Kenwood cooking chef

28-10-2012 12:47 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Heeft iemand ervaring met de uitgebreidste keukenmachine van Kenwood, de KM070 cooking chef?

Ik twijfel om deze te kopen, maar zou graag willen weten of het deze investering waard is. Het is immers een enorm duur apparaat. Verwarmt hij goed en worden de gerechten inderdaad super met dit apparaat? Of kan ik beter een goedkopere keukenmachine van kenwood aanschaffen?
Koop een Kitchenaid! Echt elke cent waard!

Hij mixt, mengt, kneedt! Krijg veel complimentjes op mijn bakkunsten sinds ik hem heb.

En ik heb de uitbreiding om te kunnen persen en schaven en de uitbreiding voor ijs!
Ik heb begrepen dat de accessoires voor de kitchenaid ontzettend duur zijn in vergelijking met de accessoires van kenwood machines? Bovendien kan de kitchenaid niet verwarmen toch?
Noteer eerst waar je het apparaat voor wil gaan gebruiken, hoe vaak je hem gaat gebruiken..

En kijk dan pas naar hoeveel geld je daar zelf voor over hebt, en neem een beslissing. Anderen kunnen nog zo lyrisch zijn over een apparaat.. maar als jij hem maar 1 x per maand gebruikt is het zonde.

Gebruik je nu een ander apparaat? In hoeverre mis je hetgeen wat je hebben wil?
Ik weet zeker dat ik hem vaak ga gebruiken. Waarvoor?

- Brood bakken

- Pizzadeeg maken

- Voor taarten

- Verse sapjes/smoothies

- Noten/groenten hakken

- Verse soepen maken

- Verse pasta's maken

Mijn vraag is dus of de cooking chef meer waarde heeft dan de andere versies van kenwood. De cooking chef kan namelijk verwarmen via inductie, waardoor je ook dingen als risotto/chocolade mousse kan maken of bijv. eten kan stomen. Maakt deze cooking chef echt volwaardige maaltijden hiermee?

Is dit die 300 euro extra waard? Dat ik een keukenmachine veel ga gebruiken en dus ook ga kopen, weet ik al.
Ik zie al een flinke lijst bij de dingen die je wil maken waarbij je die verwarm functie niet gebruikt..

Daarnaast moet je kijken hoe vaak je recepten maakt waarbij de precisie van de temperatuur belangrijk is, zoals bijvoorbeeld het smelten van chocolade

Het is niet bedoeld om in te koken...
Nee, dat snap ik. Vandaar mijn vraag ook. De lijst die ik gaf zijn de dingen die ik met mijn oude (kapotte) keukenmachine veelvuldig deed.

Het ziet er heel handig uit
Waarom is een deel van mijn reactie weg?

De keukenmachine ziet er handig uit en ik denk dat ik die warmteknop voor verschillende dingen zal gebruiken, maar zou graag van mensen ervaringen willen horen. Werkt het goed of is het meer een marketingfunctie zodat je dit apparaat sneller koopt maar werkt het flut? Dan koop ik liever voor max 700 euro een 'goedkopere' keukenmachine ;)
Je kunt online wel reviews vinden hoor' bijv. hier

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven