren
retrostar schreef:
07-10-2019 17:41
Is dat wel leuk zo'n lange zit? Misschien kunnen ze halverwege naar een ander adres switchen.
Dat komt altijd wel goed, het is geen we zitten in een kringetje gebeuren daar krijg ik zelf de rillingen van.
We hebben sowieso een foute bingo ergens op de avond dat is traditie, en die is fout als in hele foute prijzen maar die zijn zo fout dat ze weer leuk zijn.
Vaak wordt er een film aangezet in het middag gedeelte of de mannen bedenken ineens weer dat ze nog even elkaar naar het leven moeten staan met mario kart. We hebben een kast vol spelletjes waar je bij sommige spelletjes dus ook echt in beweging moet komen en sowieso is het een hele gezellige club.
Ik vrees alleen voor de buren dat de karaoke set van oudste die hij pas heeft ook gebruikt gaat worden :lol:
Geniet van vandaag want je weet nooit of morgen je gegeven is...
Alle reacties Link kopieren
Wij vieren al jaren met drie tot vier gezinnen nieuwjaar. Onze traditie is om buiten een grote vuurkorf te zetten en de hele avond rond het vuur allerlei hapjes te maken. Dus brooddeeg, frikandellen, gepofte aardappels, spareribs en niet te vergeten marshmallows. Dit is misschien minder interessant met veel volwassenen, maar het vult de avond wel lekker. Vooral de kinderen zijn niet bij het vuur weg te krijgen.,
Alle reacties Link kopieren
Mocht je nog ideeen te kort komen voor je buffet: springrolls, rendang en zelfgemaakte atjar.

Of kies voor een Italiaans buffet: pizza, pasta, antipasti, goeie chiabatta en een paar lekkere salades.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven