Kip op de uiterste houdbaarheidsdatum

12-03-2010 15:24 17 berichten
Alle reacties Link kopieren
Verdorie, ben finaal in een 35 % sticker getuind zonder me te realiseren dat deze betekende dat ik 'oude' kip kocht.

Een kip die ik pas op zondag in de kippensoep wens te kieperen, maar die eigenlijk vandaag bereid zou moeten worden.

Wie heeft er ervaring met kippenpoten twee dagen na de uiterste houdbaarheidsdatum bereiden, of met kippensoep twee dagen na bereidingsdatum eten? Wie overtuigt me om te voorkomen dat die kip met een enkele reis in de afvalbak belandt?

De kip komt van AH.
Kun je hem niet vandaag koken en dan zondag het vlees in de oep kiepen?
Als je de kip vandaag invriest kun je die zondag gewoon prima gebruiken.
Vandaag bakken of koken en dan in de vriezer leggen??

Anders gewoon wegmieteren...
De kip nu de vriezer in en over 2 dagen bereiden. Of nu soep maken en invriezen.
Goed idee van Vinyl. Dan is ie in elk geval gaar en kan je wat dat betreft niks meer overkomen.

Anders vandaag in de vriezer en zondag bevroren de soep er van trekken??
Pcies, nu koken, dus bacterieen doden, zondag in de soep.

Als je vlees had gekocht dat vandaag nog precies goed zo zijn, het had bereid en de left overs zondag zou hebben opgegeten dan zou je waarschijnlijk niet eens bij de tht datum stilstaan.
Ik dacht eerlijk gezegd dat dit een verzoek was of ik me van dit forum wilde verwijderen whahahaha
ah, ik was al mosterd
Gewoon doen zolang die kip lekker in de koelkast ligt.

Als je dat eng vindt kun je hem ook in de vriezer kieperen, maar ik zou die moeite niet doen voor een dagje.

Maar ik ben bang dat je, voor het een uur verder is evenveel voor als tegenstanders hebt om de kip nog te eten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:misschicken schreef op 12 maart 2010 @ 15:28:

Ik dacht eerlijk gezegd dat dit een verzoek was of ik me van dit forum wilde verwijderen whahahahaBen jij over datum dan??
Het gaat wel vlug met dit topic.

Nu koken klinkt niet slecht. Had wel andere plannen, maar goed. Heel veel slechter qua smaak dan een blik kippensoep zal het toch niet worden..
Waarom de soep nu niet al maken? Of alleen de kip alvast bereiden? Ik zou het wel durven durven te gokken trouwens. Maar voor mijzelf ben ik makkelijker, ben wel wat gewend.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Jeetje, je moet nog snel typen ook .
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
Ik kreeg toch een briljant idee tijdens het werken met die kip (bedankt voor het aanjagen, dames): ik ga morgen kippensoep voorschotelen en overmorgen friet.

Hoe simpel.

Hoe lang moeten de benen van de overleden dame pruttelen?
2 uurtjes mét een kruidenbuiltje
De soep was heel smakelijk... vandaag.

Nogmaals bedankt voor het over de streep trekken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven