ijs bevroren houden

20-07-2016 20:38 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Morgen gaan we 'vroeg' bij de vierdaagse kijken. Nu heb ik voorgaande jaren de vierdaagse gelopen en daar delen veelal kinderen snoepjes en stukjes komkommer uit. Nu dacht ik, laat ik een mega voorraad ijsjes halen, en een bord: gratis ijsjes. Maar mijn koelbox is niet overdreven goed vrees ik. Denken jullie dat het haalbaar is om (als de koelbox afgeladen vol zit, en gesloten blijft, de ijsjes achterin te vervoeren vanaf Amsterdam richting Nijmegen, of is dat onbegonnen werk?

Alvast bedankt
Ik ben niet stuntelig, hooguit beetje onhandig.
Heel lief. Maar inderdaad onbegonnen werk.
Met een doekkie erover zijn de meeste dingen toch beter
Kan je ze beter in de omgeving van de vierdaagse kopen
Nee, kansloos
Waarom niet in de buurt van Nijmegen de ijsjes pas kopen? Heb je al een paar uur gewonnen. Wel lief van je!
Ik ben bang dat je dat niet gaat redden. Je ziet ook altijd dat de koelelementen best snel ontdooid zijn.

Kun je die ijsjes niet beter ergens in Nijmegen halen? En je koelbox alleen vol met koelelementen duwen. Misschien dat het dan lukt.
Ik zou de koelbox meenemen en bij een supermarkt in de omgeving vullen.

Leuk idee!
Dat lijkt me een recept voor gesmolten ijsjes...

Hoe vroeg is vroeg? Ik neem aan dat ook in Nijmegen de supermarkten om 8 uur open zijn, dus ik zou vooraf het adres van een makkelijk bereikbare Aldi of Lidl opzoeken, wel koelboxen enzo mee, en ter plekke ijsjes kopen.

EDIT: pffff ik typ echt té langzaam... Mosterdijsjes dan maar
Er bestaan koelboxen die op de stroom van de aansteker in je auto werken, daarmee zou ik het wel aandurven. Maar anders echt niet.
Ik zou de korlbox meenemen en in Nijmegen extra ijsblokjes kopen voor in de koelbox en ijsjes.
Dank jullie wel voor jullie inzichten. Dan ga ik op zoek naar een supermarkt vlakbij de route, want wil het stiekem toch een beetje gaan proberen
Ik woon in Nijmegen en zou het al niet eens proberen.

Ik adviseer je toch echt om komkommer te doen, lekker fris. Neem er gewoon een heleboel in je koelbox mee en ter plekke snijden. Kun je ook veel meer mensen een plezier doen, want met een koelbox vol ijs ben je in 10 minuten uitverkocht denk ik.
Droog ijs zou het wel koel moeten kunnen houden in een koelbox. Maarja dat is zo'n product dat niet zomaar iedereen heeft.
Lopers kun je met zoutjes (of zoute dropjes) / snoepjes, komkommer of fruit ook een heel groot plezier doen. Met ijsjes moet je ook oppassen dat de lopers niet te hard afkoelen.

Wij hebben vroeger vis aan de kust gehaald, dan vulde ze voor ons de koelbox eerst helemaal met ijs en daar werd de vis ingelegd. Bleef perfect koud bij soortgelijke temperaturen maar geen idee of dat ook met ijsjes lukt.
Ik zou dropjes uit gaan delen! Zoute drop. En zoute stokjes. Kun je goed houden en veel wandelaars komen zout te kort door de hitte.
Kan je hier geen oproepje doen: wie woont er la ga de route en heeft een hele grote vriezer die ik mag gebruiken?
IJsjes ter plaatse halen en je box volgooien met ijsblokjes gekocht bij een tankstation in de buurt.

Die hebben vaak van die zakken liggen.
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:blueeyes*3 schreef op 20 juli 2016 @ 21:08:

Ik zou dropjes uit gaan delen! Zoute drop. En zoute stokjes. Kun je goed houden en veel wandelaars komen zout te kort door de hitte.Van zoute drop krijgen ze vaak dorst, dus dat lijkt mij niet handig
Zoute drop is (denk ik met mijn boeren verstand) om zo meer vocht vast te houden en minder snel uit te drogen.

Maar ik vondt het gewoon leuk een keer iets anders als anders te doen in de vorm van ijsjes. Dus ik ga morgenvroeg gewoon met een koelbox van huis en haal vlak bij de route bij een oud studievriendinnetje mega veel dozen ijsjes op (in etappes). Ze heeft 400 ijsjes koud liggen
Waar wil je staan ken veel dorpen war ze morgen doorheen lopen. Kan je misschien helpen waar je ze kan kopen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven