kan ik dit nog eten?

10-03-2011 17:45 33 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hebben jullie enig idee hoe lang ananasstukjes op siroop in blik (open) houdbaar zijn in de koelkast?

Ik heb zondag een blik open gemaakt, met een schone vork wat stukjes uitgehaald, en het blik in de koelkast bewaard. De stukjes staan nog onder de siroop.

Denken jullie dat dat nog veilig te verwerken is in een zuurkoolschotel?
Heb het weleens gedaan, bewaard in het blik. Krijgt de ananas echt een bliksmaak van, dus das zeker geen aanrader. Doe het nu altijd over in een plastic bakje, en sluit dat goed af.
Kan zijn maar ik gooi t echt weg na twee dagenq
quote:milobiyu schreef op 10 maart 2011 @ 19:04:

Kan zijn maar ik gooi t echt weg na twee dagenq

waarom dan niet meteen de volgende dag?

Twee dagen lijkt een beetje en arbitraire grens, als je dat gebruikt voor alles
quote:Summerdance schreef op 10 maart 2011 @ 18:06:

[...]

Nee hoor, als je een blik openmaakt kan je de inhoud nog wel even bewaren, maar zeker NIET in het blik!Ik dacht dat iedereen dat eigenlijk wel wist!
quote:Sabeltandcavia schreef op 10 maart 2011 @ 18:58:

Wat gebeurt er dan als je tin binnenkrijgt?Verander je in zoiets:

TheNurse, you just made my day.
quote:blijfgewoonbianca schreef op 10 maart 2011 @ 18:40:

Quote: Ook nu nog is het niet geoorloofd om voedsel in een geopend blik in de koelkast te bewaren(HCCP verordering)

Bij het openen van het blik wordt de laklaag altijd beschadigd,en komt de inhoud in aanraking met de rauwe blikrand. Er kan dus direkt een chemische reactie starten,die de voeding kan aantasten.Bij vruchten of tomatenpuree zul je dit na korte tijd waarnemen, er komt een zwarte smerige rand boven aan het blik.

Dus inhoud van het blik direct nuttigen, of het restant in een glazen of plastic bak afgedekt in de koeling plaatsen,zonder uitzondering of pardon.Goh, nou dat verklaart een een hele hoop Ik ben dus zo iemand die niet wist dat je beter niet in blik kon bewaren en jarenlang de effecten heeft genegeerd Maar zal vanaf nu braaf restjes meteen in een plastic bakje overdoen.
Maar is het giftig en, zo ja, wat zijn de vergiftigingssymptomen?
Ik vind hier dingen van.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven