Koud buffet

26-11-2017 09:45 59 berichten
Alle reacties Link kopieren
Voor de sinterklaasviering zoek ik nog een aantal gerechtjes voor het avondeten. Zoals de titel al suggereert; de bedoeling is een buffet. Ik wil graag alles ‘s ochtends al klaarmaken zodat ik het buffet kan klaarzetten zodra Sinterklaas de deur uit is.

We zijn met 10 volwassenen, 2 pubers en 7 kinderen.

Wat ik nu heb:

Grote visschotel van de visboer. (Zalmsalade, garnalen etc)
Broden met boter, tapenade en aioli
Kaasplankje
Fruitsalade
Rauwkost
Salade witlof/walnoten en rozijnen
Kippenpootjes
Pannenkoeken voor de kinderen

Wie heeft er nog suggesties? Ik heb het ideee dat ik nog wel 2 of 3 gerechtjes kan gebruiken.
Ik ben momenteel weer verslaafd aan de pitabroodjes met hummus. Broodje warm maken, hummus erop, in 4 stukken snijden, lekker hapje. Ik heb wel grote pitabroodjes.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
dan heb je toch al een buik vol van de pepernoten?
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Aardappelsalade
Hummus is idd een goede tip, dank je! Ook lekker bij de rauwkost
Klinkt als meer dan genoeg. Zou wel lekker veel broden, crackers en smeersels en kazen in slaan. Misschien wat bijzondere vleeswaren/worsten?
Gehaktballletjes
Gevulde eieren
Gevulde wraps :proud:
When they go low, we go high. (M.Obama)
Lucifermiauww schreef:
26-11-2017 09:49
Klinkt als meer dan genoeg. Zou wel lekker veel broden, crackers en smeersels en kazen in slaan. Misschien wat bijzondere vleeswaren/worsten?
Dat had ik dus vorig jaar gedaan, maar daar bleef heel veel van over. Kennelijk niet zo populair bij de familie :-)
Een pasta salade of huzaren ipv alleen vis.
When they go low, we go high. (M.Obama)
Als je in een bepaald gedeelte van Brabant woont: Mikkemannen!

Pasta salade is inderdaad ook een goeie.
SaveAngie schreef:
26-11-2017 09:54
Gehaktballletjes
Gevulde eieren
Gevulde wraps :proud:
Die wraps durfde ik niet te suggereren :-D

Gehaktballetjes zijn nog wel een idee idd.
Een winterse salade met bv rode kool, sla, peer, kaas, walnoten.
En ik denk inderdaad dat je al snel genoeg hebt, de sinterklaaslekkernijen moet je ook mee tellen.
Ik zou de kippenpootjes voor gehaktballetjes verruilen.
Quiche? Spinazie-gorgonzola bv.
Gevulde eieren? Retro en lekker :proud:
juul29 schreef:
26-11-2017 09:54
Dat had ik dus vorig jaar gedaan, maar daar bleef heel veel van over. Kennelijk niet zo populair bij de familie :-)
Wat had je gedaan? Vleeswaren? Of waren ze niet van het kaasplankje en de smeersels en het brood ect? Want dan moet je echt nog veel erbij verzinnen aangezien je lijstje uit 70% uit dat bestaat.
IJskoffie schreef:
26-11-2017 10:11
Gevulde eieren? Retro en lekker :proud:
Ja!!
Lucifermiauww schreef:
26-11-2017 10:17
Wat had je gedaan? Vleeswaren? Of waren ze niet van het kaasplankje en de smeersels en het brood ect? Want dan moet je echt nog veel erbij verzinnen aangezien je lijstje uit 70% uit dat bestaat.
Brood, kazen etc komt allemaal wel op. Maar een plankje met allerlei mooie vleeswaren bleef over.
Mikkemannen heb ik opgezocht, ziet er lekker uit.

Quiche is zeker nog een optie.

Bedankt voor de tips, ben nu even weg. Reageer vanmiddag nog even!
Spiesjes van kleine mozzarellabolletjes en cherry tomaatjes, wraps met hem of zalm met heksenkaas
Heksenkaas met dippers
Mikkemannen zijn zeker lekker. Maar ze verkopen het niet overal. Wel in het gedeelte waar ik woon :)
Verschillende sandwiches?
hartige taart, springrolls, soep (bijv pompoen of courgette), guacamole met chipjes.

Pepernotentoetje met mascarpone, slagroom, vanillevla en beetje cacao en natuurlijk pepernoten.
Couscous-salade. Dat kan met vlees, maar ook vega. Is warm en koud heerlijk. Mocht dat overblijven, dan heb je voor later nog heerlijk eten.

Pastasalade en de wraps klinken ook goed.
Adem in, adem uit, en herhaal indien nodig ;)
Gezien de koude dagen zou ik er iig ook een hartig warm gerecht bij doen. Wat je kort van te voren kunt opwarmen. Een soepje, saté of broodjes warm vlees/beenham/ rookworst ofzo. Goeie tegenhanger na alle pepernoten!
Soep
Knakworstjes (hebben de kinderen ook wat hartigs)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven