Ik zoek kleine hapjes.

31-07-2011 13:57 76 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt, ben ik op zoek naar kleine hapjes. Eerst werd dit nog slow food genoemd, maar na zoeken op internet blijkt daar wat anders achter te zitten.

Ik ben echt totaal inspiratieloos op het moment en weet ook niet precies wat ik zoek maar iets in de richting van kippenvleugeltjes enzo. In ieder geval wat je bij bier en coctails kan eten. En dan hebben ik het niet over borrel garnituur. Snappie ?

ik hoop dat jullie het snappen en btw bedenk ik me net, ik ben niet op zoek naar ingewikkelde wraps met zalm en smeerbare kaas en ontelbare soorten kruiden erop.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Waar ik zelf altijd heel blij van wordt: goede (hele) oude kaas in brokken op een schaal leggen. Hetzelfde voor goede geitenkaas, evt. met een appelstroopsausje.

chorizo even onder de gril met wat honing en chili is ook heel lekker en net weer wat anders dan plakken leverworst

zijn dadels met roomkaas al te 'ingewikkeld' ?

Zelf een notenmix roosteren met wat kruiden?

(bedoel je zoiets voor ik doorga? )
gefrituurde champignons?

tacochips met dip?

knoflookgamba's

gevulde zoete pepertjes (ook gevuld te koop)

Goede (!!!) olijven
Tapas? Zie etenspijler.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
nee geen tapas

en webs ja dat soort dingen bedoel ik. Dadels is niet te ingewikkeld hoor maar de wraps vliegen je om je oren hier op het forum en ik haat het echt :P

Maar je mag nog even doorgaan als je wilt
quote:norma_jeane schreef op 31 juli 2011 @ 14:03:

nee geen tapas Dacht altijd dat zoiets als 'dadels met roomkaas' wel onder de tapashapjes viel.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 31 juli 2011 @ 14:05:

[...]

Dacht altijd dat zoiets als 'dadels met roomkaas' wel onder de tapashapjes viel.

geldt ook voor de gegrilde chorizo hoor

Ruime definitie dan maar aannemen? alles excl. wraps?

Ik ben zelf voor bij een biertje voor de hele simpele variant. Heb niet zo lang geleden in een ultiem cubaans eethuisje gegeten: geroosterd zelfgemaakt brood met tomatentopping, schaal goed dungesneden worst/gedroogd vlees en een schaal kaas. Brood met aioli en een wijntje erbij en meer had je eigenljk niet nodig!
Geitenkaas in filodeeg. En klein maken want anders vult het veel te veel. Kan je nog wat honing bij doen.
zorg wel dat je ook iets simpels/vegetarisch hebt. schaaltje fijne tomaat/peterselie/ui erbij voor op stokbrood?

gehaktballetjes?

(toch tapas ->) patatas bravas. Ovenaardappeltjes met wat chili, tomaat en mayo erbij
Goede zelfgemaakte bitterballen met lekkere mosterd is niks mis mee.
kleine hapjes = slowfood ??

Gaat het om lunch-, middag- of avondhapjes?

Volgens mij woon jij niet in Nld en kun je wellicht niet alles krijgen. Heb je misschien wat meer info? Voor hoeveel personen? Wat heb je beschikbaar aan magnetron/over/frituur etc.?
quote:Dickens schreef op 31 juli 2011 @ 14:10:

Goede zelfgemaakte bitterballen met lekkere mosterd is niks mis mee.Misschien doe ik dan wat fout, maar het koste mij zoveel tijd voor niet echt perfecte bitterballen dat ik dat nooit meer ga doen
wortel/paprika/komkommer reepjes met dip?
bedankt allemaal, inderdaad ik zoek alles behalve wraps dus misschien ook wel tapas Haha shit ik snap mezelf niet meer. Nee het is niet voor een feestje ofzo, ik zat laatst met man te praten en we willen een soort lounge bar openen. Ik vroeg me gewoon af wat voor soort dingetjes er dan op de kaart moesten, want echt maaltijden wil ik niet op de kaart hebben. Alleen kleine hapjes die relaxed met een biertje gedronken kon worden.

Maar webs zit op de goede weg, dus als iemand nog ideeën heeft?
gaaf idee!

Als je in het buitenland zit zou ik zeker wel bitterballen met mosterd op de kaart zetten!

Ga nog even denken wat ik leuke tentjes vond en bij mijn biertje wil. Zou zeker naar tapas tenten en pixos tenten kijken voor inspiratie!
En nee woon inderdaad niet in NL maar in Turkije, we hebben gisteren een pand bezocht op het strand om wat ideeen op te doen, en normaal ben ik altijd heel fantasievol, maar ik kwam niet verder dan kippenvleugels vandaag.
Misschien kan je even bij google zoeken op fingerfood. Dat zijn ook kleine hapjes.
En in principe kan je alles krijgen hier. Behalve varkensvlees maar dat wisten jullie vast al.
quote:Max.Daffie schreef op 31 juli 2011 @ 14:16:

Misschien kan je even bij google zoeken op fingerfood. Dat zijn ook kleine hapjes.Ow f**k ik bedoel geen slowfood maar fingerfood inderdaad...Pff wat heb ik vandaag zeg!?
krijg er trek van:

http://www.google.nl/sear ... 0CFkQsAQ&biw=1280&bih=866
Ik ook haha zit nu allemaal recepten te bekijken en dat is precies wat ik zoek inderdaad.

Nu vroeg ik me af, in het kader van marktonderzoek ;) als het mag hoor, vertel het me anders even. Wat zouden jullie verwachten bij zo'n lounge bar.
bitterballen

mini frikandellen

mini kaassouffleetjes

vlammetjes

kipcorn hapjes

mini bladerdeeg assortie

grote gamba's in filodeeg uit de frituur
ah fingerfood, dan is het idd al wat duidelijker, evenals dat dan de gevulde eieren waarschijnlijk afvallen, afhankelijk van je doelgroep.

Ik maakte dat vaak in het buitenland en daar waren alle nationaliteiten er dol op.

Soort bruchetta's? Bijv. 5 stuks in 1 smaak of 5 verschillende smaken als het voor 1/2 personen is? Hier heeft een Italiaanse lunchroom (maar ook 's avonds geopend als 'drinkgelegenheid' een aantal soorten.

Basis is gelijk, lekker brood met goede olie en evt. wat tomaat/tapenade. Lekker vind ik de garnalen op een bedje van guacamole, de rauwe ham (wel varkensvlees maar misschien heb je daar een alternatief) met vijgencompote, lauwwarm gerookte zalm, brie/italiaanse kruiden met een vleugje honing even onder de grill.

Mini kebabs?

Puntjes hartige taart?

Soort tortilla/frittata/omelet puntjes met lokale kruiden?

Kleine ragoutcupjes met kip/champ ragout of runderragout?

Portie gevarieerde olijven?

Lokale kaassoorten, beetje leuk aangekleed?

Iets met aubergine of courgette rolletjes gevuld met iets van zalm of makreel of tonijn?

Richten jullie je op de lokale of toeristische markt? Openingstijden? Uitgaansgebied of 'dorp'.

Als het (mede) op Nld toeristen is gericht zou ik zeker wel bitterballen op de kaart zetten.

Luxe/duurder of betaalbaar en voor 'iedereen' toegankelijk?
quote:norma_jeane schreef op 31 juli 2011 @ 14:22:

Wat zouden jullie verwachten bij zo'n lounge bar.

cocktails

wijnen

speciaal biertjes (dus belgische bieren ipv heineken)

kaashapjes

vishapjes

bittergarnituur

en ongetwijfeld voor de liefhebbers olijfdingen
@norma_jeane,

Eigenlijk verwacht ik bij een loungebar wat luxere, aparte hapjes en geen bier maar cocktails...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven