Kleine gerechtjes.

29-10-2011 13:37 45 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Vanavond ga ik voor 4 personen eten maken en nu leek het me leuk allerlei kleine gerechten te maken die dan wel weer bij elkaar passen.

Op internet vind ik wel allerlei kleine gerechten alleen leuke combi's maken lukt me niet..

Zijn er hier toevallig nog succesrecepten?

Of mensen met leuke ideeën.

Bedankt
Hmm.. ben geen keukenprinses, maar wel fan van veel verschillende mini-quiches, helpt dat?
Jaa alleen heb ik daar geen ovenvormen voor.. Zijn die ook te koop voor 1 malig gebruik ofzo?

Zodat het niet te duur word want mijn budget is ook niet heel hoog
Verschillende soorten tapas?

Op de etenspijler staat een heel verzameltopic met allerlei recepten, ook voor hapjes, tapas en kleine gerechten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Je moet het NU nog verzinnen voor vanavond ? Oeps dat zou ik niet kunnen.

Ik zou dan ook gaan voor 1 of 2 quiches of evt. (gehaalde/voorbereide) tapas dingen. Kijk eens op de topics van tapas en zeker ook die van amuses. Zeker als jullie ook vis lusten staan er veel combi's in het amusetopic (onderaan in de index geloof ik).

Kipvleugels/drumsticks, lekker gekruid?

Aioli maken?

verschillende gerechtjes (vlees, groente etc) zodat iedereen zijn/haar eigen wrap/tortilla kan maken/vullen?

Rijsttafel halen?

Veel verschillende pannenkoeken bakken (meerdere topics over)?

Gourmetten?

Kaasfondue?

En anders wat stokbrood/smeerseltjes en daarna een ovenschotel. Zoveel tijd heb je volgens mij niet, zeker niet als je ook nu de boodschappen nog moet doen.
quote:Cassas schreef op 29 oktober 2011 @ 13:45:

Jaa alleen heb ik daar geen ovenvormen voor.. Zijn die ook te koop voor 1 malig gebruik ofzo?

Zodat het niet te duur word want mijn budget is ook niet heel hoog Voor deze miniquiches heb je geen ovenvorm nodig;

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Waarom ben je zo laat met dit topic/de voorbereidingen?
Voor deze mini quiches kan je een vorm kopen bijv bij AH xl en die waren laatst 2,95

Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
quote:Cassas schreef op 29 oktober 2011 @ 13:45:

Zodat het niet te duur word want mijn budget is ook niet heel hoog Je kan ook muffinvormen gebruiken, die zijn bij de Xenos (pag 11) niet duur.
quote:thee schreef op 29 oktober 2011 @ 13:50:

Waarom ben je zo laat met dit topic/de voorbereidingen?Dat wilde ik ook net vragen. Is een beetje een gerace om het allemaal nog te kopen en te maken.
even off topic sorry!

@MV zou je even in het topic etentje willen kijken?
Het is inderdaad een beetje laat maar ik kreeg net pas te horen dat er 3 vriendinnen komen.

Vandaar ook dat ik niet te ingewikkelde kleine dingetjes zoek.

Mylene_Valerie die zien er echt heel goed uit heb je daar een recept voor?

Ik vind dat wraks idee ook wel heel leuk dat iedereen zelf naar smaak kan vullen.

We houden niet echt van vis allemaal dus het liefst met kip of rundvlees..

Maar ik ga sowieso even zoeken naar de andere topics!
Hoe veel tijd heb je nog/hoe laat komen je vriendinnen?

Anders maar wat gekochte dingen pimpen?
Oh en het hoeft pas om 20.00 ongeveer klaar te zijn
Ga naar de olijvenkraam op de markt, haal daar verschillende hapjes en smeersels. Lekker brood erbij, gazpacho, maak een spaanse tortilla (ei, ui en aardappel), grill wat gamba's, grill wat biefstukpuntjes.

Weinig werk, lekker eten, lang tafelen. Wijntje erbij, fijne avond!
Oh, in plaats van gamba's dan stukjes kip.
Die mini quiches zonder vorm is dit recept, vulling kan je aanpassen naar smaak, zie mijn foto, ook zelf aangepast. Die ene onderste zijn pastij bakjes van 4, die erboven waar je 4 kleintjes ziet is een mini-mini bakjes van 12 stuks.

Ingrediënten

6 kleine sjalotten

1/2 duobakje gerookte spekblokjes (a 250 g)

2 eieren, losgeklopt

75 ml kookroom (light)

50 g geraspte kaas, belegen

1 eetlepel tijmblaadjes (zakje a 15 g)

1 doos pasteibakjes (4 stuks)

1 zakje rucolasla (75 g)

Bereiden

Verwarm de oven voor op 200 °C. Pel de sjalotten en kook ze 8-10 minuten in een bodempje water met zout. Laat de sjalotten goed uitlekken en halveer ze. Bak in een droge koekenpan met antiaanbaklaag de spekblokjes knapperig. Meng de eieren met de kookroom, kaas, helft van de spekblokjes, tijm, zout en (versgemalen) peper naar smaak. Snijd met een mes de deksel langs de rand van de pasteibakjes los en duw de deksel naar de bodem van de pasteibakjes. Zet de pasteibakjes op een bakplaat. Verdeel de sjalotjes over de pasteibakjes en schenk het roommengsel erop tot de bakjes goed gevuld zijn; de vulling zakt na het bakken. Bak de sjalottenquiches in de voorverwarmde oven in 15-20 minuten goudbruin en gaar. Verdeel de rucola met de rest van de spekblokjes over 4 borden en zet de sjalottenquiches erop.

Wil je echt hapjes voor avondeten of kunnen kleine dingen ook?

Laatst had ik voor alleen hapjes dit gemaakt:

Of griekse hapjes;

Die quiches ga ik sowieso maken, en het kunnen ook gewoon idd veel lekkere kleine hapjes zijn, lekker wijntje erbij.

Moet dan denk ik wel goed komen!

Jouw eten ziet er wel heel lekker uit hoor Mylene_Valerie.

Maak je dat allemaal zelf?

Als je wilt en het hebt zou ik heel graag receptjes hebben

En dan hopen dat ik het er ook zo mooi uit kan laten zien.
Ja maak het zelf. Wat voor recept zou je willen?

Griekse hapjes vind ik lekker. Of mediteraanse. Lekker makkelijk met olijven en feta en tsatzikisaus. Wat gehaktballetjes. Gegrilde paprika gevuld met zachte geitenkaas of roomkaas.

Dolmades lekker maar kan ik niet even snel uitleggen. Die zijn ook gewoon op de markt te koop, en lekker met tsatzikisaus.

Kan ook rolletjes maken met komkommer, of aubergine of courgette;

Hier aubergine;

Komkommer;

Je kan feta ook bakken. Is iets meer werk;

Geitenkaas kan je ook bakken;

Die Griekse hapjes lijken me wel heel erg lekker.

En de komkommer rolletjes zien er ook heerlijk uit!

Als je wat Griekse hapjes recepten zou willen geven ren ik daarna gelijk naar de supermarkt en denk ik dat het vanavond helemaal goed moet komen
Je mag wel heel even in mijn fotoalbum kijken van amuses, ik heb alle subs afgeschermd normaal maar ik heb hem even openbaar gemaakt, daar staan ook nog veel hapjes, kijk maar of je wat ziet.

Staat niet alles in want die Griekse hapjes staan onder grieks eten, die andere hapjes staan onder Snacks en hapjes enz.

http://s576.photobucket.c ... 210/mylenevalerie/amuses/
Ik zou een quiche maken en deze in punten snijden, een lekkere salade die redelijk vult (pastasalade of couscoussalade bijvoorbeeld) en een soepje ofzo met broodjes met smeersels. Makkelijk en lekker.
Griekse hapjes moet je iig tsatziki hebben, olijven, feta, dolmades zijn lekker.

Lekker is griekse gehaktballetjes. Ik heb een recept maar dat is wel een werkje, ik zou voor nu aanraden om griekse kruiden te kopen en gehakt en daar mini balletjes van maken. Verse peterselie erdoor doen, ik wil het uitgebreide recept ook wel geven, het is wel makkelijk in de oven te maken.

Die gevulde paprika is lekker (teveel werk om die gegrilde paprika nog te maken maar koop dan een pot), die vullen met geitenkaas die je iets aanmaakt met witte wijn, hoeft niet hoor, en wat kruiden.

Die komkommer is gevuld met tomatentapenade en dan kan je of roomkaas nemen of zachte geitenkaas (kan je tegenwoordig gewoon in een dingetje kopen, staat naast de roomkaas, ben even de naam kwijt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven