Houdbaarheid al gemaakte quichevulling

16-12-2010 17:24 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo culinaire orakels op de eten-pijler,

vraagje. Ik heb twee en een halve dag geleden zuurkool, geraspte kaas, ei, ham en creme fraiche bij elkaar in een kom gegooid om hartige taart te maken. Wat ik over had van dat mengsel in de koelkast gezet. Ik ga er straks als ik thuis ben kritisch aan ruiken maar wat denken jullie: nog gebruiken of weggooien. Ik had bedacht om het in een ovenschotel te verwerken. Excuus als de opmaak ruk is, ik forum mobiel.
Als het al die tijd afgedekt in d ekoeling heeft gestaan is het volgens mij nog prima te verwerken mits je het natuurlijk wel goed verhit!
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Heb je de verpakking nog van de eieren? Als deze nog binnen de THT datum zijn dan zou ik het lekker in de oven doen. Goed door laten warmen. Klinkt goed iig!

O ik denk trouwens dat ruiken niet heel veel zin heeft omdat zuurkool zuur is (joh?!) en zal dat de meeste geur afgeven.
Alle ingredienten waren vers. Goed punt van het ruiken, niet aan gedacht. Ik ga het gewoon maken dus. Nu al zin in maar moet nog even wachten, zit nog steeds in de trein. Bedankt!
Met rauwe eieren er in zou ik het niet meer gebruiken.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Heb je het in een gesloten of open bakje in de koelkast gezet? Volgens mij kan zo'n mengsel op basis van ei nogal wat andere luchtjes opnemen namelijk, stel dat er uien vlak naast hebben gelegen (ik noem maar wat). Als het een gesloten bakje is lijkt het me geen punt, maar een open bakje zou ik niet meer doen. Maar ik bewaar dan ook niets in open bakjes, altijd bang dat er iets in valt ofzo.
Misschien ben ik een verkwistende bangerik die bovendien niet in touch meer is met de oertijd toen we nog zelf voedsel verbouwen en niet op de datum hoefden te kijken of het goed is, maar ik zou het niet meer gebruiken vanwege de rauwe eieren in combi met de creme fraiche/kaas.
Mwah, daar zou ik niet meer aan beginnen.
Het zag er toch niet zo florissant meer uit. Dus nu stokbrood met Frans kaasje en sla als avondeten.
Klinkt lekkerder

Eet smakelijk!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven