hulp gevraagd bij chocoladecake
donderdag 11 augustus 2011 om 14:07
Ik wil een chocoladecake maken, maar heb jullie hulp nodig. Ik heb al een recept gevonden voor een fijne cake (boter, suiker, vanillesuiker, eieren en bloem), maar ik wil zelf chocola toevoegen. Ik heb 100 gram pure chocola van goede kwaliteit. Wanneer zou ik dat aan de cakemix kunnen toevoegen? Volgens het recet moet ik eerst boter, suiker en zout mixen, vervolgens 4 eieren erdoor kloppen, daarna de bloem spatelen. Mijn idee was om daarna gesmoten chocola toe te voegen. Hebben jullie tips? Alvast bedankt!
donderdag 11 augustus 2011 om 14:11
quote:Katherina schreef op 11 augustus 2011 @ 14:11:
Ik schaaf de chocla altijd en doe die er op het laatste doorheen. Maar het gaat blijkbaar ook goed als je 'm smelt, Ramiaatje? Is in ieder geval een stuk makkelijker dan klooien met de kaasrasp.Ja gaat prima met gesmolten chocola. Wat ik ook lekker vindt is daarna nog wat brokken chocolade erdoor. Hmmm
Ik schaaf de chocla altijd en doe die er op het laatste doorheen. Maar het gaat blijkbaar ook goed als je 'm smelt, Ramiaatje? Is in ieder geval een stuk makkelijker dan klooien met de kaasrasp.Ja gaat prima met gesmolten chocola. Wat ik ook lekker vindt is daarna nog wat brokken chocolade erdoor. Hmmm
donderdag 11 augustus 2011 om 14:14
donderdag 11 augustus 2011 om 14:18
quote:ramiaatje schreef op 11 augustus 2011 @ 14:14:
Ik ga gelijk kijken of ik nog genoeg bloem in huis heb voor een cake.
Grinn, krijg ook ineens zin in zelfgemaakte cake. Op boter genoeg na heb ik alles in huis, incl. donkere chocolade.
Als de wind nog gaat liggen, misschien toch nog maar even de deur uit
Ik maak normaal met partjes appel, als ik voor de chocolade kies, rasp ik deze denk ik.
Ik ga gelijk kijken of ik nog genoeg bloem in huis heb voor een cake.
Grinn, krijg ook ineens zin in zelfgemaakte cake. Op boter genoeg na heb ik alles in huis, incl. donkere chocolade.
Als de wind nog gaat liggen, misschien toch nog maar even de deur uit
Ik maak normaal met partjes appel, als ik voor de chocolade kies, rasp ik deze denk ik.
donderdag 11 augustus 2011 om 14:25
Wat leuk al die reacties! Ik voeg de chocola nu gesmolten aan het eind toe. Heb er nu al zin in. Zal nog even laten weten of de cake goed gelukt is. Heb ook geen zin meer om nog de deur uit te gaan, anders had ik ook nog amandelen oid willen toevoegen. Bedankt voor de tips iedereen. Ik ga nu aan de slag.
donderdag 11 augustus 2011 om 14:54
donderdag 11 augustus 2011 om 16:08
Ik heb 'n tijdje geleden iets van 350 gram callebaut pure chocola door 'n cake gedaan. Gewoon eerst het beslag maken zoals op de verpakking staat met roomboter en eieren en dan de chocola smelten in de magnetron en er doorheen roeren. Was super lekkere cake (wel zwaar, haha) Had er trouwens ook nog kersen in gedaan. Van die grote zwarte, zelf ontpit. En dan eerst 'n laagje beslag in de cakevorm, daar de kersen op en dan de rest van 't beslag.
donderdag 11 augustus 2011 om 17:04
quote:gsleutel schreef op 11 augustus 2011 @ 14:54:
Oeh, nou heb ik ook zin in chocolade cake! Maar ben gisteren avond terug gekomen van vakantie dus alles kasten (incl. koelkast) zijn aardig leeg...
Heeft iemand het ideale recept voor chocoladecakejes met vloeibare chocolade in het midden?? Die vind ik in een restaurant altijd zo lekker!Deze zijn lekker, en helemaal niet moeilijk.
Oeh, nou heb ik ook zin in chocolade cake! Maar ben gisteren avond terug gekomen van vakantie dus alles kasten (incl. koelkast) zijn aardig leeg...
Heeft iemand het ideale recept voor chocoladecakejes met vloeibare chocolade in het midden?? Die vind ik in een restaurant altijd zo lekker!Deze zijn lekker, en helemaal niet moeilijk.
Weet je wat pas conflictvermijdend is? Wereldvrede.