Ik maak nóóit meer spaghetti!

28-01-2010 16:20 155 berichten
Alle reacties Link kopieren
Even vooropgesteld, ik weet hoe ik moet koken enzo hahah vlees aardappels en groente: geen problemen mee!

Maar ik dacht dus: Goh, laat ik eens spaghetti maken, lekker makkelijk en goedkoop. Nou goedkoop wel, makkelijk niet..

Water gekookt, spaghetti erin gezet zoals op zakje stond.. laten koken en koken en koken maar het wou niet kleiner worden. Toen maar met geweld in mijn pannetje water geduwd.. resultaat: Al mn water ging over de randen, mijn gasfornuis nat, en mn vuurtje wou niet meer aan.. Poging 2 ging vrijwel hetzelfde, zonder hard duwen maar met beleid! Op het pakje staat: roeren.. hoe kan ik in godesnaam roeren door al die dikke slierten? Afijn de spaghetti heeft lang genoeg gekookt, (daarvoor moest ik eerst mijn oma bellen.. "Oma wanneer zie je dat spaghetti gaar is?") ik wil het afgieten.. Zit alles aan de bodem geplakt!! Ik heb het maar met mn schaar losgeknipt wat los hing anders moest ik wéér overnieuw beginnen..

Dan de gehakt.. dat rullen ging prima, de groente erbij ging prima, maar de saus.. die begon gelijk te koken en over mijn pan heen te spetteren en het leek wel een ontploffing.. zo ziet mijn gasfornuis er nu ook uit.. alsof de hele boel ontploft is..

Ik kreeg mijn spaghettipannetje ook al niet meer schoon met al die vieze plaksel eraan.. hij staat nu te weken in het hete water..

Volgens mij is het niet te eten ook.. ik duw het straks gewoon onder mijn vriend zijn neus, en hij EET het maar gewoon. Ookal smaakt het nergens naar!! Met liefde gemaakt noemen ze dat toch?

Oke dit topic voegt niets toe, maar ik ben nu wel even mn frustratie kwijt :P
bedankt voor je verhaal Kaboutertje,heb dr smakelijk om gelachen.ben zelf een enorme pasta-liefhebber en iedereen voor wie ik gekookt heb blijft terug komen:)

gewoon blijven maken die spaghetti,en blijven lachen.

koken is tenslotte voor het plezier!!

ben ook wel benieuwd naar je cakejesverhaal.....
Hahah achja, vanavond kip in zak

Ik kookte gisteren trouwens met 4 pitten.. Ossenhaas, aardappelschijfjes, spercieboontjes en een sausje.. hahah dat kan ik dan weer wel
En wanneer wordt er weer spaghetti gemaakt dan? Met alle tips hier moet het toch een keer gaan lukken? Niet opgeven hoor!!! Komt vanzelf goed!

Ossenhaas klinkt trouwens ook niet verkeerd!
ik eis dat kabouter net zo vaak spaghetti kookt tot het lukt
Ach, erg hé als een recept mislukt. Zondag had ik pompoensoep gemaakt en toen ie klaar was, smaakte die echt niet lekker. De pompoen was al redelijk zacht toen ik hem in stukken sneed. Dan steek je daar tijd, liefde (ik toch!) en energie in, en dan kan je de soep wegkieperen...

En gisteren opnieuw! Cake gemaakt en in de oven gezet. Na een half uurtje liep het cakemengsel over de bakvorm! Hij was nochtans gerezen en zag er verder prima uit. Toch maar laten staan en na een tijdje was ie vanzelf helemaal ingezakt. Ik denk dat ik me vergist heb in de hoeveelheid bloem...Heb dan ook nog geen betrouwbare weegschaal

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven