Kindvriendelijke wraps

16-12-2009 10:12 15 berichten
Alle reacties Link kopieren
Zoals de titel al zegt, ik ben op zoek naar recepten voor wraps die kinderer lekker vinden. Heeft er iemand lekkere (en simpele) suggesties voor me?
Bij de AH of SdB zijn gerechten (honig of knorr of zo) voor wraps te koop waar de pittige saus apart is verpakt. "Mild voor de kinderen" staat er op.
Dank je wel! Ik bedoel eigenlijk vooral wraps als hapje, die je koud uit kunt delen aan kinderen. Wat ik in mijn hoofd had is stukjes kipfilet met fruit en creme fraiche. Misschien zal met roomkaas. zoiets.
Mijn kinderen vinden een simpele 'tosti-wrap' het lekkerst. Dus gewoon kaas en ham erop, evt. tomaat of wat je verder nog op een tosti zou willen mikken, oprollen en opwarmen tot de kaas gesmolten is. Supersimpel.

En roomkaas/zalm/rucola vinden ze ook erg lekker, al pulken ze de rucola er dan wel tussenuit
wrap met boursin insmeren met daarop kipfilet of salami vinden ze hier heel lekker.

wat mille hier al schreef vinden ze hier ook lekker maar dan rol ik ze niet op maar snijd ze in "taartstukken" ..maar ja die worden wel weer warm gegeten. Ze dippen het meestal nog in de koude salsasaus.
Chocopasta en banaan.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik zet altijd schaaltjes met losse dingetjes op tafel (gebruik dan maïstortilla's), zodat ze ze zelf kunnen samenstellen. Dat vinden ze erg leuk en bovendien zit er nooit iets in wat ze niet lekker vinden

Ideeën: rulle gehakt met (niet te veel) kruiden, stukjes gebraden kip, zure room, ui-tomaatsausje, Parmesaanse kaas, peterselie, kidneybonen en guacamol (gepureerde avocado).
Ga in therapie!
bijv. Gerookte kip / guacamole

gerookte zalm / roomkaas

shoarmavlees met knoflooksaus

van alles te bedenken ....
Mijn dochter is gek op wrap met bruine bonen/kidneybonen, mais, stukjes kip, tomaat en creme fraiche+kaas.
wortelwrap
nutella en banaan! maar dat is niet hartig...
quote:mylenevalerie schreef op 16 december 2009 @ 10:36:

Chocopasta en banaan.

Waaah! Ik ben helderziend!

Toen ik de topictitel las dacht ik meteen aan chocopasta met banaan. En aan jou Myleen!
Stukjes komkommer, tonijn, (eventueel blokjes tomaat) en dan de santa maria tacosaus mild erover. Is erg jummy en fris.
Chocopasta en banaan lusten ze vast, ben benieuwd of de school daar zo blij mee is (is voor het kerstdiner van de kleuters). Er staan hele lekkere bij! ga straks even naar de AH met deze tips in gedachten.
grappig, ik maak morgen koude pannenkoekjes voor het kerstdiner met nutella en banaan dus, en choco met prikker en druifje. Maar wraps kan natuurlijk ook...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven