Kikkerewrtenpannenkoek.

31-01-2013 11:21 20 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mooi woord

Geïnspireerd door dit recept http://www.nrc.nl/koken/2013/01/30/toch ... eer-pasta/ in de NRC next gister, wil ik morgen kikkererwtpannenkoekjes maken. Maar: Ik heb geen kikkererwtenmeel. Wel heb ik een blik kikkererwten in de kast staan. Kan ik die toepassen in het gerecht? Evt met kleine aanpassingen?

Denken jullie dat het een succes wordt als ik gewoon meel gebruik en daar (gepureerde) kikkererwten doorheen roer?
anoniem_130080 wijzigde dit bericht op 31-01-2013 11:33
Reden: Net geleerd hoe je erwt schrijft
% gewijzigd
Mooi woord maar je schrijft het verkeerd
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 31 januari 2013 @ 11:24:

Mooi woord maar je schrijft het verkeerd Maar... Maar... zo schrijft Janneke Vreugdenhil het ook.
quote:commotion schreef op 31 januari 2013 @ 11:27:

[...]

Maar... Maar... zo schrijft Janneke Vreugdenhil het ook.Ja en? Je weet toch wel dat je erwten schrijft?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Mylene_Valerie schreef op 31 januari 2013 @ 11:29:

[...]

Ja en? Je weet toch wel dat je erwten schrijft? Haha, sh*t! Ik zat maar naar panne(n)koek en tussen(-)streepjes te kijken.
In je link schrijft ze het goed hoor -grijnz-

Lijkt met niet zo lekker kikkererwtenpannenkoek. Ik zou dan een maispannenkoekje maken. Heb ik nog wel een lekker recept van.
Kikkererwtenmeel is besan, verkrijgbaar bij de toko. Ik heb laatst uienbahjees gemaakt, geen tijd voor de toko en toen heb ik bij de AH een pak mix voor falafel meegenomen, werkt ook, dat is ook kikkererwtenmeel met wat kruiden.

Simpelweg kikkererwten door meel mengen gaat hem niet worden. Heb je gedroogde? Dan kun je ze malen.
Dit zijn mijn maispannenkoekjes met tartaar;

Ik ken een soort van kikkerwtenpannenkoek wel als brood (als naan) om korma's mee te eten, je eet dan met je handen en pakt met de naan het eten. Ik denk niet dat je als alternatief echte kikkererwten kan gebruiken. Kikkererwtenmeel ziet er uit als echt meel, is alleen veel geler. Je kan het in jute zakjes kopen bij de Turk etc.
Van Kikkererwten word toch ook de Rotti pannekoeken gemaakt?
quote:Mylene_Valerie schreef op 31 januari 2013 @ 11:33:

Dit zijn mijn maispannenkoekjes met tartaar;

[IMG]http://i576.photobucket.com/albums/ss21 ... 140307.jpg[/IMG]Oh! Lekker! Mag ik dat recept?
quote:Lilja schreef op 31 januari 2013 @ 11:32:

Kikkererwtenmeel is besan, verkrijgbaar bij de toko. Ik heb laatst uienbahjees gemaakt, geen tijd voor de toko en toen heb ik bij de AH een pak mix voor falafel meegenomen, werkt ook, dat is ook kikkererwtenmeel met wat kruiden.

Simpelweg kikkererwten door meel mengen gaat hem niet worden. Heb je gedroogde? Dan kun je ze malen.Oh, goede tip! Ik ga eens kijken of ze dat ook bij mijn AH verkopen.
Ik heb nu ineens heel veel trek in falafel! Zo'n broodje bij Maoz met veel knoflook en van alle salades een schepje in het broodje gepropt, zodat je het niet meer fatsoenlijk kan opeten en je bij iedere hap iets verliest op je jas of sjaal...
Kikkererwtenmeel kun je ook bij de natuurwinkel kopen (zoals Eco Plaza). Ik las het recept ook gisteren in de krant en heb in mijn kast gekeken, daar stond nog een zakje met als uiterste datum oktober 2010. Maar ik ga het denk ik gewoon gebruiken, het zakje is nooit open geweest.
kikkererwtenmeel is van gedroogde kikkerwten, in blik zijn ze gekookt.

Je kan wel van je blikje kikkererwtenburgers maken: mengen met wat bloem, een uitje, veel kruiden, evt een halve paprika. Burgers maken en dan braden.
quote:commotion schreef op 31 januari 2013 @ 11:43:

[...]

Oh! Lekker! Mag ik dat recept?Maiskoekjes met tartaar/ gehakt en ui

Voor 2 personen.

Ingrediënten;

1 blikje maiskorrels (ca 200gr), 100gr bloem, 1 ei, 1,5 dl melk, zout en versgemalen peper, 1 grote of 2 middelgrote uien, olie of boter om te bakken, 2 tartaartjes of gehakt, 2 eetl. Tomatenketchup (of naar smaak meer).

Voorbereiden.

Laat de maiskorrels uitlekken. Doe de bloem in een kom en roer er eerst het ei en daarna scheutje voor scheutje de melk door. Breng het beslag op smaak met wat zout en peper en roer er de maiskorrels door. Laat kort rusten. Snijd de uien in halve of hele ringen.

Bereiden.

Verhit wat boter of olie in een pan met een anti-aanbaklaag en bak in totaal 6 kleine pannenkoekjes van het maisbeslag in ca 3 min per kant goudbruin. Houd de pannenkoekjes van warm in een oven die is voorverwarmd op 120 graden. Bak de tartaartjes of gehaktschijven in de koekenpan en houd ze eveneens warm in de oven. Bak daarna de uien in wat olie of boter omscheppend tot ze beginnen te kleuren en strooi er wat zout en peper over. Schep er de tomatenketchup door. Leg op ieder bord een maiskoekje, daarop een tartaartje/gehaktschijf, dan weer een maiskoekje, verdeel daarover de uien en dek af met een derde maiskoekje.

Zelf heb ik van die mini koekenpannetjes van een gourmetstel, en nog een paar koekenpannen dus ik maak alles tegelijk en hou het niet warm in de oven.

Een frisse salade erbij is wel lekker.
Erg lekker recept! Die ga ik ook maken.

Dank je.
quote:Mylene_Valerie schreef op 31 januari 2013 @ 11:31:

In je link schrijft ze het goed hoor -grijnz-

Lijkt met niet zo lekker kikkererwtenpannenkoek. Ik zou dan een maispannenkoekje maken. Heb ik nog wel een lekker recept van.

"Grijnz"???

Bedoelt u grijns?
quote:ronniemitchel schreef op 31 januari 2013 @ 11:42:

Van Kikkererwten word toch ook de Rotti pannekoeken gemaakt?

Klopt. Is heerlijk.

Soms wordt ook ipv kikkererwten gele erwten gebruikt voor de rotivellen.
quote:yasuko schreef op 31 januari 2013 @ 14:15:

[...]

"Grijnz"???

Bedoelt u grijns?Nee hoor, ik bedoel het zo .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven