Kerstdiner met huisgenoten

15-12-2010 17:05 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanavond kerstdiner met mijn huisgenoten, en ik zal de soep maken. Ik heb alleen geen flauw idee wat voor! Ben totaal inspiratieloos. Iemand hier een tip of een leuk recept? Liefst een snel recept.

Zo spoedig mogelijk graag, de tijd tikt door .
Je moet nu nog soep maken? Dan zou ik voor de kant en klaar versie gaan.

En anders even zoeken op smulweb
Op AH:

Soepen en snel: klik
Nogal ja!

Voor jou gezocht!!

Recepten van AH, trefwoorden 'soep + budget + snel'

Succes en smakelijk
Hoe laat moet hij klaar zijn? Heb je een blender? Als je geen blender of staafmixer hebt, zeg ik Unox!
quote:Tegucigalpa schreef op 15 december 2010 @ 17:07:

Op AH:

Soepen en snel: klik

Wij zijn goehoed!!

Ik dacht ook nog 'budget', omdat het studenten zijn.
quote:SeptemberGirl schreef op 15 december 2010 @ 17:08:

[...]

Wij zijn goehoed!!

Ik dacht ook nog 'budget', omdat het studenten zijn.

Ik dacht dat kan ze zelf ook nog kiezen, net als alle andere mogelijk opties.
Courgettesoep: kook courgette als 'ie gaar is de staafmixer erop bouillon toevoegen klaar! Lekker met zalmsnippers. Of een kleinstukje kabeljouw omwikkeld met ham en ff aanbakken.

Broccolisoep: zie werkwijze hierboven. Bestrooien met amandelschaafsel en lekker met creme fraiche of een scheut room.

Edit Rauwe ham (geen gekookte)
Het moet over anderhalf uur klaar zijn (ik woon een uur eerder .). Nadeel: geen AH hier.

Blender heb ik niet, wel een staafmixer. Ik wil gewoon iets snels en lekker. Ben ook verantwoordelijk voor een toetje, dat word sabayon. Iedereen maakt een toetje, voornemen voor het nieuwe jaar is op dieet gaan .
Wat maakt dat nou uit, dat er geen AH in de buurt zit? Supermarkt = supermarkt en ingrediënten = ingrediënten.

Wat studeer jij? Ben ik heeel benieuwd naar.
Hoezo maakt het uit wat ik studeer? .

In ieder geval niet iets met koken .
Heb je iets van groente in huis? Wat voor winkels zitten er wel in je buurt?
Ja ik krijg toch een beetje beeld van je, door je OP en je reacties. En dan ben ik gewoon heel erg benieuwd wat jij studeert.
Blik linzen warm maken, staafmixer d'r op. Bouillon toevoegen en een ruime hand vers gehakte mint. Beetje komijnpoeder en een teentje knoflook toevoegen is ook lekker.
Broccoli- of courgettesoep (zoals hierboven beschreven) gaat prima met een staafmixer!
quote:Sorcha_ schreef op 15 december 2010 @ 17:11:

Hoezo maakt het uit wat ik studeer? .

In ieder geval niet iets met koken .En ook niet met plannen. Hoop ik.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Het wordtdeze. Bedankt mensen! Ik sjees nu snel naar de supermarkt om wat ingredienten te halen. Dit lijkt mij een veilige optie aangezien mijn huisgenoten mieperts met eten zijn.
Deze is lekker: hier
of deze: hier
Worteljes koken, scheut jus d'organge toevoegen staafmixer d'r op. Bouillon toevoegen. Lekker met een flinke dot creme fraiche
quote:SeptemberGirl schreef op 15 december 2010 @ 17:12:

Ja ik krijg toch een beetje beeld van je, door je OP en je reacties. En dan ben ik gewoon heel erg benieuwd wat jij studeert.

Zal ik maar zeggen wat ik studeer? Informatica .

Het is allemaal nogal lastminute omdat het deze week opdrachtinleverweek is. Ik heb nogal wat planningproblemen dus is het een beetje een chaos .

Maar dat is heel normaal hier.
Uitje, knoflook in de pan. Laten zweten in wat olijfolie of roomboter. Liter (of meer, ligt eraan hoeveel soep je maakt) bouillon (van een blokje natuurlijk) erbij. Dan groente erin. Kies maar: courgette in blokjes, diepvriesdoperwten, pompoen, bloemkool, knolselderij, alles kan. Twintig minuten laten koken, tot zacht. Pureren. Op smaak brengen met peper en zout. Klaar. Hooguit half uurtje werk.

Bloemkool wordt spannender als je er wat blauwe kaas in laat smelten, pompoen doet het goed met een flinke snuf kerriepoeder. Handje cashewnootjes in de knolselderij, weet ik veel. Laat je fantasie de vrije loop.

Je kunt het nog indrukwekkender maken door er croutons in te laten dobberen: brood in dobbelsteentjes bruin bakken in koekenpan of plakjes stokbrood in de oven, bedruppelen met olijfolie, bakken.
quote:Tikker schreef op 15 december 2010 @ 17:14:

Worteljes koken, scheut jus d'organge toevoegen staafmixer d'r op. Bouillon toevoegen. Lekker met een flinke dot creme fraicheDat klinkt ook goed!
Ik wil nog even benadrukken dat ik vantevoren champignonsoep had bedacht, maar mijn huisgenoten niet echt duidelijk waren over wat ze wel en niet lusen, en ik er vandaag achterkwam dat geen van allen champignons lust .
quote:Sorcha_ schreef op 15 december 2010 @ 17:16:

[...]

Dat klinkt ook goed!Owww jee keuze stress! Veel plezier vanavond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven