Hoeveel vlees eten jullie?

04-08-2008 23:21 114 berichten
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Ik eet niet zoveel vlees...Als ik het eet is het bioindustrievlees wel...Ik eet wel eens bv gyrosreepjes of een cordon blue ofzo. Heel soms op de boterham paté/rookworst. Af en toe kip..

Denk dat ik 2 a 3 keer in de week savonds een maaltijd heb met vlees.

Ik zou niet weten hoeveel gram ik eet eigenlijk.

Maar ik denk dat je vlees niet percé nodig hebt voor je gezondheid, je kunt het wel vervangen of iets anders extra nemen.
Alle reacties Link kopieren
- Ik eet ongeveer 500 gram vlees (of kip) per week;

- Dat is "gewoon" vlees; val maar over me heen, maar ik heb geen geld voor biologisch vlees;

- Ik eet het voornamelijk bij het diner, maar soms ook op brood (kipfilet of rosbief);

- Sommige dagen eet ik helemaal niets, soms 200 gram (alles bij elkaar);

- Ik denk niet dat ik het nodig heb voor mijn gezondheid, want ik geloof dat er voldoende vleesvervangers zijn. Maar ik vind het wel erg lekker.
Alle reacties Link kopieren
.
Ik eet ca. 200 gram vis/vlees per dag. Dit is voornamelijk kip, kalkoen, vis en seafood. Rood vlees lust ik niet graag. Een plakje ham of 'n lekkere souflaki van varkensvlees komt ook wel 'ns voor, maar niet meermaals per week.



Zelf eet ik bewust eiwitrijk en koolhydraatarm. Vandaar de caloriearme vlees/vissoorten. Ik lust dus geen vleesvervangende producten of eiwitrijke bonen.



De zeewolf die ik vanavond at was op 'n verantwoordelijke manier gevangen stond er op de verpakking. Af en toe wel en af en toe niet biologisch/milieuvriendelijk dus.
lindy schreef op 04 augustus 2008 @ 23:21:

Naar aanleiding van het mishandelde kip-topic, een vraagje, voor het overzicht.

-Hoeveel vlees wordt er bij jullie gegeten?
Ik meet het niet
-Is dat biologisch vlees of bioindustrievlees?
supermarkt, soms slager, nooit eco-slager.
Bij welke maaltijden eet je vlees: ontbijt/lunch/diner? (bv op de boterham)
Alle maaltijden, maar niet altijd.
-Hoeveel gram vlees eet je gemiddeld per dag?
Ik zei al, ik meet het niet.
-Denk je dat je vlees nodig hebvt voor je gezondheid?
nee
Alle reacties Link kopieren
Ik eet al tientallen jaren geen vlees meer, vanaf de lagere school al niet meer. En ik ben zo gezond als een vis!! Vlees is niet perse nodig. Dat is een fabel uit de industrie.
Wij eten elke dag vlees en heel soms vis.

Wij zijn met 6 personen en biologisch is me te duur.Tenzij het in de aanbieding is.

Lunch meestal kaas en vleeswaren,ontbijt zoet.

Hoeveel gram ,geen idee,gewoon 1 karbonade,worstje,gehaktbal,you-name-it pp.

Ik vraag me niet af of ik het nodig heb,we vinden het gewoon lekker.



Maatschappelijk gezien in sommige ogen waarschijnlijk totaal niet correct,maar mooier kan ik het niet maken.
anoniem_64b10e9293e04 wijzigde dit bericht op 04-08-2008 23:34
Reden: verbetering
% gewijzigd
kaasknabbel schreef op 04 augustus 2008 @ 23:29:

Ik eet al tientallen jaren geen vlees meer, vanaf de lagere school al niet meer. En ik ben zo gezond als een vis!! Vlees is niet perse nodig. Dat is een fabel uit de industrie.
Waar heb je die fabel voor het laatst horen verkondigen?
-Hoeveel vlees wordt er bij jullie gegeten?

zo'n 3 - 5 dagen per week

-Is dat biologisch vlees of bioindustrievlees?

biologisch

-Bij welke maaltijden eet je vlees: ontbijt/lunch/diner? (bv op de boterham)

Bij elke maaltijd.

-Hoeveel gram vlees eet je gemiddeld per dag?

Weet ik niet precies. 1 ons broodbeleg per week en een stukje bij het avondeten.

-Denk je dat je vlees nodig hebt voor je gezondheid?

Nee
Alle reacties Link kopieren
.
Ik eet zowel gewoon als biologisch vlees, ligt aan mijn budget. Ik vind vlees heerlijk, maar eet het niet dagelijks. Eet wel vaak vlees op brood ( hou niet zo van zoet), maar eet ook gerust een paar dagen geen vlees. Ik eet niet altijd grote hoeveelheden, wel vaak stukjes vlees of vis door een salade/stamppot e.d.

Ik kan dus niet precies zeggen hoeveel ik per dag eet.
Alle reacties Link kopieren
-Hoeveel vlees wordt er bij jullie gegeten?

Maximaal anderhalf ons per week schat ik. Voor de rest vis, ei, noten, kaas, tofu, quorn peulvruchten, etc.



-Is dat biologisch vlees of bioindustrievlees?

Als ik zelf koop altijd biologisch. Buiten de deur eet ik vis of vega als ik die keus heb, anders bioindustrievlees (komt in de praktijk vrij weinig voor)



-Bij welke maaltijden eet je vlees: ontbijt/lunch/diner? (bv op de boterham)

Diner, heel soms als broodbeleg bij de lunch.



-Hoeveel gram vlees eet je gemiddeld per dag?

Ehm, dat komt dan op 15-20 gram per dag. Maar ik eet dus maar 1-2 maaltijden met vlees per week.



-Denk je dat je vlees nodig hebt voor je gezondheid?

Nee, mits goed vervangen,ken ook iemand die het botweg schrapte, die werd naar verloop van tijd erg witjes/grauw. Maar lekker is het wel!
lindy schreef op 04 augustus 2008 @ 23:37:

Ter info nog even een stuk van www.nos.nl;
Ah, ik dacht al, dit zal toch wel een topic zijn waarin de dominee met een opgeheven vinger verschijnt? En jawel, we worden niet teleurgesteld. Na enkele biechtelingen die hun schuld hebben beleden, wordt nu het zondebesef aangewakkerd.
Alle reacties Link kopieren
.
Ik eet geen vlees,

voel me gewoon fit en gezond!

en ik mis het niet X-D
lindy schreef op 04 augustus 2008 @ 23:49:

Kom vooral met artikelen die het tegendeel bewijzen, Rider.


Totaal geen behoefte aan, ik vind het gewoon wel lollig, die voorspelbaarheid. Eerst neutraal vragen naar vleesconsumptie, dan een paar mensen die zich verontschuldigen dat ze gewoon vlees eten, en dan de "wetenschappelijke" commentaren die voor het fijne schuldgevoel moeten zorgen.



Jij hebt je pret dat je mensen schuldgevoel kan aanpraten en jezelf wellicht kan wijsmaken dat dat effect heeft, ik heb pret om dit topic, iedereen blij. Ik ben er helemaal voor dat meer en meer mensen moeilijk doen over vlees, dat doet de prijzen in de supermarkt alleen maar goed.
Alle reacties Link kopieren
reactie op rider:



kijk bv alleen maar eens op de website van voorlichtings buro vlees. Daar zie je alleen maar een kant van het verhaal. Vlees is gezond (vit b12 te kort, geen groter risico op kanker, etc etc). maar een relatie met vlees en toename kans op kanker is al in veel studies aangetoont!!
Alle reacties Link kopieren
.
Ik voel me in ieder geval totaal niet schuldig dat ik vlees eet Rider. Ik vind het heerlijk.
lindy schreef op 04 augustus 2008 @ 23:37:

"De maatschappij gaat zich te buiten aan een overconsumptie van eiwitten", zegt Brewster. "Als we dat terugdringen zullen ook minder mensen last hebben van overgewicht."


Overgewicht krijgen we vooral door het consumeren van koolhydraten, dus ja, ook die volkorenboterhammetjes en muesly. Als je 1200 kcal per dag eet terwijl daarvan veel koolhydraten val je bijna niets af. Als je 1500 kcal per dag eet terwijl je de koolhydraten flink mindert en eiwitrijker gaat eten, val je juist wel af. Eiwitten geven bovendien een verzadigt gevoel, terwijl ik van koolhydraten alleen maar meer trek krijg.



Dus ik weet niet waar die meneer z'n fabel vandaan heeft...
kaasknabbel schreef op 04 augustus 2008 @ 23:54:

reactie op rider:



kijk bv alleen maar eens op de website van voorlichtings buro vlees. Daar zie je alleen maar een kant van het verhaal. Vlees is gezond (vit b12 te kort, geen groter risico op kanker, etc etc). maar een relatie met vlees en toename kans op kanker is al in veel studies aangetoont!!
Als jij graag, tegen het feit in dat mensen ouder en ouder worden, je graag gek wil laten maken, ga vooral je gang. Voorlopig leren simpele economische wetten dat het alleen maar goed is voor de vleesprijzen als meer mensen zich laten opnaaien. De bioindustrie moet zijn investeringen toch terug verdienen, dus het aanbod snel terugschroeven zal niet gaan. Leve de vegetariers! Leve de geitenwollen sokken! Leve de kanker-vrezers!
Alle reacties Link kopieren
Vrijwel nooit, ik leef op cacao.
kaasknabbel schreef op 04 augustus 2008 @ 23:54:

reactie op rider:



kijk bv alleen maar eens op de website van voorlichtings buro vlees. Daar zie je alleen maar een kant van het verhaal. Vlees is gezond (vit b12 te kort, geen groter risico op kanker, etc etc). maar een relatie met vlees en toename kans op kanker is al in veel studies aangetoont!!
Dat gaat over rood vlees, niet over kip/kalkoen/vis
lindy schreef op 04 augustus 2008 @ 23:56:

Kijk, meteen de verdediging in.
Oh, dus als ik zeg: ga vooral je gang, en heb je pret, dan ga IK de verdediging in? X-D wat laat je je makkelijk kennen zeg. Heb je daar vaker last van?
Rider, eet vooral zoveel vlees als je wil. Moet jij weten. Maar ga hier niet de feiten belachelijk maken. Ik wil graag weten wat de gemiddelde vleesconsumptie is, omdat op andere topics al blijkt dat die vér boven de gezondheidsnorm is. De ethische kwesties komen daarna pas, hoor.
ik kan bijna niet wachten tot je daar mee komt. :rofl:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven