Kookboek maken op iPad

07-04-2020 10:18 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo lekkere eters,

Gezien ik zoveel recepten heb, zou ik zelf wel een e-kookboek willen maken.
Op mijn iPad.
Ik gebruik mijn iPad nauwelijks en bedacht dat ik daar miss wel een kookboek van kan maken.
En dan bedoel ik geen app waar al recepten in staan, puur mijn eigen bewaarde recepten samen te bundelen.
Iemand suggesties?
Uiteraard heb ik ook al rondgekeken via het net.
Alle reacties Link kopieren
Een word of pdf document?
Alle reacties Link kopieren
Ik zou hier een blog website voor gebruiken.
Die kan je dan voor jezelf houden maar het maakt het makkelijk om met keywords te werken.
Alle reacties Link kopieren
montblanc schreef:
07-04-2020 10:40
Een word of pdf document?
Hmm..goede vraag, ik heb geen idee.
Ben een leek op dat gebied.
Word heb ik niet op laptop..zal wel pdf bestand moeten worden dan.

Ik ben nu aan het kijken hoe ik het via pages kan doen

Ik werk met apple
Alle reacties Link kopieren
AnAppleADay schreef:
07-04-2020 10:42
Ik zou hier een blog website voor gebruiken.
Die kan je dan voor jezelf houden maar het maakt het makkelijk om met keywords te werken.
Ik ga kijken hoe dat werkt
Alle reacties Link kopieren
Ik bewaar mijn recepten in One Note.
Dit kan ik bijwerken op de pc als ik wil en dan synchroniseert dat met mijn telefoon. Dat is weer handiger als ik het in de keuken wil lezen.

In One Note kun je tabbladen maken en onderliggende pagina's. Ik heb bijvoorbeeld hoofdtabs met brood, groente, vlees, ijs, gebak enz. en daaronder hangen dan de recepten op verschillende pagina's en in alfabetische volgorde.
Er kunnen ook gewoon plaatjes in geplakt worden.

Werkt heel fijn voor mij.
Alle reacties Link kopieren
hopperdepopper schreef:
07-04-2020 10:56
Ik bewaar mijn recepten in One Note.
Dit kan ik bijwerken op de pc als ik wil en dan synchroniseert dat met mijn telefoon. Dat is weer handiger als ik het in de keuken wil lezen.

In One Note kun je tabbladen maken en onderliggende pagina's. Ik heb bijvoorbeeld hoofdtabs met brood, groente, vlees, ijs, gebak enz. en daaronder hangen dan de recepten op verschillende pagina's en in alfabetische volgorde.
Er kunnen ook gewoon plaatjes in geplakt worden.

Werkt heel fijn voor mij.
Klinkt eenvoudiger voor mij..ook daar ga ik naar kijken..dank je wel..
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruik zelf de app: receptenmaker en ik ben daar heel blij mee.

Je maakt je eigen kookboek, dus je hebt geen last van recepten die je niet wil hebben. En je kan alle eigen recepten toevoegen die je wil. Maar je kan ook heel makkelijk recepten toevoegen van eigenlijk elke website die je wil. Wat ik zelf een groot voordeel vind omdat ik zelf ook online wel naar recepten zoek en deze dan nog wat wil aanpassen aan mijn eigen smaak.

Je betaalde eerst per 100 opgeslagen recepten, maar zoals ik het nu zie betaal Je eenmalig 5.50 euro en kan je dan onbeperkt recepten op slaan.
HarryHole schreef:
07-04-2020 11:28
Ik gebruik zelf de app: receptenmaker en ik ben daar heel blij mee.

Je maakt je eigen kookboek, dus je hebt geen last van recepten die je niet wil hebben. En je kan alle eigen recepten toevoegen die je wil. Maar je kan ook heel makkelijk recepten toevoegen van eigenlijk elke website die je wil. Wat ik zelf een groot voordeel vind omdat ik zelf ook online wel naar recepten zoek en deze dan nog wat wil aanpassen aan mijn eigen smaak.

Je betaalde eerst per 100 opgeslagen recepten, maar zoals ik het nu zie betaal Je eenmalig 5.50 euro en kan je dan onbeperkt recepten op slaan.

Ik ben ook fan van deze app. Werkt heel makkelijk en kan ook op je telefoon. In de keuken open ik het op m’n iPad en in de supermarkt op m’n telefoon als ik even wil checken welke ingrediënten ik nodig heb.
Alle reacties Link kopieren
Eames6 schreef:
07-04-2020 12:01
Ik ben ook fan van deze app. Werkt heel makkelijk en kan ook op je telefoon. In de keuken open ik het op m’n iPad en in de supermarkt op m’n telefoon als ik even wil checken welke ingrediënten ik nodig heb.
Ja inderdaad ook makkelijk om in de supermarkt te kunnen zien wat je nog moet kopen.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels receptenmaker gedownload.
De vraag is of je mappen kan maken.
Bijv bij salade's en daar alleen salade gerechten in plaatst.
Bij map pasta, alleen pasta recepten inzet.
Dat je bijv niet een hele mix van hoofd gerechten in 1 map mikt.
Alle reacties Link kopieren
Ah ik snap het al.
Je kan pas mappen plaatsen als je de betaalde versie doet.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven