Koffie/ Espresso bonen

02-03-2009 12:35 44 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben een koffie addict.

Sinds kort de beschikking over een Saeco koffie machine, waar dus bonen ingaan.

Nu ben ik van alles en nog niks aan het proberen op gebied van koffie bonen.

Heb laatst gehad:

Espresso sicilia van Mocca d'or, was wel lekker, maar net niet.

Lavazza, is ook lekker maar ook niet bijzonder

DE Black, prima koffie

En nog wat AH excellent,

Maar ik ben eigenlijk op zoek naar een koffie, liefst espresso boon die net even wat extra heeft.

Hebben jullie goede tips?

Ik hou van stevige koffie
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
Kijk eens op www.wereldkoffie.eu daar weten ze alles over koffie en toebehoren.
Wij vinden de Palermo en de Barista van Simon levelt erg lekker.

Misschien hangt het ook van de specifieke Levelt zaak af, hier in Hilversum zijn de bonen goed.
quote:kes schreef op 12 maart 2009 @ 12:02:

Probeer Culinair-Espresso eens via internet, je krijgt bij een proef KG.. 25% korting. deze koffie wordt nooit bitter!

Die heb ik ook altijd. Ontzettend lekker! Hiervoor hadden we Illy, maar die was bij de AH niet meer te krijgen. Daarna een keer die van Culinair Espresso besteld en nu willen we niet anders meer. Ze zijn altijd per kg verpakt (ook als je 5 kg tegelijk besteld) en ze zitten verpakt in een piepschuimen doos die ervoor zorgt dat je de aangebroken bonen 8 maanden vers houdt.

Ik heb inderdaad ook begrepen dat DE bonen niet zo goed voor je machine zijn.
Segafredo d'or, ik raad je aan eens van iemand een Makro pas te ontfutselen en bonen bij de Makro in te slaan. Daar hebben ze ook zakken Simon Levelt bonen.
Gewoon zoeken naar zo'n koffie en theewinkeltje en daar je wensen uitleggen. Ik doe dat altijd met thee en werkt perfect
Wij gebruiken in onze Saeco de bonen van de HEMA.

Na een keer proberen (want maar 7,50 de kg) blijven we daar tot nu toe bij terugkomen.

Ik ga trouwens gelijk eens kijken of die bonen glimmen...

Van goedkope bonen, dus slecht voor de machine heb ik nog niet eerderr gehoord..
Ik ben al een tijdje verslaafd aan de dolce gusto...erg lekker... de koffie is gemaakt van echte arabica bonen
Ik ben eigenlijk nooit zo'n fan van espresso machines waar je losse bonen in gooit. Ik heb sinds kort zo'n nespresso machine met cups, heel handig en lekker! Je hoeft dan niet meteen een hele zak bonen te kopen, maar kunt van allerlei verschillende koffievarianten cups kopen, zodat je steeds kunt afwisselen. Ze worden gewoon in kleine verpakkingen verkocht. En je visite heeft ook meteen keus, want niet iedereen houdt van sterke espresso's!
quote:mamax schreef op 23 juni 2009 @ 12:35:

[...]

Die heb ik ook altijd. Ontzettend lekker! Hiervoor hadden we Illy, maar die was bij de AH niet meer te krijgen. Daarna een keer die van Culinair Espresso besteld en nu willen we niet anders meer. Ze zijn altijd per kg verpakt (ook als je 5 kg tegelijk besteld) en ze zitten verpakt in een piepschuimen doos die ervoor zorgt dat je de aangebroken bonen 8 maanden vers houdt.

Ik heb inderdaad ook begrepen dat DE bonen niet zo goed voor je machine zijn.

nooit geweten dat DE niet goed zou zijn voor de machine..zweerde altijd bij DE tot we de expreso machine kochten toen vond ik de DE niet lekker meer.

nu gebruiken we Ah exellent of kruidvat ( vind ik lekkerder dan ah)

die jullie gebruiken zal echt heerlijk zijn maar ik vind 22.50 per kg toch echt veeeel te duur , drink ik teveel koffie voor.

ben ik al 100 euro kwijt per maand aan koffie haha
Hebben ze die bonen bij het Kruidvat altijd, of is dat af en toe een aanbieding, net als bij de Aldi?
RECLAME Zij verkopen ook Simon Lévelt en illy. Zij hebben zelf Kopi Luwak!!
Bij Wijs en Zonen hebben ze ook heerlijke en goede koffiebonen. Ze hebben 2 winkels voorzover ik weet, 1 in Amsterdam en sinds kort ook in Leiden.En ze branden ook nog zelf begrijp ik.

De Toradja is erg lekker, maar ook de Java Mocca en eigenlijk nog zoveel meer. Zelf proberen zou ik zeggen!
quote:Rollergirl schreef op 23 juni 2009 @ 12:37:

Segafredo d'or, ik raad je aan eens van iemand een Makro pas te ontfutselen en bonen bij de Makro in te slaan. Daar hebben ze ook zakken Simon Levelt bonen.

Inderdaad, Segafredo d'or! Dat is wat mij betreft de lekkerste boon in onze machine. Je moet zowiezo altijd 100% arabica hebben, beter voor je machine, beter voor de smaak.

Als de koffie echt te bitter is kan het ook aan je maling of aan de hoeveelheid liggen. Probeer een grovere maling en iets minder koffie, dat scheelt heel veel.

Als je hard water hebt kan het ook nog weleens helpen om voortaan bar le duc of ander koolzuurvrij mineraalwater in je apparaat te gebruiken.
Wij hebben een Gaggia Titanium en gebruiken de bonen van Ikea! Prima koffie voor de prijs van 7,50 voor 1,25 kilo.

Over de bonen van de Aldi, kilo voor 8 euro dacht ik, zijn we ook tevreden.
Wij hebben bijna altijd de bonen van de Xenos. Intermesso superior kosten 6,99 de kilo geloof ik.

We hebben ook van simon levelt en andere merken gehad. Maar deze smaakt even goed.
geniet nooit met mate
quote:liesjeliesl schreef op 30 juni 2009 @ 14:54:

Ik ben eigenlijk nooit zo'n fan van espresso machines waar je losse bonen in gooit. Ik heb sinds kort zo'n nespresso machine met cups, heel handig en lekker! Je hoeft dan niet meteen een hele zak bonen te kopen, maar kunt van allerlei verschillende koffievarianten cups kopen, zodat je steeds kunt afwisselen. Ze worden gewoon in kleine verpakkingen verkocht. En je visite heeft ook meteen keus, want niet iedereen houdt van sterke espresso's!Volgens de Italianen is het met bonen net als met brood en vis. Ze blijven maar 1 dag goed (ja, je leest het goed). Daarna begint de smaak al af te zwakken. Zeker als er veel lucht bij is gekomen. Ik zou echt gaan kijken naar systemen met zgn cups of pads/pods. Dit is écht verse, gevriesdroogde gemalen en lucht dicht verpakte koffie. Altijd constante versheid en hoeveelheid. Ik drink zelf mijn espresso en koffie altijd buiten de deur, maar zou nooit thuis voor bonen kiezen, juiste omdat de versheid snel afloopt.
Mijn leverancier van koffiebonen heeft deze maand de volgende interesante aanbieding:

RECLAME

Voor mensen die het e.a. uit willen proberen niet verkeerd denk ik.

Wij vinden thuis de Torodja en de Pannama erg lekker.
Deze maand heeft Wereldkoffie alle Simon Lévelt koffiebonen in de aanbieding. RECLAME

Misschien ook leuk om eens te proberen.

Simon Lévelt heeft een lange geschiedenis binnen de Nederlandse koffie handel.
Hier nog een coffee-addict! Zelf een cappuccino-drinker, mijn vriend drinkt eigenlijk alleen maar espresso. Hebben sinds kort ons Nespresso apparaat ingeruild voor een Saeco Odea Giro Plus. Nou gebruiken wij momenteel espressobonen AH... Mijn vriend is eigenlijk niet zo heel te spreken over deze espressobonen.... Iemand nog espressobonen suggesties?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven