Kerstkransjes!

08-12-2010 13:19 18 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie o wie kan me helpen! Ik ben dol op gevulde kerstkransjes. Vroeger had je van die kransjes die gevuld waren met een wit soort cremè. Tegenwoordig vind ik ze alleen nog maar gevuld met - oh gruwel- fondant. Heeft iemand enig idee waar ik nog van die ouderwetse kerstkransjes kan vinden?
Bij de Aldi, ze zijn heerlijk.
Je moet even iets specifieker zijn. Bij de AH hebben ze kransjes (met musket) van de Baronie. Die waren zalig, maar ze hebben een paar jaar terug de samenstelling van de vulling veranderd (andere ingrediënten), en ik vind ze sindsdien niet meer zo lekker.

Dan heb je nog die grote van Jamin, met een roze of zilveren wikkel, en daar zit hetzelfde spul in als in gevulde kikkers en muizen met Sinterklaas....
Cateautje: Ah, daar zal ik binnenkort 'es naartoe fietsen!

SeptemberGirl: Die van de Baronie vind ik nu dus inderdaad niet meer te vreten. Die van de Jamin, daar zit dus ook fondant in (als het lijkt op kikker/muizenvulling). Dat lijkt dan waarschijnlijk op wat er nu in die van de Baronie zit, dat vind ik echt te vies voor woorden.
Oh Hippo, die waren vroeger lekker hè, van de Baronie... heb toendertijd nog een mailtje eraan gewaagd, en ik kreeg inderdaad een mail terug dat de samenstelling was veranderd... Why god why??

Laat je me even weten wat je van die van de Aldi vond? Is namelijk een stukje fietsen voor mij, moet natuurlijk wel de moeite waard zijn
Ik zal ze zsm testen en dan hoor je 't hier! Oeh...kan me er nu al op verheugen...
Musket

Baronie is zo goedkoop dat het lekker is van smerigheid
quote:Star schreef op 08 december 2010 @ 14:24:

Musket

Baronie is zo goedkoop dat het lekker is van smerigheid Volgens mij is dat het probleem met al het sinterklaas en kerst snoepgoed......
Die van de Aldi zijn wel lekker, maar lang niet zo lekker als de vulling die to bedoelt.

Dat was echt creme-ig/romig en die van de Aldi nog redelijk korzelig
Frankly my dear, I don"t give a damn
quote:SeptemberGirl schreef op 08 december 2010 @ 14:26:

[...]

Volgens mij is dat het probleem met al het sinterklaas en kerst snoepgoed......Daar zit wel iets in ja
Ik vind de kerstkrans koekjes heeeerlijk.

En de kerstkransjes van chocola zonder vulling.

Mmmm.
Ik heb geen motto.
Vroeger had je ook kikkers en muizen met zo'n soort vulling, nu ook alleen nog maar met die vieze fondant. Daar gruwel ik dus ook van, ik wil ook zo'n crèmige vulling!! Ik hoe dit topic dus even in de gaten
Ik ben mijn eigen bananenschil
quote:calvijn1 schreef op 08 december 2010 @ 14:39:

Die van de Aldi zijn wel lekker, maar lang niet zo lekker als de vulling die to bedoelt.

Dat was echt creme-ig/romig en die van de Aldi nog redelijk korzelig

Oh gatver, nee hè...ik wil echt die gladde vulling, niet (nep)fondant. Dan zijn we er dus nog niet.

Niemand verder een idee waar die overheerlijke musketkerstkransjes met zo'n lekkere crèmevulling gebleven zijn?

(I know, er zijn veul ergere dingen in de wereld enzo. maar toch )
Bij de Lidl, die grote kransen, daar zit een soort plakkerige vulling in, niet zoals de kikkers/muizen, maar smeuiger....beetje marsepeinachtig, maar niet de amandelsmaak...
Ik ben al jaren op zoek naar de besproken kerstkransjes en voor mij is Kerst niet meer de Kerst dat het geweest is.

Zijn er op dit moment wellicht andere mensen die dit bericht lezen en iets meer weten hierover?

Bedankt
Nu liggen ze iig niet in de winkel.

(K heb nog niet eens kruidnoten gezien, houden zo tot half november)
quote:schrute schreef op 26 augustus 2011 @ 12:45:

Ik ben al jaren op zoek naar de besproken kerstkransjes en voor mij is Kerst niet meer de Kerst dat het geweest is.

Zijn er op dit moment wellicht andere mensen die dit bericht lezen en iets meer weten hierover?

Bedanktlaat het je vooral deze mooie zomer niet verpesten
Volgens mij komt het Sintgoed in september zo'n beetje al weer in de winkel....en volgende week begint september alweer. Ben er nog zo niet aan toe, wanneer wordt het nu eens zomer

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven