Lactose intolerantie recepten

26-11-2009 18:24 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo

Ik ben op zoek naar lekkere recepten voor mensen met een lactose intolerantie. Als het even kan vegetarisch.

Ook zou ik willen weten waar in Amsterdam ik kant en klaar maaltijden kan vinden voor mensen met deze intolerantie.

Alvast bedankt!!
Cum non tum age
Niet helemaal jouw vraag, maar ik heb even gegoogled op "lactose intolerantie recepten" en ik kreeg een paar speciale sites. Ik ken ze niet qua inhoud. Ik voeg toch even toe.

Het gaat ook over produkten. Misschien kun je wat mee.

www.alternatiefkoken.nl

www.lactolerant.nl

www.gezondheidsplein.nl

Toevoeging: Is NIET gratis om het te gebruiken.
anoniem_89694 wijzigde dit bericht op 26-11-2009 18:44
Reden: Toevoeging
% gewijzigd
Op smulweb te vinden.

Zelf even kijken welke vegetarisch zijn.
Zelfs Appie heeft er drie.

Alleen zijn ze allemaal met vlees.

Misschien dat iemand anders tips heeft hoe ze vegetarisch te maken.
anoniem_89694 wijzigde dit bericht op 26-11-2009 19:01
Reden: Hoe vegetarisch maken?
% gewijzigd
Kiki, bedankt voor het zoeken, maar ik heb nog geen geschikt recept gevonden.
Cum non tum age
Hoe vegetarisch is het?

Misschien wel handig om erbij te zetten.

Ik zoek ook niet meer verder, maar heb interesse voor wat er allemaal op dat soort sites te vinden is.

Succes verder!
Vegetarisch in de zin van geen vlees. Mocht ik nog een goede site vinden ofzo, dan zal ik het hier plaatsen. Nogmaals bedankt.
Cum non tum age
Thais, of chinees. Echte chinees dan. Daar zit geen melk in, en dus ook geen lactose.

Ik zie het probleem niet zo - maar kook dan ook al ruim 2 1/2 jaar koemelkvrij, en dus ook lactosevrij - je vervangt gewoon dat waar melk in zit door iets waar geen melk in zit.

Aan wat voor eten zat je te denken? Dagelijkse hap of luxe uitgebreid?
Tilalia, dan heb jij wel recepten toch.

Ik heb nu besloten om wat buffethapjes te maken. Varierend van pastasalade tot quiche (die is dan niet lactosevrij).

Ik wil dus kleine receptjes, niet moeilijk, maar toch lekker.

Ik kan heus wel eten bereiden, maar ik vind het zo niet leuk, zal dus nooit een keukenprinses worden.
Cum non tum age
Buffethapjes dus...

Gevulde eitjes :-) eitjes hard koken, laten afkoelen, pellen, halveren, dooier eruit, dooiers prakken en mengen met mayo, bieslook, zout, peper, kruiden naar smaak, prut in een spuitzak doen en leuk in de eitjes spuiten.

Gehaktballetjes: gehakt mengen met fijngesnipperde ui, veel knof, zout, peper, en heel veel provencaalse kruiden. Balletjes draaien, bakken, in schaal doen. Vlak voor serveren op te warmen in de mag. Is weliswaar niet vegi, maar als je toch een buffet doet, kan men kiezen.

empanadas:

deegje maken (250 gram zelfrijzend bakmeel, zout, 75 gram plantenmargarine (ap) 1 ei en een beetje water om het soepel te maken) deegje uitrollen, rondjes snijden, hoopje vulling op rondje leggen en dan 1 helft van het randje natmaken, goed dichtvouwen

Vulling: ui, knof, paprika, mais, champ, courgette, etc, snipperen en bakken. Af laten koelen, 2 eiren erdoor roeren en op de deegflapjes doen.

oven op 200 graden, 15 - 20 min laten bakken.
groenten met dip: komkom, wortel, bleekselderij, parika, dippen in knofsaus op mayobasis

(mayo, beetje water, veel peper, verse peterselie en een teen verse knof erdoor)

tapenade met brood

pompoensoep

later meer, moet eerst tv kijken!
Dank je Tilalia. Hier kan ik wel wat mee.

Pompoensoep kan ik heel goed maken (dat wel), denk dat ik dat maar ga doen. Dan een quiche (niet lactosevrij) erbij, pastasalade, andere salade (met sla tomaat enzo), brood met tapenade.
Cum non tum age
Maiskolven? als je ze in drieen hakt is het nog best te doen als hapje.

Gevulde paprika? rijst mengen met vega-gehakt en ui, knof, etc, eitje erdoor roeren.

Tapenade zelf maken is abosluut het lekkerst:

Meng 1 deel (semi) zongedroogde tomaten met 1 deel olijven, 1 gesnipperd sjalotje en een teen knof, pureer. Doe er olijfolie, tijm, peper, martini, dopje cognac, peper en 1 deel cashewnoten bij, pureer nog een beetje tot het smeuiig, maar niet helemaal drab is.

Als je ze ergens kan vinden: zoek ,melkvrije pasteitjes en maak zelf een vegi ragout.

Bak ui, knof, champ en paprika in 50 gram margarine gaar, 50 gram bloem erbij, goed roeren. Doe daar plonsgewijs vegibouillon bij, tot het smeuiig is. Kruiden naar smaak (verse peterselie?) en giet het in de in de oven opgewarmde pasteitjes. Meteen opeten, anders stort het in en wordt het klef.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven