Kerstdiner met huisgenoten
woensdag 15 december 2010 om 17:05
woensdag 15 december 2010 om 17:09
Courgettesoep: kook courgette als 'ie gaar is de staafmixer erop bouillon toevoegen klaar! Lekker met zalmsnippers. Of een kleinstukje kabeljouw omwikkeld met ham en ff aanbakken.
Broccolisoep: zie werkwijze hierboven. Bestrooien met amandelschaafsel en lekker met creme fraiche of een scheut room.
Edit Rauwe ham (geen gekookte)
Broccolisoep: zie werkwijze hierboven. Bestrooien met amandelschaafsel en lekker met creme fraiche of een scheut room.
Edit Rauwe ham (geen gekookte)
woensdag 15 december 2010 om 17:10
Het moet over anderhalf uur klaar zijn (ik woon een uur eerder .). Nadeel: geen AH hier.
Blender heb ik niet, wel een staafmixer. Ik wil gewoon iets snels en lekker. Ben ook verantwoordelijk voor een toetje, dat word sabayon. Iedereen maakt een toetje, voornemen voor het nieuwe jaar is op dieet gaan .
Blender heb ik niet, wel een staafmixer. Ik wil gewoon iets snels en lekker. Ben ook verantwoordelijk voor een toetje, dat word sabayon. Iedereen maakt een toetje, voornemen voor het nieuwe jaar is op dieet gaan .
woensdag 15 december 2010 om 17:15
quote:SeptemberGirl schreef op 15 december 2010 @ 17:12:
Ja ik krijg toch een beetje beeld van je, door je OP en je reacties. En dan ben ik gewoon heel erg benieuwd wat jij studeert.
Zal ik maar zeggen wat ik studeer? Informatica .
Het is allemaal nogal lastminute omdat het deze week opdrachtinleverweek is. Ik heb nogal wat planningproblemen dus is het een beetje een chaos .
Maar dat is heel normaal hier.
Ja ik krijg toch een beetje beeld van je, door je OP en je reacties. En dan ben ik gewoon heel erg benieuwd wat jij studeert.
Zal ik maar zeggen wat ik studeer? Informatica .
Het is allemaal nogal lastminute omdat het deze week opdrachtinleverweek is. Ik heb nogal wat planningproblemen dus is het een beetje een chaos .
Maar dat is heel normaal hier.
woensdag 15 december 2010 om 17:16
Uitje, knoflook in de pan. Laten zweten in wat olijfolie of roomboter. Liter (of meer, ligt eraan hoeveel soep je maakt) bouillon (van een blokje natuurlijk) erbij. Dan groente erin. Kies maar: courgette in blokjes, diepvriesdoperwten, pompoen, bloemkool, knolselderij, alles kan. Twintig minuten laten koken, tot zacht. Pureren. Op smaak brengen met peper en zout. Klaar. Hooguit half uurtje werk.
Bloemkool wordt spannender als je er wat blauwe kaas in laat smelten, pompoen doet het goed met een flinke snuf kerriepoeder. Handje cashewnootjes in de knolselderij, weet ik veel. Laat je fantasie de vrije loop.
Je kunt het nog indrukwekkender maken door er croutons in te laten dobberen: brood in dobbelsteentjes bruin bakken in koekenpan of plakjes stokbrood in de oven, bedruppelen met olijfolie, bakken.
Bloemkool wordt spannender als je er wat blauwe kaas in laat smelten, pompoen doet het goed met een flinke snuf kerriepoeder. Handje cashewnootjes in de knolselderij, weet ik veel. Laat je fantasie de vrije loop.
Je kunt het nog indrukwekkender maken door er croutons in te laten dobberen: brood in dobbelsteentjes bruin bakken in koekenpan of plakjes stokbrood in de oven, bedruppelen met olijfolie, bakken.