is deze vis nog goed?

16-05-2012 15:35 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb eergisteren vis gebakken. Er was best veel over, dus dat wou ik gisteren opeten, alleen gisteren hebben we ergens anders gegeten.

Kan ik het vandaag nog opeten? (heb het bewaard in de koelkast en het gaat om pangasiusfilet)
Fijnproevers eten sowieso geen pangasiusfilet. Het staat sowieso niet voor niets nooit op de kaart van een goed restaurant. Kijk wat Kassa zegt: http://kassa.vara.nl/tv/a ... -gaat-vis-testen/speel/1/
Tja, ik eet ook liefst zeetong, maar dat is te duur om regelmatig te eten.
Inmiddels een dag verder denk ik dat de vis niet meer goed is
quote:elninjoo schreef op 17 mei 2012 @ 12:24:

Tja, ik eet ook liefst zeetong, maar dat is te duur om regelmatig te eten.Het gaat niet om de prijs, het gaat om het feit dat het ongezond is.
quote:rozenstruikje schreef op 17 mei 2012 @ 12:26:

Inmiddels een dag verder denk ik dat de vis niet meer goed is Het zit ook al helemaal verwerkt in m'n buik
quote:frizzy schreef op 17 mei 2012 @ 12:33:

[...]

Het gaat niet om de prijs, het gaat om het feit dat het ongezond is.

Dat het zo ongezond was, wist ik niet (tot die link van gisteren). Ik zal het in ieder geval niet zo snel weer kopen. Tilapia had hetzelfde probleem?

Zucht dat waren zo'n beetje de enige vissoorten die ik at, samen met tonijn.
Daarom is ie ook zo goedkoop, omdat ie onder slechte omstandigheden gekweekt wordt. Desalnietemin vind ik 'm niet slecht smaken (al vind ik zeetong uiteraard lekkerder )
quote:elninjoo schreef op 17 mei 2012 @ 12:54:

Daarom is ie ook zo goedkoop, omdat ie onder slechte omstandigheden gekweekt wordt. Desalnietemin vind ik 'm niet slecht smaken (al vind ik zeetong uiteraard lekkerder )

En er behoorlijke giftige stoffen inzitten. Er zijn ook filmpjes te vinden van die kleine fishingponds vol antibiotica, daar wil je geen vis uit hebben hoor...

Tilapia is minder erg, maar ook niet gezond.
quote:elninjoo schreef op 17 mei 2012 @ 12:54:

Ik vind hem ook helemaal niet slecht smaken, vooral omdat ik niet zo dol ben op vis. Ik wil het toch af en toe eten voor mijn gezondheid (OEPS haha!). Tilapia en Pangasius vind ik lekker omdat ze niet zo naar vis smaken. Tonijn vind ik ook lekker.

Heb in het buitenland een keer 'Mero' gehad. Ik dacht dat het zeebaars was, maar volgens het woordenboek is het witte zaagbaars. Maar goed, zelf nog nooit gemaakt, ook geen idee of het duur is of niet.
Als je vis eet voor de gezonde vetten kun je best zalm of haring kiezen. In alle vis/seafood zitten tegenwoordig wel gifstoffen, de oceanen zijn immers vervuild.
Haring vind ik echt niks. Zalm is alweer een tijd geleden en vond ik toen niet lekker, te vissig. Omdat het nu in de aanbieding was, toch maar weer gekocht. Misschien denk ik er inmiddels wel anders over. (ook al ga ik het echt niet kopen buiten de aanbieding om, dan is het 8 euro voor 300 gram!
Vind 4 euro per portie eigenlijk wel vrij normaal. Bij goede biefstuk ben je dat ook kwijt voor 2 personen. Kabeljauw ook zoiets. Zeetong is pas duur: ca. 15 euro per vis! Dat eet ik dus ook niet zo vaak.
quote:elninjoo schreef op 18 mei 2012 @ 08:26:

Vind 4 euro per portie eigenlijk wel vrij normaal. Bij goede biefstuk ben je dat ook kwijt voor 2 personen. Kabeljauw ook zoiets. Zeetong is pas duur: ca. 15 euro per vis! Dat eet ik dus ook niet zo vaak.

Pfff, dat geef ik er normaal echt niet aan uit. Maar ik eet dan ook vooral kipfilet en rundergehakt enzo

En pfff 15 euro per vis, het zal best lekker zijn hoor, maar daar begin ik niet aan. Onze beurs is niet zo ruim (helaas).

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven