houdbaarheid rabarbercompote
zondag 10 juni 2012 om 12:47
Even een vraag: ik heb afgelopen zondag (week geleden dus) rabarbercompote gemaakt. Zit in een afgesloten bak in de koelkast. Zou ik dat vanavond nog kunnen gebruiken om een crumble van te maken? Het ziet er niet raar uit ofzo en ruikt ook oke, maar omdat het zo'n uitgesproken smaak heeft vind ik het moeilijk te beoordelen of het nog goed is.
Ow ja, zou ik er voor die crumble ook nog verse aardbeien doorheen kunnen doen? Zo ja, dan aardbeien en rabarbercompote nog even koken of de aardbeien gewoon zo in het ovenschaaltje doen?
Bedankt alvast!
Ow ja, zou ik er voor die crumble ook nog verse aardbeien doorheen kunnen doen? Zo ja, dan aardbeien en rabarbercompote nog even koken of de aardbeien gewoon zo in het ovenschaaltje doen?
Bedankt alvast!
zondag 10 juni 2012 om 13:13
Sja, als je recept zoals traditioneel met ontzettend veel suiker is, dan is het prima houdbaar denk ik. Dat conserveert nogal. Bovendien zit er wrs geen zuivel ofzo in wat kort houdbaar is? En gewoon fruit is ook prima een week houdbaar (bhv dan mss overrijpe aardbeien enzo). Dus het lijkt mij geen enkel probleem.
zondag 10 juni 2012 om 20:06
Bedankt voor jullie reacties! Heb het gewoon gebruikt en het smaakte erg lekker met de aardbeien en een beetje vanillevla. En nu maar afwachten of het morgen ook nog steeds goed gaat...! Maar zal wel meevallen want er zat idd best veel suiker in (geen zuivel) en door de oven is het ook nog eens goed verhit nu. Dus eventuele bacteriën zullen dan hopelijk wel dood zijn...!