Isotone sportkrant zonder suiker (koolhydraten)

21-06-2019 11:49 37 berichten
*opgelost*



Ik ben op zoek naar poeder om zelf een isotone sportdrank te maken, maar dan wel zonder suiker/koolhydraten.

Ik zie door de bomen het bos niet meer. Wie weet een goede?
anoniem_385715 wijzigde dit bericht op 21-06-2019 12:47
3.95% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
21-06-2019 14:58
In het kort: nieten filteren niet goed, laten zouten door. Bij warm weer wel aan te vullen met wat chips of een kop bouillon, maar tijdens het sporten heel snel verzuring en pijn en om nou een zak Lays weg te werken tijdens de lunches is ook gek.
Daarbij drink ik daardoor ook veel, dus ook snelle doorstroom.
Dan kan je toch gewoon ORS aan water toevoegen, of wat zout aan je eten. Magnesium kan ook helpen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
hamerhaai schreef:
21-06-2019 15:38
Dan kan je toch gewoon ORS aan water toevoegen, of wat zout aan je eten. Magnesium kan ook helpen.
Ja, dat kan. En als ik iets ranzig vind is het ORS. Zout aan mijn eten voegt weinig toe tijdens het sporten, omdat ik dan niet eet :idee:
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
21-06-2019 15:54
Ja, dat kan. En als ik iets ranzig vind is het ORS. Zout aan mijn eten voegt weinig toe tijdens het sporten, omdat ik dan niet eet :idee:
Ja gadver ORS, laatste keer aan boord moest ik dat wel gebruiken, hardlopen bij 35C maakt me nogal nat, zo 1-2 liter vocht verlies. Dan gewoon water drinken werkt niet, krijg ik klotsbuik van. Oh en in Europa ben ik in de zomer net zo nat, als hier nu in de zuid chinese zee.

Maar goed nu lekker BCCA, electrolyten en sportdrank met een fatsoenlijke smaak bij me.

En al dat gezeik hier van zelfmaken, niet nodig, overbodig voor een normale sporter. Please zeg dan eens wat een normale sporter is.
fietsen varen vrouwelijk doen
Domme vraag, loop je dan hard aan boord of aan de wal?
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
21-06-2019 16:52
Domme vraag, loop je dan hard aan boord of aan de wal?
Op het moment liggen we per maand wel 1 dag in een haven, dus altijd op zee als het weer het toe laat. Warme temperaruren is geen. garantie voor geen wind en hoge golven.
fietsen varen vrouwelijk doen
zeefietser1 schreef:
21-06-2019 16:59
Op het moment liggen we per maand wel 1 dag in een haven, dus altijd op zee als het weer het toe laat. Warme temperaruren is geen. garantie voor geen wind en hoge golven.
Kan je dan gewoon over het schip rennen of hebben jullie een sportruimte aan boord?
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
21-06-2019 17:00
Kan je dan gewoon over het schip rennen of hebben jullie een sportruimte aan boord?
Het dek is groot genoeg 75 m lang, omdraaien en weer terug. Sportruimte hebben we ook en daar doe ik wat gewicht dingen enzo. Ik ook een loopband maar daar kan ik niet op hardlopen, dan stoot ik mijn kop aan het plafond.
fietsen varen vrouwelijk doen
zeefietser1 schreef:
21-06-2019 17:07
Het dek is groot genoeg 75 m lang, omdraaien en weer terug. Sportruimte hebben we ook en daar doe ik wat gewicht dingen enzo. Ik ook een loopband maar daar kan ik niet op hardlopen, dan stoot ik mijn kop aan het plafond.
Dat laatste is wel wat onhandig :hihi:

Wel fijn dat dat kan, Ik kan me voorstellen dat je anders gek wordt als je zo lang aan boord bent en niet echt kan bewegen.
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
21-06-2019 17:11
Dat laatste is wel wat onhandig :hihi:

Wel fijn dat dat kan, Ik kan me voorstellen dat je anders gek wordt als je zo lang aan boord bent en niet echt kan bewegen.
Nu zeker want lekker rustig, reizen van 4 week. Of eigenlijk dodelijk saai, maar ik vind dat wel lekker. Anders dan in Europa, reisjes van 12 uur, dan haven aanloop, de hele nacht werken, 6 uur slapen en dan weer 8 uur er tegen aan. Maar ook dan is sporten als het kan ook zeker lekker.
fietsen varen vrouwelijk doen
Alle reacties Link kopieren
kokos water zitten ook eltrolyten in
De behoefte bleek terecht trouwens. Ik blijk een flink magnesiumtekort te hebben, dus nu op voorschrift van de huisarts magnesiumcitraat aan het gebruiken en ik kan sinds 2 weken weer bewegen zonder pijn :)
Gelijk maar alle andere mineralen erbij genomen ;)
Alle reacties Link kopieren
Orișa schreef:
05-07-2019 00:35
De behoefte bleek terecht trouwens. Ik blijk een flink magnesiumtekort te hebben, dus nu op voorschrift van de huisarts magnesiumcitraat aan het gebruiken en ik kan sinds 2 weken weer bewegen zonder pijn :)
Gelijk maar alle andere mineralen erbij genomen ;)
Is mooi, magnesium gebruik ik ook, scheelt nogal in de kramp tijdens en na het sporten.
fietsen varen vrouwelijk doen

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven