kip in salade
vrijdag 30 maart 2012 om 16:54
Ik heb hier een stuk kipfilet liggen wat ik graag voor mezelf in een salade zou willen verwerken. Nu wil ik dat de kip een apparte marine krijgt en dus niet alleen gebakken kip in de salade met salade dressing.
Laatst in een restaurant had ik een hele lekkere curry dressing over de kip maar andere dressings/marinades zijn ook welkom. Het moet alleen niet al te veel gedoe zijn en het liefst niet met de oven of dergelijke. Gewoon in een pannetje klaar te maken zijn. Een wat zoetere dressing heeft mijn voorkeur.
Weet iemand iets? (het is voor zodadelijk)
Laatst in een restaurant had ik een hele lekkere curry dressing over de kip maar andere dressings/marinades zijn ook welkom. Het moet alleen niet al te veel gedoe zijn en het liefst niet met de oven of dergelijke. Gewoon in een pannetje klaar te maken zijn. Een wat zoetere dressing heeft mijn voorkeur.
Weet iemand iets? (het is voor zodadelijk)
vrijdag 30 maart 2012 om 17:13
Een scheutje olie waar je je favo kruiden in doet.
Daarbij snij je een tomaat in kleine blokjes.
Een (flinke) schep knoflook en sambal.
De kip in blokjes / plakjes snijden en marineren.
Regelmatig omscheppen.
Als je een grillpan hebt deze heet laten worden en de gemarineerde kip hierin mooi gaar en bruin bakken.
Als de kip gaar is,de kip er uit en de marinade even gaar laten worden in de pan.
Maak een mooi bedje (van de sla die je hebt) en leg hierop de stukken gegrilde kip,de saus die in de pan is achtergebleven kan je er overheen serveren,of als je dat liever wil,ernaast.
Eet smakelijk
Daarbij snij je een tomaat in kleine blokjes.
Een (flinke) schep knoflook en sambal.
De kip in blokjes / plakjes snijden en marineren.
Regelmatig omscheppen.
Als je een grillpan hebt deze heet laten worden en de gemarineerde kip hierin mooi gaar en bruin bakken.
Als de kip gaar is,de kip er uit en de marinade even gaar laten worden in de pan.
Maak een mooi bedje (van de sla die je hebt) en leg hierop de stukken gegrilde kip,de saus die in de pan is achtergebleven kan je er overheen serveren,of als je dat liever wil,ernaast.
Eet smakelijk
vrijdag 30 maart 2012 om 17:27