Houdbaarheid al gemaakte quichevulling
donderdag 16 december 2010 om 17:24
Hallo culinaire orakels op de eten-pijler,
vraagje. Ik heb twee en een halve dag geleden zuurkool, geraspte kaas, ei, ham en creme fraiche bij elkaar in een kom gegooid om hartige taart te maken. Wat ik over had van dat mengsel in de koelkast gezet. Ik ga er straks als ik thuis ben kritisch aan ruiken maar wat denken jullie: nog gebruiken of weggooien. Ik had bedacht om het in een ovenschotel te verwerken. Excuus als de opmaak ruk is, ik forum mobiel.
vraagje. Ik heb twee en een halve dag geleden zuurkool, geraspte kaas, ei, ham en creme fraiche bij elkaar in een kom gegooid om hartige taart te maken. Wat ik over had van dat mengsel in de koelkast gezet. Ik ga er straks als ik thuis ben kritisch aan ruiken maar wat denken jullie: nog gebruiken of weggooien. Ik had bedacht om het in een ovenschotel te verwerken. Excuus als de opmaak ruk is, ik forum mobiel.
donderdag 16 december 2010 om 17:49
donderdag 16 december 2010 om 18:57
Heb je het in een gesloten of open bakje in de koelkast gezet? Volgens mij kan zo'n mengsel op basis van ei nogal wat andere luchtjes opnemen namelijk, stel dat er uien vlak naast hebben gelegen (ik noem maar wat). Als het een gesloten bakje is lijkt het me geen punt, maar een open bakje zou ik niet meer doen. Maar ik bewaar dan ook niets in open bakjes, altijd bang dat er iets in valt ofzo.
donderdag 16 december 2010 om 19:35