Jouw paasdiner
vrijdag 18 april 2025 om 19:18
Mijn paasdiner is volgens man naar de haaien, want ik maak vanavond al asperges met ei en gerookte zalm.
Wat we dan zondag en maandag wel eten ... nog geen idee.
Maar wie weet brengt dit topic wel inspiratie.
Wat maak jij dit weekend als paasdiner?
Wat we dan zondag en maandag wel eten ... nog geen idee.
Maar wie weet brengt dit topic wel inspiratie.
Wat maak jij dit weekend als paasdiner?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
vrijdag 18 april 2025 om 19:33
vrijdag 18 april 2025 om 19:38
Wat ik heel lekker vind en typisch paaseten (maar kind vind het niks, dus het staat niet op het menu) zijn van die gehaktballen om een gekookt ei heen. Dus eerst hardgekookte ei, dan een laag gehakt eromheen en dat in de pan aanbraden. En dan met jus en aardappelen (en voor de vorm wat groentes). Het mislukt altijd een beetje maar dat hoort er bij.
Zo fijn aan een anoniem forum, irl zou ik dit niet toegeven want niet bepaald een culinair hoogstandje.
Zo fijn aan een anoniem forum, irl zou ik dit niet toegeven want niet bepaald een culinair hoogstandje.
framboise-t wijzigde dit bericht op 18-04-2025 19:42
31.88% gewijzigd
vrijdag 18 april 2025 om 19:38
Had je nou niet kunnen wachten met die asperges tot zondag?

vrijdag 18 april 2025 om 19:53
Hij heeft ze nota bene zelf gehaald

Nadat ik 5 keer heb gevraagd wat hij wou eten vanavond en er niets kwam.
Dan maar dictatoriaal beslist dat het asperges zouden worden.
En we nog kilo's aardappelen hebben, dus met gebakken aardappelen, eieren en gerookte zalm.
Een half uur na het boodschappen doen komt hij dus sip met "dat hij dan geen asperges ziet zondag".
En "wat ik dan wel ga maken" of "wat ons paasmenu is zondag".
"Nou, ik weet niet ... kies jij maar". Maar dan komt er weer niets

En ook wel "hoezo moet jij ineens aan het Paasmenu terwijl je niet naar de kerk gaat"

2 keer asperges is een optie, maar in de ideale wereld wil ik iets meer afwisseling.
Vandaar dat ik wat inspiratie zoek. Ook voor maandag (feestdag hier in België).
wissewis wijzigde dit bericht op 18-04-2025 19:54
10.67% gewijzigd
Is dit nu later?
vrijdag 18 april 2025 om 19:53
Inderdaad.
Of zijn asperges van vanavond onder een folietje zodat hij het zondag kan opwarmen.
purrmaid wijzigde dit bericht op 18-04-2025 20:02
0.35% gewijzigd
TAFKAPML
vrijdag 18 april 2025 om 19:57
vrijdag 18 april 2025 om 19:58
Het is avondeten dat toevallig op een paasdag gegeten wordt.Lady*Voldemort schreef: ↑18-04-2025 19:55Ik vind sowieso een paasdiner een beetje een verbazingwekkend concept.
vrijdag 18 april 2025 om 19:59
Het is dat we 1e paasdag schoonfamilie op visite hebben voor het eten maar anders hadden we gewoon gegeten zoals we altijd doen.
Nu is het verse broccolisoep en verse tomatensoep van de Jumbo, heb geen zin om 2 soepen te maken.
Partner maakt gevuld brood met gerookte kip, en nog wat dingen (weet het niet eens omdat partner dit slechts af en toe maakt en ik het nog nooit gemaakt heb) en ik maak nog een verse brownie met slagroomijs en verse slagroom. 2e paasdag gaan we gewoon weer zoals ieder andere dag eten.
Ik hoop dat we over een paar jaar iets minder poespas hebben met de pasen, vind het best gezellig maar als introvert veel te hectisch en het kost me meer energie dan dat het me oplevert.
Nu is het verse broccolisoep en verse tomatensoep van de Jumbo, heb geen zin om 2 soepen te maken.
Partner maakt gevuld brood met gerookte kip, en nog wat dingen (weet het niet eens omdat partner dit slechts af en toe maakt en ik het nog nooit gemaakt heb) en ik maak nog een verse brownie met slagroomijs en verse slagroom. 2e paasdag gaan we gewoon weer zoals ieder andere dag eten.
Ik hoop dat we over een paar jaar iets minder poespas hebben met de pasen, vind het best gezellig maar als introvert veel te hectisch en het kost me meer energie dan dat het me oplevert.
vrijdag 18 april 2025 om 20:01
Ik wist niet dat het bestond.Lady*Voldemort schreef: ↑18-04-2025 19:55Ik vind sowieso een paasdiner een beetje een verbazingwekkend concept.
vrijdag 18 april 2025 om 20:01
Wissewis schreef: ↑18-04-2025 19:53Hij heeft ze nota bene zelf gehaald.
Nadat ik 5 keer heb gevraagd wat hij wou eten vanavond en er niets kwam.
Dan maar dictatoriaal beslist dat het asperges zouden worden.
En we nog kilo's aardappelen hebben, dus met gebakken aardappelen, eieren en gerookte zalm.
Een half uur na het boodschappen doen komt hij dus sip met "dat hij dan geen asperges ziet zondag".
En "wat ik dan wel ga maken" of "wat ons paasmenu is zondag".
"Nou, ik weet niet ... kies jij maar". Maar dan komt er weer niets.
En ook wel "hoezo moet jij ineens aan het Paasmenu terwijl je niet naar de kerk gaat".
2 keer asperges is een optie, maar in de ideale wereld wil ik iets meer afwisseling.
Vandaar dat ik wat inspiratie zoek. Ook voor maandag (feestdag hier in België).
Uh,
Ik zou zeggen: neem een vrije dag van deze man. Ga lekker bij je ouders eten, alles gezelliger dan een echtgenoot met zulke vragen.
vrijdag 18 april 2025 om 20:04
Het verbaast mensen blijkbaar (ook al in andere topics) maar voor genoeg mensen is dat meer een ding dan het kerstdiner.fryskefaam schreef: ↑18-04-2025 20:00Is paasdiner ook al een ding?
Ik heb er geen rekening mee gehouden in mijn weekmenu in ieder geval. Wij hebben ook absoluut geen poespas, heb wat lekkere dingen gehaald voor een brunch maar verder niet.
vrijdag 18 april 2025 om 20:05
In België misschien wel? Ik ken alleen het paasontbijt.fryskefaam schreef: ↑18-04-2025 20:00Is paasdiner ook al een ding?
Ik heb er geen rekening mee gehouden in mijn weekmenu in ieder geval. Wij hebben ook absoluut geen poespas, heb wat lekkere dingen gehaald voor een brunch maar verder niet.
Geen motto
vrijdag 18 april 2025 om 20:05
Het is het belangrijkste katholieke feest van 't jaar

En er zijn jaren geweest dat we het met familie deden, maar dit jaar nog geen uitnodiging gehad.
Aan ontbijten doe ik niet. Als we met familie samenkomen voor Pasen is het voor de avondmaaltijd.
Is dit nu later?

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in