Kiprecept gezocht
vrijdag 6 augustus 2010 om 20:08
Wie helpt me zoeken naar een speld in een hele grote hooiberg?
Ik heb een keer een recept van iemand gekregen: kippenpoten gestoofd in rosé en ik weet nog dat er ook doperwtjes in moesten. Was ontzettend lekker, maar ik ben het recept kwijt en wil het graag nog een keer maken. Het was een kopie uit een kookboekje en ik weet niet welke.
Aangezien hier mensen ook liedjes en tv-series kunnen herkennen uit hele vage omschrijvingen, hoop ik dat iemand het recept toevallig herkent
Anders gaat het een ander stoofkiprecept worden, maar deze was wel érg lekker!
Toevoeging: Inmiddels heb ik bedacht dat er ook iets van ontbijtspek ofzo in zat, weet niet of dat helpt
Ik heb een keer een recept van iemand gekregen: kippenpoten gestoofd in rosé en ik weet nog dat er ook doperwtjes in moesten. Was ontzettend lekker, maar ik ben het recept kwijt en wil het graag nog een keer maken. Het was een kopie uit een kookboekje en ik weet niet welke.
Aangezien hier mensen ook liedjes en tv-series kunnen herkennen uit hele vage omschrijvingen, hoop ik dat iemand het recept toevallig herkent
Anders gaat het een ander stoofkiprecept worden, maar deze was wel érg lekker!
Toevoeging: Inmiddels heb ik bedacht dat er ook iets van ontbijtspek ofzo in zat, weet niet of dat helpt
vrijdag 6 augustus 2010 om 20:22
Ohhh wat lijkt me dat lekker. Ik heb dat recept niet hier op het forum gezien, ik heb een goed geheugen wat recepten betreft.
Als je een ander stoofgerecht met kip wilt, laat het dan weten. Ik heb er nog wel eentje.
Maar ik ga het volgen of iemand het kan vinden. BGB is de queen van het vinden en googlen dus trek anders aan haar staartje, als iemand het kan vinden dan is zij het.
Als je een ander stoofgerecht met kip wilt, laat het dan weten. Ik heb er nog wel eentje.
Maar ik ga het volgen of iemand het kan vinden. BGB is de queen van het vinden en googlen dus trek anders aan haar staartje, als iemand het kan vinden dan is zij het.
Als je tot je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven.
vrijdag 6 augustus 2010 om 20:39
Kip in het pannetje
Anders, Hoofdgerecht, 4 personen, Bereidingstijd 65 minuten, Wereldkeuken
Laatst aangepast: 05 jul. 2009, 14:16 | 0 keer bewaard
Toevoegen aan Mijn
Boodschappenlijst
Toevoegen aan Mijn Bewaarde recepten
Recept printenE-mail dit recept.Ingrediënten
4 eetlepels olijfolie
1 grote ui, gesnipperd
1 stengel bleekselderij, gesnipperd
2 teentjes knoflook, gehakt
2 laurierblaadjes
100 gram serranoham, in reepjes
4 kipkarbonades
zout, peper
250 ml rose
2 tomaten, in blokjes
400 gram diepvriesdoperwten, ontdooid
2 eetlepels peterselie, gehakt
.Bereiden
Verwarm de olie in een grote hapjespan en fruit de ui en bleekselderij circa 5 minuten. Voeg de knoflook, laurier en hamreepjes toe en bak nog enkele minuten zachtjes mee. Bestrooi de stukken kip met zout en peper en bak ze mee tot ze aan beide kanten een beetje bruin zijn. Voeg de wijn en tomaten toe en laat aan de kook komen. Leg het deksel op de pan en stoof de kip in circa 40 minuten zachtjes gaar. Voeg de doperwten en peterselie toe, schep even om en laat nog 10 minuten verder stoven. Breng op smaak met zout en peper.
Tip: Lekker met gebakken aardappelen of rijst.
.Bronvermelding
www.boodschappen.nl
Anders, Hoofdgerecht, 4 personen, Bereidingstijd 65 minuten, Wereldkeuken
Laatst aangepast: 05 jul. 2009, 14:16 | 0 keer bewaard
Toevoegen aan Mijn
Boodschappenlijst
4 eetlepels olijfolie
1 grote ui, gesnipperd
1 stengel bleekselderij, gesnipperd
2 teentjes knoflook, gehakt
2 laurierblaadjes
100 gram serranoham, in reepjes
4 kipkarbonades
zout, peper
250 ml rose
2 tomaten, in blokjes
400 gram diepvriesdoperwten, ontdooid
2 eetlepels peterselie, gehakt
.Bereiden
Verwarm de olie in een grote hapjespan en fruit de ui en bleekselderij circa 5 minuten. Voeg de knoflook, laurier en hamreepjes toe en bak nog enkele minuten zachtjes mee. Bestrooi de stukken kip met zout en peper en bak ze mee tot ze aan beide kanten een beetje bruin zijn. Voeg de wijn en tomaten toe en laat aan de kook komen. Leg het deksel op de pan en stoof de kip in circa 40 minuten zachtjes gaar. Voeg de doperwten en peterselie toe, schep even om en laat nog 10 minuten verder stoven. Breng op smaak met zout en peper.
Tip: Lekker met gebakken aardappelen of rijst.
.Bronvermelding
www.boodschappen.nl
vrijdag 6 augustus 2010 om 20:43
Rosékip met doperwtjes
Anders, Hoofdgerecht, 4 personen, Wachttijd 25 minuten, Bereidingstijd 15 minuten, Anders
Laatst aangepast: 06 jan. 2010, 14:19 | 0 keer bewaard
Toevoegen aan Mijn
Boodschappenlijst
8 stuks drumsticks
2 eetl. olijfolie
250 gram kastanjechampignons, gesneden
1 stuks ui
50 gram gerookte spekreepjes
1 eetl. verse tijmblaadjes
250 ml rosé
450 gram doperwten
.Materialen
braadpan
.Bereiden
1. Bestrooi de drumsticks met zout en peper. Verhit de olie in een braadpan en bak de drumsticks rondom bruin. Schep ze uit de pan op een bord.
2. Bak de champignns in het bakvet op middelhoog vuur goudbruin. Schep ze uit de pan op een ander bord.
3. Fruit de ui, spek en tijm 4 minuten in het braadvet. Schenk de rosé in de pan en breng de wijn aan de kook.
leg de drumsticks weer in de pan. Leg de deksel op de pan en stoof de drumsticks 20 minuten. Voeg de doperwten en de gebakken champignons toe en stoof alles nog 5 minuten mee.
4. Breng het gerecht op smaak met zout en peper. Serveer het in een mooie schaal of verdeel het over 4 diepe borden.
Lekker met aardappelpuree
Bevat per eenpersoonsportie 365 kCal - 28g eiwit - 20g vet - 12g koolhydraten
4.
.Bronvermelding
HIP KIP de kookserie eten met plezier (AH)
.
Anders, Hoofdgerecht, 4 personen, Wachttijd 25 minuten, Bereidingstijd 15 minuten, Anders
Laatst aangepast: 06 jan. 2010, 14:19 | 0 keer bewaard
Toevoegen aan Mijn
Boodschappenlijst
8 stuks drumsticks
2 eetl. olijfolie
250 gram kastanjechampignons, gesneden
1 stuks ui
50 gram gerookte spekreepjes
1 eetl. verse tijmblaadjes
250 ml rosé
450 gram doperwten
.Materialen
braadpan
.Bereiden
1. Bestrooi de drumsticks met zout en peper. Verhit de olie in een braadpan en bak de drumsticks rondom bruin. Schep ze uit de pan op een bord.
2. Bak de champignns in het bakvet op middelhoog vuur goudbruin. Schep ze uit de pan op een ander bord.
3. Fruit de ui, spek en tijm 4 minuten in het braadvet. Schenk de rosé in de pan en breng de wijn aan de kook.
leg de drumsticks weer in de pan. Leg de deksel op de pan en stoof de drumsticks 20 minuten. Voeg de doperwten en de gebakken champignons toe en stoof alles nog 5 minuten mee.
4. Breng het gerecht op smaak met zout en peper. Serveer het in een mooie schaal of verdeel het over 4 diepe borden.
Lekker met aardappelpuree
Bevat per eenpersoonsportie 365 kCal - 28g eiwit - 20g vet - 12g koolhydraten
4.
.Bronvermelding
HIP KIP de kookserie eten met plezier (AH)
.