Kalium en magnesium

12-09-2025 22:45 5 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vul de Eetmeter van het Voedingscentrum en ben er daardoor achter gekomen dat ik nagenoeg elke dag veel te weinig kalium en magnesium binnen krijg. Magnesium slikte ik wel al bij omdat ik dan beter slaap. Kalium verkopen ze niet als supplement.
Ik eet gezond, elke dag minstens 250 gram groente en twee stuks fruit (waaronder banaan), dus ik snap niet dat ik zo laag zit. De afgelopen maand heb ik een keer de 3500 mg kalium gehaald maar dat was een dag dat ik uit eten was (o.a. zalm en patat en rood vlees) en ruim 1800 calorieën op had (ik ‘mag’ er maximaal 1550). Magnesium 0 keer de aanbevolen hoeveelheid gehaald.
Komt er iemand wel elke dag aan die advieshoeveelheden? Ik eet bovengemiddeld gezond, dus ik begrijp het echt niet.
Noten in je eetpatroon opnemen. Paranoten (je mag er max. 5 per dag) bevatten ontzettend veel kalium en magnesium.
Ook pistachenoten en amandelen zijn wat dat betreft erg gezond.
Dierproeven.
De kat kan heel goed aangeven of ik lekker heb gekookt.
Kalium wordt zeker wel als supplement verkocht, o.a. van Orthica.
Zelf niet ingevuld, dus heb geen idee hoe ik zit. Hecht ook niet veel waarde aan het Voedingscentrum, eerlijk gezegd.
Calamitycat schreef:
12-09-2025 22:49
Noten in je eetpatroon opnemen. Paranoten (je mag er max. 5 per dag) bevatten ontzettend veel kalium en magnesium.
Ook pistachenoten en amandelen zijn wat dat betreft erg gezond.
Ik ben daar eigenlijk niet dol op en ze bevatten onwijs veel calorieën. Met die beetjes die ik mag (ik ben aan het afvallen), vind ik het zonde om daar 150 calorieën aan te besteden. Misschien moet ik maar eens aan de lunch salade met kikkererwten, maar ja, dan mis ik weer brood.
Als je het niet wilt of kunt halen door voeding, omdat je nogal laag in je calorieën zit, dan zul je denk ik weinig keus hebben om het door supplementen binnen te krijgen. Of je moet zorgen dat je veel meer gaat verbranden door een zeer actief leven/sporten, zodat je meer calorieën kunt eten en dan wél noten kunt eten.

Maar laag calorisch eten met voldoende van alles zonder aan te vullen, wordt denk ik gewoon een beetje utopie.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven