Hoelang blijft wijn goed?

15-11-2009 15:47 16 berichten
Ik heb een heerlijke fles Chianti staan ; hoe lang blijft die goed wanneer de kurk er eenmaal af is?

Hij zal niet helemaal leeg gaan,en weggooien vind ik zonde.
Alle reacties Link kopieren
Max. 7 dagen.
geen idee, ken het probleem niet...

Maar goed, als je de fles afdekt (plastic folie oid) een dag of drie houdbaar. Met ene vacu vin zo'n maand (meen ik).

Maar je kan de restjes wijn ook verwerken in sauzen, jus etc. Pastasaus, stoofvlees, gewone jus etc.
quote:noahtb schreef op 15 november 2009 @ 15:49:

Max. 7 dagen.we praten hier wel over rode wijn hè? Rode wijn is eenmaal geopend max. 2-3 dagen houdbaar als je het niet vacumeerd.
Zow,jullie zijn snel!

2 tot 3 dagen mits goed afgesloten ....nou,dan morgen & overmorgen ook maar een glaasje of 2 hè...vervelend zeg...;-)
quote:Xander68 schreef op 15 november 2009 @ 15:53:

[...]

we praten hier wel over rode wijn hè? Rode wijn is eenmaal geopend max. 2-3 dagen houdbaar als je het niet vacumeerd.Niet volgens huishoudplaza *schaam*
quote:gebruikersnaambestaatal schreef op 15 november 2009 @ 15:56:

Zow,jullie zijn snel!

2 tot 3 dagen mits goed afgesloten ....nou,dan morgen & overmorgen ook maar een glaasje of 2 hè...vervelend zeg...;-)

Vervelend hoor!

quote:noahtb schreef op 15 november 2009 @ 15:57:

[...]

Niet volgens huishoudplaza *schaam*Geen juiste info van de "huishoudplaza"
quote:mips schreef op 15 november 2009 @ 15:50:

Maar je kan de restjes wijn ook verwerken in sauzen, jus etc. Pastasaus, stoofvlees, gewone jus etc.Maar dat kan dus ook alleen maar een paar dagen na opening. Zure wijn wil je niet door je eten hebben.
Juist!

Of misschien wel te gebruiken als wijnazijn
Ik gebruik juist wel wijn die wat te zuur is geworden omdat ik het net te lang bewaard heb, in sauzen ed.... Gaat altijd goed hoor!
We dont make mistakes here, we just have happy accidents. We want happy, happy paintings. If you want sad things, watch the news. Everything is possible here. This is your little universe -Bob Ross
Waar is het las dat weet ik niet meer, maar het is wel mogelijk om wijn in te vriezen in kleine blokjes en die dan later te gebruiken om mee te koken. Je zou het kunnen proberen. Beter dan weg gooien.
Ik vind: binnen één dag zonder vacumeren, en binnen een dag of 3 mét vacumeren. Je gaat het verschil echt proeven.
Wijn moet je drinken, niet bewaren.

Zo'n fles is toch binnen 24 uur leeg?
huishoudplaza, weer wat geleerd
Ligt ook heel erg aan de wijn. Sommige wijn is na 36 uur al niet smakelijk meer. Andere wijn kan je met vacuvin dop erop wel een kleine week in de koelkast bewaren.
Zet 'm in de koelkast, dan gaat het een dag of vier wel goed. Hoe beter de wijn, hoe langer houdbaar, dus een dure Chianti overleeft het langer dan een goedkope wijn van de super.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven