Ik zoek kleine hapjes.
zondag 31 juli 2011 om 13:57
Zoals de titel al zegt, ben ik op zoek naar kleine hapjes. Eerst werd dit nog slow food genoemd, maar na zoeken op internet blijkt daar wat anders achter te zitten.
Ik ben echt totaal inspiratieloos op het moment en weet ook niet precies wat ik zoek maar iets in de richting van kippenvleugeltjes enzo. In ieder geval wat je bij bier en coctails kan eten. En dan hebben ik het niet over borrel garnituur. Snappie ?
ik hoop dat jullie het snappen en btw bedenk ik me net, ik ben niet op zoek naar ingewikkelde wraps met zalm en smeerbare kaas en ontelbare soorten kruiden erop.
Ik ben echt totaal inspiratieloos op het moment en weet ook niet precies wat ik zoek maar iets in de richting van kippenvleugeltjes enzo. In ieder geval wat je bij bier en coctails kan eten. En dan hebben ik het niet over borrel garnituur. Snappie ?
ik hoop dat jullie het snappen en btw bedenk ik me net, ik ben niet op zoek naar ingewikkelde wraps met zalm en smeerbare kaas en ontelbare soorten kruiden erop.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
zondag 31 juli 2011 om 13:59
Waar ik zelf altijd heel blij van wordt: goede (hele) oude kaas in brokken op een schaal leggen. Hetzelfde voor goede geitenkaas, evt. met een appelstroopsausje.
chorizo even onder de gril met wat honing en chili is ook heel lekker en net weer wat anders dan plakken leverworst
zijn dadels met roomkaas al te 'ingewikkeld' ?
Zelf een notenmix roosteren met wat kruiden?
(bedoel je zoiets voor ik doorga? )
chorizo even onder de gril met wat honing en chili is ook heel lekker en net weer wat anders dan plakken leverworst
zijn dadels met roomkaas al te 'ingewikkeld' ?
Zelf een notenmix roosteren met wat kruiden?
(bedoel je zoiets voor ik doorga? )
zondag 31 juli 2011 om 14:03
zondag 31 juli 2011 om 14:07
quote:himalaya schreef op 31 juli 2011 @ 14:05:
[...]
Dacht altijd dat zoiets als 'dadels met roomkaas' wel onder de tapashapjes viel.
geldt ook voor de gegrilde chorizo hoor
Ruime definitie dan maar aannemen? alles excl. wraps?
Ik ben zelf voor bij een biertje voor de hele simpele variant. Heb niet zo lang geleden in een ultiem cubaans eethuisje gegeten: geroosterd zelfgemaakt brood met tomatentopping, schaal goed dungesneden worst/gedroogd vlees en een schaal kaas. Brood met aioli en een wijntje erbij en meer had je eigenljk niet nodig!
[...]
Dacht altijd dat zoiets als 'dadels met roomkaas' wel onder de tapashapjes viel.
geldt ook voor de gegrilde chorizo hoor
Ruime definitie dan maar aannemen? alles excl. wraps?
Ik ben zelf voor bij een biertje voor de hele simpele variant. Heb niet zo lang geleden in een ultiem cubaans eethuisje gegeten: geroosterd zelfgemaakt brood met tomatentopping, schaal goed dungesneden worst/gedroogd vlees en een schaal kaas. Brood met aioli en een wijntje erbij en meer had je eigenljk niet nodig!
zondag 31 juli 2011 om 14:10
zondag 31 juli 2011 om 14:11
zondag 31 juli 2011 om 14:13
bedankt allemaal, inderdaad ik zoek alles behalve wraps dus misschien ook wel tapas Haha shit ik snap mezelf niet meer. Nee het is niet voor een feestje ofzo, ik zat laatst met man te praten en we willen een soort lounge bar openen. Ik vroeg me gewoon af wat voor soort dingetjes er dan op de kaart moesten, want echt maaltijden wil ik niet op de kaart hebben. Alleen kleine hapjes die relaxed met een biertje gedronken kon worden.
Maar webs zit op de goede weg, dus als iemand nog ideeën heeft?
Maar webs zit op de goede weg, dus als iemand nog ideeën heeft?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
zondag 31 juli 2011 om 14:15
zondag 31 juli 2011 om 14:17
zondag 31 juli 2011 om 14:17
zondag 31 juli 2011 om 14:22
zondag 31 juli 2011 om 14:28
ah fingerfood, dan is het idd al wat duidelijker, evenals dat dan de gevulde eieren waarschijnlijk afvallen, afhankelijk van je doelgroep.
Ik maakte dat vaak in het buitenland en daar waren alle nationaliteiten er dol op.
Soort bruchetta's? Bijv. 5 stuks in 1 smaak of 5 verschillende smaken als het voor 1/2 personen is? Hier heeft een Italiaanse lunchroom (maar ook 's avonds geopend als 'drinkgelegenheid' een aantal soorten.
Basis is gelijk, lekker brood met goede olie en evt. wat tomaat/tapenade. Lekker vind ik de garnalen op een bedje van guacamole, de rauwe ham (wel varkensvlees maar misschien heb je daar een alternatief) met vijgencompote, lauwwarm gerookte zalm, brie/italiaanse kruiden met een vleugje honing even onder de grill.
Mini kebabs?
Puntjes hartige taart?
Soort tortilla/frittata/omelet puntjes met lokale kruiden?
Kleine ragoutcupjes met kip/champ ragout of runderragout?
Portie gevarieerde olijven?
Lokale kaassoorten, beetje leuk aangekleed?
Iets met aubergine of courgette rolletjes gevuld met iets van zalm of makreel of tonijn?
Richten jullie je op de lokale of toeristische markt? Openingstijden? Uitgaansgebied of 'dorp'.
Als het (mede) op Nld toeristen is gericht zou ik zeker wel bitterballen op de kaart zetten.
Luxe/duurder of betaalbaar en voor 'iedereen' toegankelijk?
Ik maakte dat vaak in het buitenland en daar waren alle nationaliteiten er dol op.
Soort bruchetta's? Bijv. 5 stuks in 1 smaak of 5 verschillende smaken als het voor 1/2 personen is? Hier heeft een Italiaanse lunchroom (maar ook 's avonds geopend als 'drinkgelegenheid' een aantal soorten.
Basis is gelijk, lekker brood met goede olie en evt. wat tomaat/tapenade. Lekker vind ik de garnalen op een bedje van guacamole, de rauwe ham (wel varkensvlees maar misschien heb je daar een alternatief) met vijgencompote, lauwwarm gerookte zalm, brie/italiaanse kruiden met een vleugje honing even onder de grill.
Mini kebabs?
Puntjes hartige taart?
Soort tortilla/frittata/omelet puntjes met lokale kruiden?
Kleine ragoutcupjes met kip/champ ragout of runderragout?
Portie gevarieerde olijven?
Lokale kaassoorten, beetje leuk aangekleed?
Iets met aubergine of courgette rolletjes gevuld met iets van zalm of makreel of tonijn?
Richten jullie je op de lokale of toeristische markt? Openingstijden? Uitgaansgebied of 'dorp'.
Als het (mede) op Nld toeristen is gericht zou ik zeker wel bitterballen op de kaart zetten.
Luxe/duurder of betaalbaar en voor 'iedereen' toegankelijk?