iets ' lekkers' uit het buitenland

24-10-2009 20:02 31 berichten
Alle reacties Link kopieren
We kregen vorige week een fles appellikeur uit Menorna van mijn schoonmoeder. 'Zo lekker!' kweelde ze. Vervolgens ingeschonken, wij vol verwachting, zij ook een glaasje. Het was vooral zoet, met een kunstmatig appelsmaakje. 'Het smaakte niet zoals het glaasje dat ze ons gaven bij de rekening', aldus mijn schoonmoeder.

Ik heb dat zelf ook wel gehad. Die lekkere wijn van dat wijnboertje is thuis veel gewoner, beetje zuur zelfs. En die pot verrukkelijke knoflookmayonaise uit Spanje is thuis niet eens leeg gemaakt voordat ie over datum was. Heb het ook wel eens met kleding gehad, met minder zon staat het toch heel anders. Welke miskopen heb jij gedaan in je vakantie? Vertel eens over jouw teleurstellingen? En is het dan beter om het maar te laten in het land van herkomst, omdat de herinnering zo intact blijft?
quote:lieveranoniem schreef op 27 oktober 2009 @ 23:00:

Ik heb het vooral met drank. Caipirinha is zalig in Brazilie, Cuba Libre of Sangria heerlijk op een terrasje in Spanje. Maar in Nederland is het niet zo bijzonder en smaakt een wijntje beter.Drink jij altijd nederlandse wijn dan?
I only get one shot at life - so I shoot to kill
quote:Spijker schreef op 27 oktober 2009 @ 23:02:

[...]

Drink jij altijd nederlandse wijn dan?

Nee, bedoelde ermee te zeggen dat ik de drankjes die ik noemde als iets bijzonders en erg lekker beschouw, maar dan wel in dat land.

Maar als ik hier moet kiezen tussen dat bijzondere drankje en een wijntje ga ik voor het laatste.

Wijn komt ook uit een ander land, maar dat koop ik gewoon in Nederland en associeer ik niet met exotische bestemmingen.
Ik heb wel eens een heerlijke Turk mee naar Nederland genomen, die tegen een achtergrond van mozaiek, azuur en oleander toch echt lekkerder was dan op mijn corduroy tweezitter.
Iets wat vier dagen bloedt en niet doodgaat is niet te vertrouwen.
quote:Very Cherry schreef op 27 oktober 2009 @ 23:17:

Ik heb wel eens een heerlijke Turk mee naar Nederland genomen, die tegen een achtergrond van mozaiek, azuur en oleander toch echt lekkerder was dan op mijn corduroy tweezitter.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Ik heb ooit jurkjes laten maken in Vietnam. Erg leuk daar. Thuis stond het toch anders.... En de naadjes lieten ook snel los, het was niet Nederland-proof helaas. Heb ook Indiaase slippertjes, nooit aan, een zilveren kettinkje uit Rajasthan, draag ik niet, een groot kleed, ligt te verstoffen, en ga zo maar door. Ik word altijd zo hebberig op vakantie!
ik heb 2 six packs Milkis uit Korea meegenomen (frisdrank met beetje Yakult achtige smaak), maar daar smaakt het idd beter.

Smaakervaring is emotie, dat blijkt maar weer.

Toch smaakte het stokbrood in Seoul Franser dan stokbrood uit NL!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven