Lager vetpercentage maar toch spieropbouw? Mission impossibl

18-08-2018 23:10 52 berichten
Momenteel ben ik wat aan het aankloten met voeding. Ik loop dagelijks in een snelwandelend tempo rond de 12km en ben bezig met krachttraining (opbouwende fase dus nog niet heel erg intensief).

Nou, wou ik hier wat tips vragen van mensen die hier wat meer verstand van hebben. Heb al op internet rond gekeken maar, de adviezen verschillen nogal. Dus heb je tips, onderbouw je tips. Dan leer ik er nog wat van.

Mijn gegevens:

Man
1.72 cm
73kg

Momenteel eet ik:

Kcal: 2124
Eiwitten: 123 gram
Koolhydraten: 107 waarvan suikers 19.5
Vetten: 70.3 gram waarvan verzadigt 24.5 gram.
DootjesR schreef:
18-08-2018 23:56
Oké dat word bulken dan maar en hard en zwaar trainen. Is er nog een tijdsperiode wat je aanhoudt. Bijvoorbeeld 3 maanden bulken daarna 3 maanden cutten?
ligt eraan, ik zou nog niet beginnen met bulken maar eerst focussen op techniek dus Full body als je de basis onder de knie hebt begin je je masterplan
S-Meds schreef:
19-08-2018 00:02
ligt eraan, ik zou nog niet beginnen met bulken maar eerst focussen op techniek dus Full body als je de basis onder de knie hebt begin je je masterplan
Goede tip! En daarmee bedoel je alle spiergroepen trainen? En er een soort van ritme/schema in te vinden.
Alle reacties Link kopieren
Ik zou een pt inschakelen. Bekijk je activiteiten en hij stelt een voedings en trainingsschema op. Zou niet zelf gaan kloten.
DootjesR schreef:
18-08-2018 23:41
Hoe komen mensen dan aan zo'n gespierd lichaam met een laag vetpercentage. Cutten en bulken?
Mijn broer heeft zo'n lijf. Hij weegt dan ook kilo of 90 bij 1,75. En redt het zeker niet op 2100 calorieën, eerder rond de 3000 in tijden van spieropbouw. Hij heeft geen probleem, maar zoekt veel op online, veel discipline en trainingsschema op maat van sportschool.
Alle reacties Link kopieren
Jemig ik ben een vrouw van 1.60 en dumbell van 10 kg stop ik weg in mijn holle kies. Dat is toch geen krachttraining. Daar warm ik niet eens mee op.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Als ik de OP zo lees zou ik adviseren om eerst af te gaan vallen d.m.v. cardio en daarna pas met krachttraining te gaan beginnen. Tegelijk werkt niet volgens mij. Bij krachttraining zou ik sowieso professionele begeleiding zoeken.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
19-08-2018 06:36
Jemig ik ben een vrouw van 1.60 en dumbell van 10 kg stop ik weg in mijn holle kies. Dat is toch geen krachttraining. Daar warm ik niet eens mee op.
Haha check :rofl:
Alle reacties Link kopieren
quattro35 schreef:
18-08-2018 23:24
Meer cardio doen om af te vallen?
12 kilometer snelwandelen per dag is niet genoeg cardio? o_o
Alle reacties Link kopieren
Met een dumbell van 10 kg kun je alleen maar cardio doen.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Alle reacties Link kopieren
Haasjehop schreef:
19-08-2018 07:35
Als ik de OP zo lees zou ik adviseren om eerst af te gaan vallen d.m.v. cardio en daarna pas met krachttraining te gaan beginnen. Tegelijk werkt niet volgens mij. Bij krachttraining zou ik sowieso professionele begeleiding zoeken.
Tegelijk kan bij beginners juist heel goed en voor gevorderde zijn er ook genoeg methodes.

Echt kracht dus zwaar squattten, deadliften, bench en pulls in combi met HIIT (2x) per week en een goede levenstijl kunnen je prima op weg helpen om zowel spiermassa te kweken als vet te verliezen. Van alleen cardio worden de meeste mensen niet mooier en ook niet sterker.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
DootjesR schreef:
19-08-2018 00:20
Goede tip! En daarmee bedoel je alle spiergroepen trainen? En er een soort van ritme/schema in te vinden.
ja. een krachtrainingsprogram
met een trainer. deadlifts, squats, dat soort basisshit
viva-amber schreef:
19-08-2018 06:36
Jemig ik ben een vrouw van 1.60 en dumbell van 10 kg stop ik weg in mijn holle kies. Dat is toch geen krachttraining. Daar warm ik niet eens mee op.
Auw!!

Wat is beter laag gewicht meer herhalingen of hoger gewicht minder herhalingen. Ik denk dat je neigt naar het tweede.
DootjesR schreef:
19-08-2018 11:08
Auw!!

Wat is beter laag gewicht meer herhalingen of hoger gewicht minder herhalingen. Ik denk dat je neigt naar het tweede.
ja maar het zit niet in de dumbell, je moet echt naar een trainer want je moet dit soort dingen doen

Afbeelding

Edit: probeer dit niet thuis
en dit

Afbeelding
en dit
Afbeelding
en dit
Afbeelding
en mijn ervaring is dat juist de kleine mannetjes met aanleg tot overgewicht het beste bulken
Alle reacties Link kopieren
Ik raad je aan om eens naar een goede sportdietist te gaan. Die kan precies voor je uitrekenen wat je nodig hebt en kan dat ook weer evalueren aan de hand van metingen. Verstandiger dan zelf wat aankloten.
Alle reacties Link kopieren
viva-amber schreef:
19-08-2018 08:53
Met een dumbell van 10 kg kun je alleen maar cardio doen.
Dus fietsen, zwemmen en snelwandelen heeft geen zin?
winkelfanaat schreef:
19-08-2018 12:54
Dus fietsen, zwemmen en snelwandelen heeft geen zin?
Jawel. Ze bedoelt dat trainen met dumbells van 10 kg te licht is om het krachttraining te noemen.
Alle reacties Link kopieren
Haasjehop schreef:
19-08-2018 13:07
Jawel. Ze bedoelt dat trainen met dumbells van 10 kg te licht is om het krachttraining te noemen.
:rofl: Ik dacht al, hoe dan? 12 km snelwandelen met dumbells.
winkelfanaat schreef:
19-08-2018 13:17
:rofl: Ik dacht al, hoe dan? 12 km snelwandelen met dumbells.
Een variant op nordic walking. :proud:
Alle reacties Link kopieren
Haasjehop schreef:
19-08-2018 13:23
Een variant op nordic walking. :proud:
Nordic walking 2.0. Niks meer hangen op die stokken. 20 kilo meesjouwen onder je oksels.
S-Meds schreef:
19-08-2018 12:40
en mijn ervaring is dat juist de kleine mannetjes met aanleg tot overgewicht het beste bulken
En bedankt haha
https://www.youtube.com/user/JDCav24
Dit vind je misschien interessant. Het is een personal trainer die vanalles uitlegt over hoe je oefeningen moet doen en wat dat met bepaalde spieren doet enzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven