kippensoep met..

02-04-2010 10:28 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Vriend en zoon lopen hier te snotteren, dus ik dacht om een lekker kippensoepje te maken voor vanavond met veel groenten.

Nu wil ik wel een lekker broodje of hapje bij serveren, alleen is mijn inspiratie een beetje op.

Wie heeft er tips?
maiskolf erbij hmmm
6.395 broodje recepten ;

http://www.smulweb.nl/zoe ... odje&type-recepten=recept
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Broodje gezond?
Een crostini?
Een gezonde salade? Ja in het kader dat man en zoon lopen te snotteren en misschien wat vitaminen extra kunnen gebruiken.

Als ze van fruit houden een fruitsalade. Asperge/gerookte kipsalade.

Of bruchettes maken. Kan je ook lekker mee varieren.

Ik zou me denk ik ook wel lekkerder voelen met een lekker stukje pizza. Maar das weer niet gezond.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
hoeft ook niet perse een gezond hapje te zijn hoor, salades maak ik mijn mannen niet echt blij mee, dus ook geen broodjes met sla ertussen. ;)

Gewoon lekkere comfortfood.

Hmm minipizzaatjes is misschien een idee.
Ach, in en op een verse pizza kun je veel gezonde dingen dingen verwerken als paprika, ui, knoflook en tomaten. Als ik behoefte heb aan vitamines denk ik als eerste aan rode paprika en broccoli.
Ja of wat ik had gemaakt van de week toen ik even geen zin had om zelf brood te maken en alle brood was op.

Van witbrood mix, dan kan je 2 variaties kiezen, de pizza variatie, dan heb je meer een pizzadeeg of de broodvariatie, dan heb een soort deeg die ongeveer brooddik is, en kan je beleggen zoals elke pizza. Ik had het laatste gedaan. Wel doe ik dan eerst plakken kaas op het deeg en dan de tomentenprutje,, zodat het deeg niet zompig wordt.

Nou als ik het zo lees is het helemaal niets, maar het is echt lekker. Verse ui, rode uiringen erop, als de pizza klaar is wat oregano. De laatste keuze zit dus ook tussen brood en pizza in. Eerste keuze maak je het deeg iets anders en smaakt meer naar pizza.

Zo'n mix had ik gebruikt;

Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
rijst!

Maar dan moet je soto ajam maken: Indische kippensoep.

Veel lekkerder dan die Hollandsche.

Of meer de Surinaamse versie: sauto: lijkt erop, ook fijn.
Computer says nooooo
Ooooh... water loopt me in de mond! Soto, rijst, sambal, gebakken visjes en uitjes, eitje erbij, taugé erover ... mmm
Computer says nooooo
Of zelf kaasstengels maken van bladerdeeg en geraspte (oude) kaas.
het zijn uiteindelijk kleine pizzaatjes geworden gemaakt van turks brood.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven