Inspiratie glutenvrije picknick

17-10-2018 13:05 28 berichten
Binnenkort heb ik een picknick waarvoor ik glutenvrije inspiratie zoek. Normaal gesproken maak ik vaak van allerlei luxe belegde sandwiches, maar glutenvrij brood vind ik zelf en degene die het moet eten niet zo heel geweldig (of heeft iemand nog een goeie tip voor glutenvrij brood dat niet zo droog is?). Heeft iemand ideeën voor lekkere andere picknickgerechten, zonder gluten dus? Ik zal al te denken aan iets van pannenkoekjes, maar om gezondheidsredenen kan ik momenteel maar heel kort achter elkaar staan, dus pannenkoeken bakken zit er even niet in. Dingen die zittend (of liggend haha ;) ) te bereiden zijn hebben daarom de voorkeur!
Alle reacties Link kopieren
Pasta salade kan je alle kanten mee op, je hebt pasta op basis van mais, linzen, erwten, rijst etc..

Verse springrolls (gevulde rijstvellen) vullen met rijstnoodels(mihoen), paprika, komkommer, tofu etc. Pindadip sausje erbij maken van pindakaas, water, tamari, sambal.

Hummus en wortels om te dippen, evtueel glutenvrije crackers erbij.

Olijven, cherry tomaatjes, gemarineerde of gevulde champignons, gegrilde maiskolfen, soep, geroosterde kikkererwten, salade, fruitsalade
Alle reacties Link kopieren
nina1966 schreef:
18-10-2018 00:09
Waarom niet? Je weet toch dat krab vis is hé.
Zeker weet ik dat. Maar de krab die in salades gebruikt wordt is geen echte krab maar surimi (gemaakt van witvis met toegevoegde kruiden) en daar is gluten aan toegevoegd. Je kunt natuurlijk echte krab gebruiken, maar dat is duur en arbeidsintensief. Maar je hebt gelijk, het kan wel.
Dank voor alle tips! Uiteindelijk is het kwarktaart met bodem van glutenvrije speculaas, quesedilla van glutenvrije wrap, fruitsalade en glutenvrije ciabatta met lekker beleg geworden. Was erg geslaagd!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven