Kant en klare taartbodem

09-06-2011 16:28 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor deze overheerlijke taart

Banoffee pie

Ben ik op zoek naar kant en klare taartbodems.

Bij 'mijn' supermarkt hebben ze alleen van die vlaaibodems.

Zacht en stuivend, en ik ben opzoek naar een harde bodem voor deze taart.

Wie o wie kan mij vertellen waar ik wezen moet?
Ik heb nog nooit zo'n harde koekbodem gezien bij de supermarkt. Misschien bij de bakker.

En anders een bodem maken, die je ook bij kwarktaart gebruikt.
Die taart maak ik altijd met bodem van bastognekoeken en dat vind ik erg lekker! Dus gewoon een pak van die koeken plat walsen, gesmolten boter erdoorheen en op de bodem van je taartvorm platdrukken. Even in de koelkast en je hebt een redelijk stevige bodem.
Ik heb ze ook nooit kantenklaar gezien. Maar het is toch gewoon een kwestie van koekjes (digestives) verkruimelen en met boter mengen? Makkie!
Ha, als ik tijd had gehad om 6 bodems te maken had ik het met alle liefde gemaakt. Wil nogsteeds een bodem van bastogne uitproberen.

Helaas moet ik van morgen tot en met dinsdag werken en krijg ik woensdag zo'n 25 eters, en daarna nog mensen op de koffie en voor de borrel (mijn vriend is jarig en dat vieren we altijd met veel eten en veel drank) Ik heb dus alleen woensdag om het hele diner voor te bereiden.

Vandaar dus dat ik de bodems voor het dessert/de taart voor bij de koffie kant en klaar zoek.
In dat geval zou ik gewoon een cateringbedrijf bellen
Die koekjesbodems zijn super snel klaar. Tis een kwestie van kapot slaan/stampen, mengen met gesmolten boter en aandrukken. Het kost je waarschijnlijk meer tijd om een kant en klare harde bodem te zoeken.
Haha, ik denk dat het gewoon heeeeel vroeg opstaan wordt, en toch zelf bodems maken.
Het valt echt reuzemee met het werk. (de rest van de taart is volgens mij meer werk)

Ik heb gisterenavond trouwens online boodschappen gedaan. Duurde echt eeeeeeeuwen voordat ik dat klaar had. Toen dacht ik ook, had net zo goed even snel tussendoor naar de Appie kunnen gaan. Soms lijkt iets makkelijker/sneller, maar is niet noodzakelijk zo.
Een harde bodem is erg goed te maken met bastogne dus..

Weetje wat em nog beter maakt? 6 eetlepels pannekoekstroop door de boter heen smelten..
quote:perseph0ne schreef op 09 juni 2011 @ 17:21:

Een harde bodem is erg goed te maken met bastogne dus..

Weetje wat em nog beter maakt? 6 eetlepels pannekoekstroop door de boter heen smelten..

Zou dat niet te zoet worden in combi met TO haar recept?

Ik maak vaak de harde bodem met mariabiscuit (bastogne vind ik ook weer vrij zoet/kruidig).
De jumbo hier verkoopt hard 'werner' bodems. Die zouden perfect zijn! Bij de bakkersafdeling
Gruwel. Hier komt ook alweer die zoete bastognebodem voorbij.

Mijn voorkeur gaat uit naar de 'kruimel'bodem van Oetker vh Baukje. Alleen denk ik niet dat je 6 bakblikken hebt en een taart moet toch wel opstijven voor je met de volgende aan de slag kunt.

Moet wel zeggen, heb met geleende bakblikken wel eens 7 of 8 taarten gemaakt om op werk te trakteren. Zou het niet zo snel opnieuw doen.

Hopelijk heb je iets aan de tip van PattyPage!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven