Ik maak indisch stoofvlees

03-10-2010 13:07 57 berichten
Alle reacties Link kopieren
Of nou ja, iets wat er voor door moet gaan. Want ik heb geen gember. Maar 't lijkt er op dat 't lekker wordt. Jeuj!

En de moraal van dit verhaal; ik verveel me
668, the neighbour of the Beast
Oh lekker, dat ga ik ook maken als m'n man en kind jarig zijn.

Heb al een heel menu, ga 8 gerechten maken, waaronder indisch stoofvlees. Heb de gember gelukkig al wel in huis

Eetse straks!!
Lekkerrr...hoe laat schuif ik aan?
Uhm, rond een uur of zes, vermoed ik

Heb het gebrek aan gember maar opgelost met iets van zoet er in (in dit geval bruine suiker). En ik heb er extra kruidnagel in gedaan (stond niet in recept), om er toch iets "kruidigs" extra aan toe te voegen.

Misschien nog een beetje meer zoet erbij, straks. Hoort indisch stoofvlees zoetpittig of alleen pittig te zijn?
Volgens mij zoetpittig.

Heb ook wel eens gehoord dat iemand er ontbijtkoek in deed. Dat was volgens mij ook om het een beetje zoetig en heel mals te krijgen. Nog nooit uitgeprobeerd eigenlijk.
Ik heb ook geen ontbijtkoek

Gooi er straks nog wel een lik honing doorheen.

Ik weet ook mensen die ontbijtkoek door de hachee heen doen, maar dat bind ik altijd met brood.
Hmm, geen idee, hachee maak ik eigenlijk nooit. Staat wel op mijn lijstje. Ik wil al die gerechten kunnen maken die mijn moeder vroeger ook altijd zo lekker maakte.

Maar oke, ontbijtkoek of brood in de hachee dus

*slaat t op in intern geheugen*
Hahaha, dan wordt het tijd om daar eens mee te beginnen. Het is even werk omdat het lang op moet staan, maar eigenlijk is het zo gebeurd.

Wat zijn die andere gerechten van je moeder dan?
ik heb wel gember, maar geen stoofvlees

doe er ook altijd kaneel bij
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Mijn moeder maakt altijd als ze teveel aardappels over heeft van een dag ervoor, een makreelsalade. Het lukt me bijna helemaal op haar manier, maar er mist altijd nog iets. Dus moet nog een paar keer oefenen

*aardappels

*makreel

*augurk

*appel

*uitje

*mayonaise

eigenlijk heel simpel, maar de verhoudingen moet ik dus nog oefenen.
Kaneel? Overheerst dat niet teveel?

Enne, makreelsalade heb ik dan weer nooit gemaakt. Ben op het moment nogal into de stoofvleestoestanden. Omdat het weer herfst wordt, geloof ik.
Verder heb ik een hekel aan lever, maar er is een recept met kippenlevertjes en een bepaalde dressing, ze doet er iets mee, tomaatjes erbij, nog wat dingen, ik weet t niet eens, waardoor het smullen is. Dus die wil ik ook nog van der stelen
Ja, ik ben nu ook bezig met allerlei stoofideeën, stamppotten, heerlijk, de herfst.

Dus die hachee, daar ga ik toch binnenkort eens aan beginnen

Jij houdt dus ook wel van koken
nee hoor, gewoon kaneelstokje of een schepje poeder.

of tutti frutti erdoor,ook lekker
en volgende keer als je gember koopt, gewoon een stukje schoonmaken en invriezen, heb je altijd voorraad
Ohh, tutti frutti, is dat van dat gedroogde fruit? Wat je moet laten wellen?

Klinkt lekker!!
Ik wilde eigenlijk gewoon gemberpoeder erdoor doen, volgende keer

Of is verse echt veel veel veel lekkerder?

't Is wel teringpittig trouwens, mijn stoofvlees.
gemberpoeder kan ook

er zijn ook potjes met een soort gemberpuree te koop.

en ja tuttifrutti is gedroogd fruit. In de stoofpot welt het vanzelf, hoef je niet voor te wellen dus
quote:nlies schreef op 03 oktober 2010 @ 13:30:

en volgende keer als je gember koopt, gewoon een stukje schoonmaken en invriezen, heb je altijd voorraadOf een potje vers gehakte gember.

Ik heb deze, de lemongrass en de knoflook altijd in mijn koelkast staan
“Don’t look back – you’re not going that way.”
quote:Marels schreef op 03 oktober 2010 @ 13:32:

Ik wilde eigenlijk gewoon gemberpoeder erdoor doen, volgende keer

Of is verse echt veel veel veel lekkerder?

't Is wel teringpittig trouwens, mijn stoofvlees.Pittig maak je minder scherp door er een schep suiker in te gooien.
Jeeh ik ga ook stoofvlees maken vandaag!

Alleen ik gooi er zo'n pakje van maggi door:

Dat had ik vorige keer erdoor gedaan omdat ik geen stoofvleeskruidenzakje had, en dat was erg lekker.. Verder een hoop champignons..
Gembersiroop kopen :-)

Zo heb je dat altijd in huis en is heel lang houdbaar!
Knoflook in potje heb ik ook altijd. Gember nog niet, maar dat gaan we eens doen dan. Kan ik dat ook door de satémarinade mikken of is dat weer raar?

Enne, Poes, dan heeft het niks meer met stoofvlees te maken he Dan ist stroganoff met draadjesvlees

Ik gooi trouwens nooit pakkies en zakkies door mijn stoofvlees. Zie ik 't nut niet van in.
quote:Tickel schreef op 03 oktober 2010 @ 13:45:

[...]

Pittig maak je minder scherp door er een schep suiker in te gooien.Dr zit al een beetje honing door. Iets meer zoet, iets minder pittig.
quote:Marels schreef op 03 oktober 2010 @ 13:50:

Knoflook in potje heb ik ook altijd. Gember nog niet, maar dat gaan we eens doen dan. Kan ik dat ook door de satémarinade mikken of is dat weer raar?

Enne, Poes, dan heeft het niks meer met stoofvlees te maken he Dan ist stroganoff met draadjesvlees

Ik gooi trouwens nooit pakkies en zakkies door mijn stoofvlees. Zie ik 't nut niet van in.

Ja hoor, ik gooi het ook overal doorheen, ook de lemon grass doe ik in een marinade.

Ik heb slechte ervaringen met rode pepertjes schoonmaken, dus die heb ik ook, maar dan in een tube.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven