Kliekjes eten

13-12-2010 17:19 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vrijdag een ovenschotel gemaakt met gehakt,kaas en aardappel, de rest heb ik laten afkoelen en in de koelkast gezet, kan ik hem nu nog eten? Dr staat geen schimmel op ofzo, maar ik vraag me toch steeds af hoe lang je bereide maaltijden nog kan bewaren.

Alvast bedankt!
Natuurlijk! Ik vind vaak dat mensen zo snel denken dat iets niet meer te eten is. Het is nu maandag, en je hebt het in de koelkast gezet (en het was bereid, dus geen rauw voedsel). Bovendien, is het niet meer goed (maar dat is het nu écht wel!) dan proef je dat meteen
Bereid voedsel kun je zeker 3 dagen later nog eten, dus geen probleem.
En sneller dan de wind, dit was ik voor...reken er goed op.
Gewoon even de snuffelproef doen: als het ranzig ruikt niet meer eten. Verder ben ik er makkelijk in. De hete oven of magnetron zal eventuele beestjes wel doden.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
quote:himalaya schreef op 13 december 2010 @ 17:25:

Gewoon even de snuffelproef doen: als het ranzig ruikt niet meer eten. Verder ben ik er makkelijk in. De hete oven of magnetron zal eventuele beestjes wel doden.

Dat laatste dacht ik ook.

Is vast ook goed voor de weerstand.

bedankt, nou hoef ik gelukkig niet naar de winkel om nog eten te gaan halen en koken
Hahaha, er staat nog geen schimmel op....nee natuurlijk niet. Zo snel gaat dat niet bij een ovenschotel die je in de koelkast 3 dagen bewaard.
En is het hier ook niet 'what doesn't kill you, makes you stronger'
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Regel is hier: zolang er geen champignons in zitten, kan het drie dagen mee!
met vlees ben ik altijd wel een beetje bang. ik doe meestal 2 dagen.

Maar altijd weer denken hoelang het zou kunnen staan. en elke keer denk ik wat anders:P

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven